Live Image Widget در میان تصاویر وب در صفحه اصلی و قفل صفحه نمایش اندروید می چرخد

Live Image Widget در میان تصاویر وب در صفحه اصلی و قفل صفحه نمایش اندروید می چرخد
  • 1391/11/6
  • مژگان فنائی
  • 0

Live Image Widget یک ویجت صفحه اصلی و قفل صفحه نمایش قابل سفارشی سازی برای اندروید است که قادر به نمایش و چرخش خودکار تصاویر مبتنی بر وب از نشانی های وب (URLs) مختلف مشخص شده کاربر می باشد. با به روز رسانی خودکار محتوای تصویری از نشانی های وب مورد نظرتان، دستگاه های تلویزیون یا دوربین مدار بسته (CCTV) و/ یا وبکم ها در فواصل زمانی خاص، ویجت به شما کمک می کند تا بی درنگ پیش نمایشی از تصاویر از منابع آنلاین مورد نیازتان را داشته باشید. این می تواند به ویژه در جایی که تصاویر به صورت پویا در نشانی وب مقصد به روز می شوند، سودمند باشد. شما ممکن است چندین ویجت را در صفحه اصلی (home screen) قرار دهید و هر گونه تصویری را در حالت تمام صفحه با گزینه بزرگنمایی مشاهده کنید. افزون بر این، شما می توانید به صورت دستی محتوای ویجت را تازه (refresh) کنید، تصاویر مختلف را تغییر دهید، و حتا تصویر کنونی را در دستگاه تان ذخیره کنید. چیزهای بیشتری در مورد Live Image Widget وجود دارد؛ پس به خواند ادامه دهید تا آنها را بیابید.

Live Image Widget با تم های چشم نواز مختلف می آید و رابط کاربری Holo را به همراه گزینه تغییر اندازه به رُخ می کشد، چنانچه در حال استفاده از بستنی ساندویچی (Cream Sandwich) یا لوبیا ژله ای (Jelly Bean) باشید. در میان دیگر تغییرات و تنظیمات شخصی، این ویجت را می توان برای مقیاس و درجه بندی تصاویر به روش های مختلف تنظیم کرد. این ویجت همچنین می تواند برچسب تصویر و/ یا نشان زمانی (timestamp) در بالای تصاویر را نمایش دهد تا همواره شما را از آخرین زمان به روز رسانی و دیگر اطلاعات مرتبط آگاه سازد. چنانچه شما در مورد مصرف سریع داده های محدود تلفن همراه تان نگران هستید، گزینه ای برای تازه کردن خودکار محتوا تنها از طریق Wi-Fi در اختیار دارید.

Live Image Widget-Android-Share1

Live Image Widget-Android-Share2

همان گونه که از توضیحات بالا آشکار است، Live Image Widget نیازمند یک ارتباط اینترنتی فعال برای دریافت محتوای آنلاین از منابع مورد نیاز است. این جایی است که اینترنت بیسیم (Wi-Fi) گفته شده تنها گزینه ای است که می تواند به ویژه در دسترس و کارآمد باشد. حتا بهتر از این، شما می توانید یک بازه زمانی تازه کردن خودکار (auto-refresh) با انتخاب در هر کجا از 5 دقیقه گرفته تا 6 ساعت را تعیین کنید. در صورت نیاز، شما حتا می توانید گزینه به روز رسانی خودکار را به طور کلی غیر فعال سازید و به صورت دستی محتوای ویجت را با استفاده از کنترل روی صفحه نمایش، تازه (refresh) کنید. سه حالت سنجش تصویر مختلف وجود دارد که به وسیله Live Image Widget پشتیبانی می شود یعنی مناسب (Fit)، نسنجیده (Un-scaled)، کشیده (Stretched).

Live Image Widget-Android-Configure

Live Image Widget-Android-List

به طور قطع، افزودن تصویر مورد نیاز نشانی های وب (URLs) به طور دستی می تواند به سر درد بیانجامد، به ویژه اگر شما به دنبال پیکربندی ویجت با افزودن منابع مختلف به یکباره باشید. هرچند، به لطف یکپارچه سازی برنامه با گزینه به اشتراک گذاری فراگیر فایل اندروید، شما می توانید به آسانی به این هدف دست یابید. تنها تصویر مورد نیاز را در مرورگر تان باز کنید، برای چند ثانیه تا مدتی روی آن فشار دهید، روی “به اشتراک گذاری پیوند” بزنید، و تنها گزینه “Live Image Widget” را از فهرست “به اشتراک گذاری از طریق” را انتخاب کنید.

Live Image Widget-Android-Widget1

Live Image Widget-Android-Auto-Update

برای اینکه زندگی را برای خودتان حتا آسان تر سازید، می توانید نشانی های وب (URLs) مورد نیاز در ویرایشگر متن اندروید مورد علاقه تان یا برنامه جیمیل را یکپارچه کنید، و سپس از همان حرکت فشردن طولانی بر روی آن پیوندها (لینک) استفاده کرده تا به آسانی آنها را یک به یک به فهرست بیفزایید. شما می توانید یک نام دلخواه به هر ورودی اختصاص داده، و نشانی وب مربوط را هر زمان که می خواهید تغییر دهید.

Live Image Widget-Android-Widget2

در حالی که ویجت کاملا نرم و روان کار می کند، این می تواند هنوز هم با معرفی و ورود ویژگی های مختلف بهبود یابد. به عنوان مثال، هم اکنون، گزینه ای برای ترسیم نشانی های وب مشخص به یک ویجت خاص وجود ندارد، این بدین معنی است که تمام Live Image Widget هایتان، فهرست منبع را به اشتراک می گذارند و محتوا را از هر یک و هر منبع افزوده شده به آن دریافت می کنند. همچنین، این ویجت به نظر نمی رسد که یک ذخیره پنهان (cache) از تصاویر دانلود شده پیشین را حفظ نماید تا در هنگامی که دستگاه آفلاین است نشان داده شوند و در عوض فضای خالی را نشان می دهد. پشتیبانی برای این ذخیره نهان آفلاین یک ضمیمه خوشایند خواهد بود. با این حال، بدیهی است که Live Image Widget به طور قطع به خاطر ویژگی های مفید و قابلیت سفارشی سازی های خوب و جذابش شایسته یک فرصت است.

Live Image Widget-Android-Widget3

Live Image Widget-Android-Widget4

Live Image Widget هم اکنون با دستگاه های اندروید 2.3 نان زنجبیلی (Gingerbread) یا بالاتر سازگار است. همچنین، چنانچه از اندروید 4.2 (یا بالاتر) لوبیا ژله ای استفاده می کنید، قادر نخواهید بود تا از ویژگی ویجت قفل صفحه نمایش جدید بهره مند شوید. شما می توانید این ویجت را به صورت رایگان از طریق پیوند Play Store ارائه شده در پایین به دست آورید.

Download Live Image Widget For Android

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *