جمع بندی داغ ترین گوشی ها و تبلت های معرفی شده در روز سوم نمایشگاه CES 2013

جمع بندی داغ ترین گوشی ها و تبلت های معرفی شده در روز سوم نمایشگاه CES 2013
  • 1391/10/21
  • محمدکریم حدیدی
  • 1

دیروز هم چندین گوشی هوشمند و تبلت از شرکت های مطرح و نه چندان مطرح معرفی شد. هرچند که جای بسیار از شرکت های مطرح مانند نوکیا و مایکروسافت حالی است اما کماکان جو معرفی محصولات داغ است. با هم به داغ ترین این محصولات نگاهی می اندازیم.
گوشی لنوو IdeaPhone با نام k900

باز هم گوشی غول آسایی از یک شرکت چینی در نمایشگاه معرفی شد. k900 یک فبلت 5.5 اینچی محسوب می شود که نمایشگر IPS بسیار با کیفیت تمام اچ دی با تراکم پیکسلی بالای 400ppi دارد. اولین گوشی ای است که از پردازنده دو هسته ای 2 گیگاهرتزی اتم ساخت اینتل استفاده می کند. دوربین آن هم 13 مگاپیکسلی با سنسور Exmor است که دو فلاش LED به همراه خود دارد. k900 بدنه ای از جنس استیل دارد که به صورت مستطیلی با گوشی های تیز طراحی شده است و همانند Grand S فقط 6.9 میلیمتر قطر دارد و با اندروید 4.1 کار می کند.

گوشی دو سیم کارته HiSense با نام u958

هایسنس که بیشتر در نمایشگاه مشغول معرفی تلوزیون های خودش است از یک گوشی میان قیمت اندروییدی دو سیم کارته که اندروید 4.1 را اجرا می کند نیز پرده برداری کرد. جالب است که بدانید این گوشی یک پردازنده چهار هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتزی دارد و به این ترتیب اولین گوشی دو سیم کارته چهار هسته ای به شمار می آید. u958 دارای یک نمایشگر 4.5 اینچی با تراکم پیکسلی 217ppi ودوربین 5 مگاپیکسلی است. جنس بدنه آن هم پلاستیکی بوده و باتری آن قابل تعویض است. اما نکته ای که باعث تعجب است وجود حافظه جانبی رم 512 است که در کنار پردازنده چهار هسته ای غیر منطقی به نظر می رسد.

گوشی YotaPhone

شرکت روسی Yota Devices قبلا” اعلام کرده بود که در حال کار بر روی گوشی مخصوص و ابتکاری خود با نام YotaPhone است و البته این گوشی را در نمایشگاه امسال به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی بر خلاف سایر اسمارت فون ها دارای دو صفحه نمایش 4.3 اینچی محافظت شده با گوریلا گلس نسل سوم است که نمایشگر اصلی از نوع LCD بوده و نمایشگر ثانویه که درست در پشت گوشی قرار دارد از نوع E-ink است. نمایشگر های E-ink که در کتاب خوان ها مورد استفاده قرار می گیرند علاوه بر مصرف بسیار کمی که دارند بسیار در مقابل نور خورشید خوانایی داشته و برای مطالعه بسیار با چشم سازگار هستند. اما به سایر امکانات گوشی که برسیم با دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه پردازنده دو هسته ای و 2 گیگابایت رم می رسیم. این گوشی لوکس که با اندروید 4.1 کار می کند در ظرفیت های 32 و 64 گیگابایتی عرضه می شود.

تبلت Archos Platinum 97

از قبل این تبلت افشا شده بود. همان طور که مشخص شده بود این تبلت دارای صفحه نمایش 9.7 اینچی شبه رتینا با رزولوشن 2048 در 1536 از نوع IPS است. تراکم پیکسلی نمایشگر این تبلت 264ppi است و با اندروید 4.1 کار می کند. جنس بدنه از آلومینیوم بوده و بسیار به آیپد شباهت دارد. پردازنده این تبلت چهار هسته ای به همراه GPU هشت هسته ای و دو گیگابایت رم است که با قیمت 329 دلار وارد بازار می شود.

تبلت Panasonic Toughpad EZ-G1

یکی از تبلت های ویندوزی که پاناسونیک معرفی کرد همین مدل بود. این تبلت با داشتن پردازنده های نوع Core i بهینه برای ویندوز 8 پرو می باشند. نمایشگر این محصول 10.1 اینچی و از نوع IPS است و کیس مخصوص نیز برای آن طراحی شده است. همانطور که از اسم این سری (Toughpad) از تبلت های پاناسونیک معلوم است ما با یک محصول مقاوم رو به رو هستیم ولی جالب اینجاست که این تبلت با داشتن وزن 1,089 گرمی فعلا” سبک ترین و باریک ترین تبلت ویندوز 8 پرو می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام.مرسی در جریان محصولات نمایشگاه قرار گرفتیم.
    یک تبلت دیگر از محصولات پاناسونیک
    http://www.panasonic.ir/panasonic-20-inch-tablet-display-with-4k-quality

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *