آموزش حذف بوکمارک های اضافی در مرورگر فایر فاکس

آموزش حذف بوکمارک های اضافی در مرورگر فایر فاکس
  • 1391/11/12
  • سهیل دارائی
  • 4

بوکمارک ها در زندگی من دونقش دارند ! آنقدر گاهی به بوکمارک هایم وابسته میشوم که نقش کره و پنیر برایم دارند و گاهی هم از ازدیادشان کلافه می شوم که نقش زهر را برایم ایفا می کند.اگر صادقانه بگویم ، بوکمارک هایم را از اواسط دهه 90 جمع آوری کردم و هنوز که هنوزه داخل مرورگرم پابرجا هستند.بااینکه سالها به آپدیت و بروز رسانی نسخه مرورگرم می پردازم اما آنه از نسخه ای به نسخه دیگر حذف نمیشوند بلکه منتقل می شوند.در این اواخر به دلیل تعداد بالای بوکمارک هایم ؛ یک بک آپ از آنها تهیه کردم و داخل CD ریختم ولی کم کم داخل یک CD هم فضا برایشان کم بود ! نهایتا بک آپم را به هارد درایو اکسترنال منتقل کردم.چندی بعد با “Xmarks” آشنا شدم ! مانند فرشته نجاتی بود که از راه رسید تا مرا نجات دهد !” Xmarks” قابلیتی است که در مرورگر های دیگر نیز به شکل های دیگری موجود است مانند مرورگر “گوگل کروم” یا “موزیلا فایر فاکس”.به هرحال همین طور که من به جمع آوری یک کالکشن (کلکسیون) از بوکمارک هایم در عرض 15 سال می پرداختم دومشکل بسیار بزرگ هم با من رشد می کرد و این دومشکل عبارتند از “تکراری بودن بوکمارک های اضافه شده” و “لینک هایی که بعد از چند مدت خراب می شد و کارایی نداشت” . امروز در این مقاله قصد دارم به راه حل هایی برای حل مشکل پیشین (مورد اول) و راه حل هایی برای مقابله با مورد دوم که در آینده خیلی مهم است بپردازم.افزونه (پلاگین) “Bookmark Duplicate Cleaner” ، ( مخصوص مرورگر فایر فاکس) دقیقا افزونه ایست که قصد دارم برای اینکار به شما معرفی نمایم. پس از نصب این افزونه ؛ برروی “Tools menu” کیلیک کرده و با ورود به منوی ابزار قابل دسترسی خواهد بود.

+ لینک دریافت افزونه

image153

این برنامه بلافاصه به صورت که “جعبه پاپ آپ” (pop up a box) ، نمایان می شود که محتوی دو ستون می باشد. ستون سمت چپی نشان دهنده لینک های تکراری ایست که پیدا شده است و با کیلیک بر روی هرکدام از آن ها ، آنها را به ستون سمت راستی منتقل سازید. در پایین صفحه نمایش به شما گزینه ای پیشنهاد می دهد که می توانید بوکمارک ها را باز کنید.با دوبار کیلیک بر روی آن ها حالت مراقب “care” خود را از دست می دهند.به هر حال ؛ دکمه “حذف” احتمالا همان چیزی است که شما آن را می خواهید و قصد دارید با یک کیلیک خودتان را از شر بوکمارک های اضافی خلاص سازید!

 google-drive-publish-2[3]

این پروسه ؛ پروسه ای کاملا ساده می باشد ولی اگر سیستم شما به صورت خودکار بسیاری از موارد مشابه را پیدا کند ممکن است عملیات حذف آن ها کمی زمان بر تر باشد.به هر حال ؛ این بهترین راهیست که برای پاکسازی بوکمارک های مزاحم وجود دارد.حال اگر شما به دنبال حل همین مشگل در مرورگر “گوگل کروم” هستید ؛ باید “SuperSorter” را بررسی و جستجو نمایید تا چیزی شبیه به این افزونه را برای “مرورگر گوگل کروم” پیدا کنید.در حال حاضر افزونه “Bookmark Duplicate Cleaner” برای مرورگر فایر فاکس ؛ نسخه 0.1 می باشد . به احتمال فراوان و با توجه به وعده ها و قول هایی که از تیم برنامه نویسی این افزونه شنیده شده است ؛ در نسخه های بعدی آن که در آینده منتشر خواهد شد امکانات و قابلیت های بیشتری گنجانده خواهد شد.اما برای حال نیز همین نسخه0.1 این افزونه نیز کار پاکسازی بوکمارک های اضافی را میسر میسازد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. دستت درد نکنه.من همیشه با بوکمارکهای تکراری در فایرفاکس مشکل داشتم چون برخلاف اینترنت اکسپلورر اعلام تکراری بودن را نمی دهد و ازاین به بعد مشکلی پیش نمی آید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *