پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر ،تجارت الکترونیک،اینترنت و ماشینهای اداری (COMEX 2013)

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر ،تجارت الکترونیک،اینترنت و ماشینهای اداری (COMEX 2013)
  • 1391/11/11
  • سعيد
  • 6

Untitledd

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر ،تجارت الکترونیک،اینترنت و ماشینهای اداری (COMEX 2013) عصر دیروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد شروع بکار کرد و تا 13 بهمن ماه میزبان علاقه مندان به این حوزه است. میتوان  هدف اصلي این نمايشگاه را شناساندن پتانسيل‌هاي توليدكنندگان داخلي و خارجي‌، ايجاد رقابت , برقراري ارتباط مناسب ميان محققان، توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان محصولات و شركت‌هاي ارايه دهنده خدمات فني و مهندسي دانست. با توجه به همین دیدگاه به سراغ غرفه های نمایشگاه رفتیم  و از محصولات جدید و خدمات شرکت های برتر که  ویژگی های نسبت به رقیبان خود داشته اند , گزارشی را برای شما تهیه کردیم.

مراسم افتتاحیه با سخنرانی مسئولین و نمایندگان شرکت های حاضر در نمایشگاه و ارایه برنامه روند کاری نمایشگاه در طی چند روز برپایی آن همراه بود. در این بخش نماینده کشور افغانستان  برای ایجاد ارتباط و همکاری دو کشور در بخش کامپیوتر و تجارت الکترونیک نیز حضور داشت.

Untitledwd

بررسی خدمات و محصولات شرکت های حاضر در نمایشگاه

Untitdled

ایسوس Asus  با به نمایش گذاشتن محصولات جدید مانند Zenbook Touch,Vivotab,Taichi, و سری لپ تاپ های N , K وG (گیمینگ) غرفه جذابی برای بازدیدکنندگان بشمار می آمد.

UntitlFed

Asus taichei ترکیبی از نت بوک و تبلت با دوصفحه نمایش تمام HD است. در حالت عادی با درب باز, شما یک نت بوک به همراه صفحه کلیدی با نور پس زمینه دارید و با بستن درب , دستگاه شما به یک تبلت چند لمسی تبدیل می شود.

Untitledfdd

نت بوک های سری گیمینگ (G53) با عینک سه بعدی و دسته بازی  توجه گیم خورها را جلب کرده است.

UntitFFled

فوجیستو که در حال محبوب شدن در کشور ما است یکی دیگر از حاضر در نمایشگاه بود. کیفیت ساخت و قیمت مناسب را میتوان از ویژگی های این برند دانست.

مدل LIFEBOOK U772 از آن الترابوک های است که نظر شما را جلب می کند. این الترابوک مجهز به پردازنده Intel® Core™ i5 با حافظه  8GB DDR3 و کارت گرافیک Intel® HD Graphics 4000 , دوهارد SSD وSATA  , بلوتوث نسخه 4 , صفحه کلید ضد آب و قفل لمسی (Fingerprint sensor) مباشد.

وجود هارد SSD با ظرفیت 32 گیگابایت برای نصب سیستم عامل در نظر گرفته شده است.چرا که در این هارد سرعت دسترسی به اطلاعات فوق العاده سریع تر از هارد های معمولی است و این منجربه کارکرد سریع تر دستگاه در اجرا و دستیبابی به برنامه های سیستم عامل می شود.

h

قطعه ای با نام Docking-station به این دستگاه متصل می شود که پورت های مانند USB 3.0 و DVIوLAN / Ethernetو eSATA  را در دسترس قرار می دهد.

شرکت های چاپ و نشر نیز نمایندگان خود را برای شرکت در COMEX 2013  معرفی کرده بوند.بیاید به نوآوری ها و پیشرفت های حاصل در این بخش نگاهی بیندازیم :

  • توان کاری چاپگر ها به 20000 برگ در ماه افزایش یافته است ,این یعنی 4برابر پرینتر های فعلی.
  • جایگزینی شاسی های فلزی به جای شاسی های پلاستیکی
  • هزینه های جانبی کارتریج کاهش پیدا کرده
  • کیفیت قطعات این دستگاه ها به خاطر بازار رقابتی , امیدوار کننده است
  • مدل های جدید واقعا مقرون به صرفه تر هستند

gdf

موسسات آموزشی حضور خوبی در نمایشگاه داشتند.به نظر من حضور پایگاه های آموزشی در چنین رویدادهای می تواند یکی از اهداف COMEX یعنی آگاهی و اطلاع رسانی در رابطه با علوم رایانه را تحقق بخشد. چرا که بازدید کنندگان نیز ارتباط خوبی با غرفه های موسسات آموزشی برقرار کرده بودند.

dfz

Untifgtled

کلاس های آموزشی در محل نمایشگاه ,مسابقه, و ارایه نرم افزار و سخت افزارهای مورد بحث در کلاس ها از فعالیت های موسسات آموزشی بوده است.

Uffntitled

بخش اول معرفی محصولات جدید و خدمات شرکت های حضور یافته در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر ،تجارت الکترونیک،اینترنت و ماشینهای اداری (COMEX 2013) در این قسمت به پایان میرسد.اگر محصولی خاص نظر شما را جلب کرد می توانید آن را به ما بازخورد کنید تا با اطلاعات تکمیلی در گویا آی تی به بررسی آن بپردازیم.متشکرم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. بسم الله

    سلام و روز بخیر سعید جان

    ممنون از گزارشی که از نمایشگاه تهیه کردید. من هم قصد داشتم برای گویا ای تی از این نمایشگاه گزارش تهیه کنم اما امسال نمایشگاه نسبت به سال های قبل خیلی ضعیف تر بود البته این نظر من هست و چیز زیادی برای گفتن نداشت ! من شما رو هم در حالی که از غرفه های مختلف عکس میگرفتید فکر میکنم دیدم با یه دوربین که صفحه نمایشش رو به بالا بود به گمانم … با این حال از شما بابت این گزارش ممنونم به امید اینکه سال های بعد شاهد بهتر شدن هرچه بیش تر این نمایشگاه که در شهر مشهد مقدس برگزار میشود باشیم انشالله . التماس دعا. یا حق

    1. سلام محسن جان…مممنون لطف داری.

      در رابطه با نمایشگاه باید بگم که نظر شما و همینطور جناب سید امیر فاطمی در مورد ضعیف بودن نمایشگاه درسته.
      من هم توجه داشتم به غیر از غرفه چند شرکت بقیه زیاد عملکرد مناسبی نداشتند.
      من این گونه نمایشگاه ها را بیشتر به این خاطر میپسندم که حداقل به ایجاد بازار رقابتی کمک می کنند. و وقتی رقابت در میان باشد..بقیه شرکت ها مجبور به تکاپو هستند و در آخر برنده مردم هستند.
      من هم امیدوارم نمایشگاه های تخصصی در کشور ما نه در حد CES ولی در هر دوره عملکرد و کیفیت بهتری رو ارایه بدهند.

      ممنون از نظرات..موفق باشید.

  2. من نمایشگاه رو رفتم. ضعیف ترین نمایشگاهی بود که تا حالا دیده بودم
    اولا که نصف نمایشگاه خالی بود
    دوما کلا سه تا شرکت معتبر هم نیومده بود همش یا فروش اینترنت بود و چیبس فروشی

  3. نمایشگاه شلوغی بود .خیلی بازدید کننده داشت ولی نحوه برگذاری بدی داشت سالن ها فضای خالی زیادی داشتن ، در ضمن گشت ارشاد هم زیاد گیر میداد .

  4. باسلام. من هم با همه دوستان موافقم که امسال نمایشگاه واقعا داغون بود.اما در این بین یه سری شرکتهایی مثل شرکت ما (آکادمی طراحان) واقعا عالی ظاهر شدیم تجهیزاتی رو آوردیم و دورههایی رو اعلام کردیم که تا به حال مشهد اصلا نداشته اما این آقایون واقعا کم لطفی کردند و واقعا جا برای مانور غرفهدار نگذاشتند ولی توی مراسم برگزاری غرفه های برتر خیلی خیلی عذر خواهی کردند ما هم امیدواریم که از این سری مسائل نداشته باشیم و بتونیم سطح علمی، آموزشی و قدرت خرید رو در مشهد بالا ببریم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *