چگونگی غیر فعال کردن ویژگی سنجاق به صفحه شروع در ویندوز 8

چگونگی غیر فعال کردن ویژگی سنجاق به صفحه شروع در ویندوز 8
  • 1391/10/19
  • مژگان فنائی
  • 0

هنگامی که برنامه ای را بر روی دستگاه دارای ویندوز 8 تان نصب می کنید، به طور پیش فرض میانبر آن به صفحه شروع (Start Screen) سنجاق می شود. این یک ویژگی سودمند است هنگامی که با برنامه های فروشگاه ویندوز (Windows Store) مواجه می شوید؛ هرچند، سیستم مابین برنامه های فروشگاه ویندوز و برنامه های میزکار (دسکتاپ) آن گونه که باید تفاوتی قائل نمی شود. از آنجا که میانبرها برای برنامه های کاربردی میزکار به وسیله فرایند نصب خودشان ایجاد می شوند، بسیاری ممکن است نیازی به داشتن یک میانبر اضافی به شکل یک کاشی بر روی صفحه شروع احساس نکنند. مشکل اینجا پایان نمی یابد. گاهی اوقات، چندین میانبر برای همان برنامه ایجاد می شوند. به عنوان مثال، چنانچه Google Talk را نصب کنید، یک کاشی میانبر برای برنامه ایجاد شده، در حالی که یکی دیگر برای ابزار تشخیص آن اضافه می شود. شما می توانید این کاشی ها را با استفاده از فهرست نوار برنامه حذف کنید، اما چنانچه اغلب مجبور به انجام این کار شوید می تواند آزار دهنده باشد. AutoPin Controller برنامه ای برای ویندوز 8 است که به شما اجازه غیر فعال کردن ویژگی سنجاق کردن یا چسباندن به صفحه شروع در ویندوز 8 را می دهد. به طور اساسی این برنامه صفحه شروع را قفل می کند به طوری که هیچ تغییری نمی تواند روی آن صورت گیرد، و به شما اجازه می دهد برنامه های جدید را بدون نگرانی از اینکه آن (صفحه شروع) را به هم بریزند، نصب کنید.

به غیر از استفاده از آن به عنوان ابزاری برای غیر فعال کردن ویژگی افزودن میانبرهای جدید به صفحه شروع، این برنامه همچنین می تواند برای حفظ آرایش کاشی تان مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که با استفاده از این ابزار صفحه شروع را قفل می کنید، هر کاشی که به مکان جدیدی منتقل شده باشد، به طور خودکار به جایگاه اصلی خود باز گردانده می شود. رابط کاربری اصلی سه گزینه را برای شما فراهم می کند: قفل کردن ویژگی “سنجاق به صفحه شروع“، باز کردن قفل ویژگی “سنجاق به صفحه شروع“، تنظیم دوباره اقلام صفحه شروع. هنگامی که نخستین بار برنامه را راه اندازی می کنید، وضعیت کنونی به حالت باز بودن قفل تنظیم می شود. گزینه نخست یعنی قفل کردن ویژگی “سنجاق به صفحه شروع” را انتخاب کنید تا صفحه شروع قفل شود.

وضعیت بی درنگ به حالت قفل شده تغییر خواهد کرد. اینک، هیچ کاشی جدیدی به صفحه شروع افزوده نخواهد شد و هیچ کس قادر به تغییر آرایش نخواهد بود. شما می توانید قفل صفحه شروع را با انتخاب گزینه مربوط دوباره باز کنید.

چنانچه مدت طولانی از ویندوز 8 استفاده کرده و مقدار زیادی کاشی های میانبر انباشته باشید، می توانید همگی آنها را یکباره با استفاده از گزینه سوم حذف کنید. هنگام کلیک بر روی دکمه “تنظیم دوباره اقلام صفحه شروع” مراقب باشید، از آنجا که این تنها کاشی هایی که به همراه سیستم نصب شده اند را رها کرده، و تمامی کاشی هایی که پس از این، به آن سنجاق شده اند را حذف می کند.

AutoPin Controller بر روی هر دو نگارش 32 بیت و 64 بیت ویندوز 8 کار می کند. شما می توانید آن را به صورت رایگان از لینک ارائه شده پایین دریافت نمایید.

Download AutoPin Controller

منبع: AddcitiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *