آیا Apple TV از رقبا شکست خواهدخورد؟

آیا Apple TV از رقبا شکست خواهدخورد؟
  • 1391/11/14
  • امیر امام جمعه
  • 1

تلویزیون شرکت اپل یا به اختصار Apple TV یکی از مهم ترین شایعات چند سال گذشته میباشد. در بیشتر مصاحبه هایی که با تیم کوک از طرف رسانه ها میشود همیشه این سوالات مطرح است که آیا اپل این محصول را عرضه خواهد کرد؟ ویژگی های آن چیست؟ و پرسش هایی از این قبیل که کاربران تمایل دارند درباره این تلویزیون بدانند ولی تاکنون اطلاعات معتبری درباره آن منتشر نشده است.

apple_television_mock-up

هم چنین بسیاری از شایعات درباره این محصول اشاره به تاریخ عرضه آن در اواخر امسال و یا سال 2014 دارند که در بازار فناوری و محصولات دیجیتال زمان زیادی محسوب میشود. طبق گفته های حامیان تلویزیون اپل ، این دستگاه محصولی است که کاربران چندین سال منتظر آن بوده اند که دارای قابلیت های فراوان نرم افزاری و کیفیت بالا میباشد. آن طور که شایعات درباره این تلویزیون خبر میدهند میتواند یک انقلاب عظیم در صنعت تلویزیون ایجاد نماید. ولی آیا ممکن است این گفته ها حقیقت نداشته باشند؟

اگر اپل به طور واقعی بر روی پروژه ساخت تلویزیون خود کار میکند پس باید جوانب بسیاری را در نظر بگیرد. در بازار مربوط به این محصول ، پلاسما ها کیفیت فوق العاده ای را فراهم میکنند و فروش آنها در سطح جهان بسیار است. LCD ها و LED ها نیز کارایی مناسبی دارند اما به نظر میرسد در حال از دست دادن تاثیر خود هستند. اما همانند آن چه که امسال در همایش CES 2013 شاهد بودیم عرصه اصلی رقابت به زودی در اختیار تلویزیون های OLED و هم چنین محصولات دارای رزولوشن 4K (اولترا HD) خواهد بود.

البته فناوری های OLED و 4K نیز دارای معایب مخصوص به خود هستند و بزرگترین آنها قیمت بسیار بالای این دستگاه ها میباشد. در حال حاضر محصولاتی با رزولوشن تصویر اولترا HD دارای قیمت 10.000 دلاری در بازار هستند. OLED ها نیز به مراتب گران تر از انواع دیگر میباشند به طوری که کاربران اندکی توانایی بهره گیری از این فناوری را دارند.

با این حال بسیاری از صاحب نظران و افراد شاغل در صنعت تلویزیون معتقد هستند که تا اواخر سال 2014 این قیمت ها شاهد کاهش خواهد بود به صورتی که کاربران عادی نیز توان خرید آنها را داشته باشند. هم چنین به نظر میرسد قیمت اولترا HD ها کمتر از OLED ها باشد زیرا ساخت پنل های OLED دشوارتر و گران تر تمام میشود.

مواردی که در بالا ذکر کردیم یک مسئله مهم را برای شرکت اپل به وجود میاورد. اگر این شرکت قصد داشته باشد که Apple TV را با رزولوشن تصویر 1080p و پنل LED-backlit وارد بازار نماید فقط مدت زمان کمی در کانون توجه خواهد بود و به زودی یک محصول منسوخ شده میشود. در سوی دیگر اگر بخواهد تا سال 2015 صبر نماید تا یک تلویزیون با شرایط ذکر شده در بالا عرضه نماید سودی بسیاری را در طی این چند سال از دست میدهد.

این مشکل شاید برای اپل بسیار جدی به نظر برسد و راه حل اساسی نیز برای آن وجود ندارد اما به یاد داشته باشید که محصول این شرکت میتواند از نظر نرم افزاری به صدر بازار فروش دست پیدا کند. هم چنین اپل ممکن است پتانسیل لازم برای موفقیت را داشته باشد اما بازار تلویزیون بسیار رقابتی عمل میکند و این بازار به دلیل برخی حاشیه ها و تفاوت ها بد نام است و اگر نتواند محصولی مناسب با قیمت قابل قبول را عرضه کند  عرصه را از دست میدهد.

تیم کوک و تیم مدیریت اپل باید متوجه شوند که سال های 2013 یا 2014 زمان مناسبی برای وارد شدن به بازار تلویزیون نیست چرا که زمان این کار در سال 2012 بود. به هر حال به این دلیل اپل در حال از دست دادن فرصت های بسیاری در این زمینه است.

منبع : Slashgear.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام سید
    واقعاً دستت درد نکنه
    شیوه آموزش بسیار ساده و روانی رو ارائه می کنید .انشاء الله که ادامه داشته باشه و تا مراحل پیشرفته برنامه نویسی سی شارپ رو آموزش بدهید .
    متشکرم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *