ویندوز 8: سه دلیل برای جایگزینی اپلیکیشن گوگل به جای بینگ

ویندوز 8: سه دلیل برای جایگزینی اپلیکیشن گوگل به جای بینگ
  • 1391/11/8
  • سعيد
  • 1

Unti474ل74tled

برای راحتی و سهولت دسترسی کاربران نسخه آر.تی ویندوز 8 به موتور جستجوی  بینگ , مایکروسافت یک اپلیکیشن مخصوص از موتور جستجوی خود مبتنی بر محیط مترو (Modern UI) را طراحی و به طور پیش فرض در ویندوز 8 قرار داده است. همانطور که انتظار می رود , کاربران از این برنامه استقبال کردند و حتی بیشتر از گوگل از آن استفاده می شود. یکی ازدلایل محبوبیت این اپلیکیشن دسترسی سریع به آن است. در سوی دیگر گوگل بیکار ننشسته و یک اپلیکیشن مخصوص با ویژگی های بهتر و مبتنی بر محیط مترو را برای ویندوز 8 آماده کرده است.

پس از  مدتی کار با هردو برنامه , من اپلیکیشن گوگل را بهتر از بینگ تصور میکنم. برای اینکه شما هم بتوانید در این مقایسه بهتر عمل کنید, من سه ​​ویژگی برتر گوگل را که منجر به پیش دستی آن از بینگ شده است , در اینجا آورده ام.

1. تشخیص صدا (Voice Recognition)

در حالی که مشغول جستجو در وب هستید, آیا دوست دارید کلمات دلخواه تان را تایپ کنید و یا با صحبت کردن به رایانه دستور جستجو بدهید ؟! من حدس میزنم گزینه دوم یعنی دستورات صوتی را ترجیح می دهید.

این اولین  ویژگی برتر اپلیکیشن جستجوی گوگل نسبت به بینگ است. شما در بینگ برای جستجو در مورد موضوع خاص فقط اجازه تایپ کردن آن را در نوار جستجو دارید , در حالی که با گوگل می توایند از طریق صحبت کلمه مورد نظر را وارد و دستور جستجو بدهید.

voide-search
هنگامی که علامت میکروفن را فشار دهید و کلمه مورد نظر را بگویید برنامه آن را تشخیص داده و زمانی که شما یک مکث کوتاه کنید,  خیلی سریع شروع به جستجو کلمه مورد نظر در وب می کند.

voicesearch-speaknow

برای دریافت اطلاعات بیشتر و همینطور استفاده از این ویژگی در دسکتاپ می توانید از صفحه راهنمای آن در گوگل کمک بگیرید.

2. پیش نمایش صفحات (Page Preview)

برنامه جستجوی گوگل برای کمک به پیدا کردن محتوای مورد نظر یک تصویر پیش نمایش از وب سایتی که در نتایج جستجو قرار گرفته برای شما نمایش می دهد. برای این کار بعد از اتمام جستجو بر بر روی گزینه preview mode  کلیک کنید. سپس پیش نمایشی از وب سایت های که کلمه مورد نظر شما در آنها موجود بوده است برای شما نمایش میابد.

Untitldded

بینگ در این زمینه فقط چند پیش نمایش متنی از موضوع مورد نظر به صورت استایل کاشی های  مترو به شما نشان میدهد.

Untitddled

3.  نمایش نتیجه جستجو در برنامه (In App Result Display)

بعد از جستجو و پیدا کردن محتوای مورد نظر در یک وب سایت هنگامی که در بینگ برای نمایش لینک دلخواه روی آن کلیک می کنید, دوباره بینگ باید مرورگر پیش فرض شما را برای نمایش نتایج باز کند. اما این در حالی است که اپلیکیشن گوگل محتوای وب سایت را در همین برنامه برای شما نمایش می دهد. اگر بخواهید به دنبال موضوعی در وب باشید و از اپلیکیشن بینگ استفاده کنید,دوباره محبور به باز کردن مرورگر خود هستید. این واقعا وقت شما را تلف , و کاری بیهوده است.

in-app-result-open-in-browser

با این حال اگر بخواهید در اپلیکشن گوگل نیز وب سایت مورد نظر را در مرورگر باز کنید , فقط کافی است در حالی که در صفحه مربوطه هستید راست کلیک کنید و از تنظیمات گزینه Open in browser را انتخاب کنید.

نتیجه

بنابراین سه دلیل خوب برای دانلود و نصب اپلیکیشن گوگل Google Modern UI  به جای بینگ در محیط مترو برشمردیم. من ترجیح میدهم از بینگ فقط برای جستجو عکس (background) استفاده کنم تا جستجوی مقالات!.

در حال حاضر اپلیکیشن گوگل برای نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی ویندوز 8 و همچنین نسخه RT مخصوص تبلت ها در دسترس است. برای مشاهده و دریافت برنامه  به فروشگاه ویندوز مراجعه کنید.همچنین می توانید صفحه مخصوص آن را در گوگل ببینید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *