نحوه شخصی سازی آیتمها در منوی فایرفاکس نارنجی

نحوه شخصی سازی آیتمها در منوی فایرفاکس نارنجی
  • 1391/11/19
  • سعید رمضانپور
  • 0

00_lead_image_customize_firefox_menu

یکی از ویژگیهای جالب فایرفاکس این است کاملا قابل شخصی سازی می باشد. ما پیش از این نحوه تغییر نمای دکمه منوی فایرفاکس نارنجی را نشان دادیم. شما می توانید آیتمهای در دسترس بر روی خود منو را نیز با افزودن، حذف، بازآرایی گزینه ها شخصی سازی کنید.

افزونه منوی شخصی Personal Menu” برای فایرفاکس به شما امکان ویرایش منوی فایرفاکس و حتی افزودن دکمه های تولبار و منوهای شخصی خودتان را می دهد.

به منظور نصب منوی شخصی، به صفحه افزونه های منوی شخصی Personal Menu Add-onsبروید (لینک انتهای این مطلب را ببینید). روی دکمه افزودن به فایرفاکس (Add to Firefox)” در روی صفحه کلیک کنید.

01_clicking_add_to_firefox_personal_menu

کادر محاوره ای نصب نرم‌افزار (Software Installation)” نمایش داده می شود. روی الان نصب کن (nstall Now)” کلیک کنید، که البته ممکن است این گزینه تا حالت شمارش معکوس به پایان برسد در دسترس نباشد.

توجه: شما می توانید مدت شمارش معکوس بر روی دکمه نصب را تغییر دهید، ولی ما غیرفعال کردن آن را توصیه نمی کنیم.

02_clicking_install_now_personal_menu

شما باید فایرفاکس را برای شروع مجدد آن ریستارت کنید. روی دکمه حالا ریستارت کن (Restart Now)” روی کادر پاپ­آپ کلیک کنید.

03_clicking_restart_now_personal_menu

وقتی فایرفاکس باز شد، گزینه این منو را ویرایش کن (Edit This Menu)” بر روی منوی فایرفاکس را انتخاب کنید.

04_selecting_edit_this_menu

کادر محاوره ای گزینه های منوی شخصی (Personal Menu Options)” نمایش داده می شود. آیتمهای قابل اضافه شدن به منو در سمت چپ لیست می شوند و منوی فایرفاکس فعلی در سمت راست نمایش داده می شود.

آیتمی که پس از آن می خواهید آیتم جدیدی را اضافه کنید را انتخاب نمائید. به عنوان مثال، برای اضافه کردن منوی Tools  زیر منوی Web Developer، در سمت راست Web Developer و Tools  را که زیر Menu Bar در سمت چپ است انتخاب کنید و روی دکمه Add  کلیک کنید (دکمه به علاوه سبز رنگ).

05_adding_tools_menu

به منظور انتقال آیتمها بر روی منو، از دکمه های فلش آبی رنگ استفاده کنید. برای انتقال منوی Tools  به بالای منوی Web Developer، گزینه Tools  را در سمت راست انتخاب نموده و روی دکمه فلش Up  کلیک کنید.

06_moving_item_up

حالا، با انتخاب آیتم Tools  در سمت راست و آیتم Separator  در سمت چپ و اضافه کردن Add، خطی به زیر منوی Tools  اضافه کنید تا از منوی Web Developer جدا شود.

06a_adding_a_separator

روی Apply  کلیک کنید تا تغییر به منو اعمال شود.

07_clicking_apply

لزومی ندارد که برای امتحان کردن تغییراتتان، کادر محاوره ای Personal Menu Options را ببندید. صرفاً کافیست به منوی فایرفاکس بروید، در آنجا آیتم یا منوی افزوده شده قاعدتاً در دسترس خواهد بود.

07a_tools_menu_added

اگر اغلب به منوی فایرفاکس دسترسی می یابید، ولی دکمه های تولباری نیز وجود دارند که متناوبا از آنها استفاده می کنید، می توانید یک Toolbar Box را به منظور دسترسی آسان اضافه کنید. آیتمی را در سمت راست اضافه کنید که پس از آن می خواهید یک Toolbar Box را قرار دهید، و Toolbar Box را از لیست آیتمها در سمت چپ انتخاب کنید. روی Add کلیک کنید.

08_adding_toolbar_box

کادر محاوره ای Customize  نمایش داده می شود. اگر می خواهید پس از کلیک کردن دکمه ای در Toolbar Box منوی فایرفاکس بسته شود، منوی Hide  را بعد از کلیک روی چک باکس انتخاب نمائید. برای استفاده از فضای کمتر برای Toolbar Box روی منو، چک باکس استفاده از آیکونهای کوچک ( Use Small Icons)” را انتخاب کنید. از لیست کشویی Show ، مشخص کنید که کدامیک از حالتهای آیکونها و متن (Icons and Text)”، آیکونها (Icons)” یا متن (Text)” نشان داده شوند. روی OK کلیک کنید.

09_customize_toolbar_box

اطمینان حاصل کنید که گزینه این منو را ویرایش کنید (Edit This Menu)” زیر Toolbar Box اضافه شده انتخاب شده باشد. این دکمه های تولبار در دسترس در لیست سمت چپ را نشان می دهد. یک دکمه مورد نظر را انتخاب کنید و روی Add کلیک کنید تا آن را در Toolbar Box قرار دهید.

توجه: هر وقت حداقل یک دکمه را به Toolbar Box اضافه کردید، می توانید دکمه های در دسترس در سمت چپ را با انتخاب هر دکمه ای در Toolbar Box سمت راست نشان دهید.

10_adding_toolbar_button

اگر تمایل داشتید می توانید از دکمه های فلش آبی رنگ برای بازآرایی ترتیب دکمه ها در Toolbar Box استفاده کنید. برای اعمال تغییراتتان روی Apply کلیک کنید.

11_applying_toolbar_box_changes

Toolbar Box روی منوی فایرفاکس نمایش داده می شود.

12_toolbar_box_on_menu

وقتی Personal Menu را نصب کردید، یک دکمه Bookmarks و یک دکمه History به تولبارتان اضافه می شود.

13_bookmarks_button

شما می توانید با استفاده از برگه های Bookmarks و History موجود در کادر محاوره ای Personal Menu، دکمه های Bookmarks و History را شخصی سازی کنید.

14_bookmarks_tab

گزینه های اضافی روی برگه Advanced در دسترس هستند. گزینه Hide Drop-marker به دکمه های Bookmarks و History اعمال می شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید فلش رو به پایین روی دکمه ها مخفی می شود.

برای بسته شدن کادر محاوره ای پس از پایان شخصی سازی روی OK کلیک کنید.

16_advanced_tab

برای بازیابی منوی فایرفاکس به تنظیمات پیشفرض، و دکمه های Bookmarks و History به تنظیمات پیشفرضشان، روی Restore در برگه Advanced کلیک کنید.

Personal Menu را از اینجا نصب کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/personal-menu/

منبع: howtogeek.com

وقتی

Icons

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *