Eye in The Sky برای اندروید – یک اپلیکیشن جمع و جور و زیبای آب و هوا

Eye in The Sky برای اندروید – یک اپلیکیشن جمع و جور و زیبای آب و هوا
  • 1391/11/22
  • سعید رمضانپور
  • 0

0402aخب، هوا چطور است؟ این واقعاً یک سؤال همیشگی است، ولی به نظر می رسد این سوال در زمستان اهمیت بیشتری پیدا می کند (مخصوصاً اگر به آب و هوای مناسب عادت دارید و دوست ندارید گرفتار باد و باران شوید). اگر مایلید که اطلاعات آب و هوا را از وب دریافت کنید، می توانید به مطلب اخیر Dave با عنوان بهترین وبسایتهای آب و هوائی کدامها هستندمراجعه کنید. همچنین، اگر یک کاربر iOS هستید، بهتر است نگاهی به مطلبی که Yaara با عنوان “AccWeather برای iOS” نوشته است بیاندازید.

ولی اگر به دنبال یک اپلیکیشن آب و هوای اندروید هستید، خب، فکر می کنم در اینجا آنچه نیاز دارید را خواهید یافت. این اپلیکیشن Eye in The Sky نامیده می شود، و شیوه ای برای نشان دادن آب و هوا با حداکثر اطلاعرسانی و حداقل به شلوغی دارد.

ویجتهای مورد استفاده در آن

من تصمیم گرفتم این مرور را با پرداختن به ویجتهای فراوان همراه Eye in The Sky، به جای پرداختن به خود این اپلیکیشن، شروع کنم. به طور کلی، ویجتها بخش اساسی از هر اپلیکیشن آب و هوا هستند، و ممکن است از ویجتها بیشتر از خود اپلیکیشن استفاده کنید. اطلاعات آب و هوا یکی از آن چیزهایی است که بیشتر افراد دوست دارند دم دستشان باشد، نه اینکه لازم باشد تا برنامه ای را باز کنند تا از آن اطلاع یابند.

اگر شما یکی از آن دسته از افراد هستید، شانس آورده اید، چرا که Eye in The Sky با چهار ویجت ممکن عرضه می شود، که هر کدامشان بسیار قابل پیکربندی هستند:

 0402b

این منوی انتخاب ویجت است. محض نشان دادن تنوع ممکن، شدت عمل به خرج دادم و هر چهار ویجت را در یک صفحه قرار دادم:

 0402c

از اینرو، در بالا شما ویجت 4×1 Forecast را می بیند. بر این اساس در سطر بعدی دو ویجت 1×1،Icon  و Temperature وجود دارد. و در نهایت، اگر شما فضای زیادی بر روی صفحه خانگیتان دارید، ویجت  4×2 Cities وجود دارد که مکان، دما، و پیشبنی چهار روزه را ترکیب کرده است. شما متوجه خواهید شد که هر سه ویجتی که دارای آیکون هستند از سبکهای مختلفی از آیکونها استفاده می کنند.

Eye in The Sky با مجموعه‌ای از آیکونهای مختلف عرضه شده که می توانید از آنها انتخاب کنید، که همه بسیار زیبا هستند. من این قابلیت که می توان آیکونها را بر مبنای هر ویجت انتخاب نمود و لزومی به رضایت دادن به یک سبک آیکون واحد برای کل اپلیکیشن نیست را می پسندم.

روی آیکون منوی سه نقطه‌ای در گوشه بالای راست هر ویجت کلیک کنید تا وارد منوی پیکربندی آن شوید:

 0402d

در اینجا می توانید همان ویجت 4×2 Cities نشان داده شده در تصویر صفحه خانگی بالا را ببینید، ولی با یک مجموعه متفوات از آیکونها (Climacons Dark). به تفاوت فاحشی که انتخاب آیکونها ایجاد می کند توجه کنید. شما همچنین می توانید یک رنگ را برای متن و پس زمینه انتخاب کنید و تاری آنها را تنظیم نمائید. شما می توانید این را در عکس صفحه خانگی ببینید.

من پس زمینه را برای تمام ویجتها به طوری تنظیم کرده‌ام که 100% شفاف باشند، به جز Cities  که آن را اندکی کدرتر کرده و امکان گرد بودن گوشه‌ها را فعال کردم. قابلیت انعطاف پذیری بالایی در آن وجود دارد.

به عنوان یک نکته جانبی، اگر به طور کلی به ویجتها علاقه‌مند خستید، بهتر خواهد بود تا نگاهی به مطلب اخیر آنجلا با عنوان ویجتهای زیبا برای اندرویدبیاندازید. همانطور که از نام آن پیداست، آنها واقعاً زیاد هستند ( و ویژگی اطلاعات آب و هوا هم همنطور است!).

اپلیکیشن

گاهی ویجت انتخابی شما اطلاعاتی که به دنبالش هستید را در اختیار قرار نمی دهد، به ویژه اگر یکی از ویجتهای 1×1 جمع و جورتر را انتخاب کنید. وقتی این اتفاق بیافتد، یک کلیک ساده بر روی ویجت شما را به خود اپلیکیشن خواهد برد:

 0402e

این اپلیکیشن دارای سه برگه است: 48 ساعت؛ در حال حاضر و 15 روز. برگه میانی، یعنی در حال حاضر (Currently)، جائیست که به طور پیشفرض در آن قرار می گیرید. شما می توانید دما و وضعیت، و همچنین رطوبت و باد، فعلی را ببینید. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید روی نیمه بالائی صفحه کلیک کنید تا وارد شوید:

 0402f

اکنون شما می توانید دمای عمومی فعلی (Feels Like)، نقطه شبنم (Dew Point)، و دیگر اطلاعات مربوط به فشار اتمسفری دقیق بر حسب یک هزارم فشار جو را ببینید. در تمام نقاط این اپلیکیشن، کلیک روی یک نشانگر سنجش شما را به این صفحه اطلاعات بزرگ منتقل می کند.

اگر به برگه 48 Hoursبروید، لیست مفصلی از پیشبینی ها را خواهید دید:

 0402g

و اگر چیزی را در محدوده‌ای بزرگتر خواستید، دو حرکت جاروبی سریع شما را به صفحه 15 Days می برد:

 0402h

به همین سادگی.

تنظیمات

در انتها، من مایلم تا نگاهی به تنظیمات هر اپلیکیشنی که مرور می کنم بیاندازم. یک صفحه تنظیمات (Settings)بسیار پیچیده معمولاً معمولاً نشانگر این است که آیا اپلیکیشن قدرتمند است، یا بیش از حد پیچیده می باشد. برای اپلیکیشنی مانند Eye in The Sky، من انتظار بخش تنظیمات ساده و روشنی را داشتم. و در واقع:

 0402i

در اینجا هیچ زیرطبقه بندی تنظیماتی که نیاز به ورود به آن باشد وجود ندارد، و هچ چیز بیش از حد پیچیده نیست. زیبا و ساده.

جمعبندی نهایی

جمعبندی من از Eye in The Sky همان دو کلمه زیبا و سادهاست. این یک اپلیکیشن آب و هوای اندروید است که قرار نیست کار خیلی زیادی انجام دهد، و آنچه انجام می دهد را به شکل ممتازی عرضه می کند. البته، ممکن است پیشبینی اش دقیق نباشد، ولی مطمئناً شیوه نمایش خوبی دارد.

آیا از یک اپلیکیشن آب و هوا برای اندروید استفاده می کنید؟ اگر اینطور است، گزینه مطلوب شما چیست؟ در پایین این مطلب به من اطلاع دهید!

منبع: makeuseof.com

این یک اپلیکیشن آب و هوای اندروید است که قرار نیست کار خیلی زیادی انجام دهد، و آنچه انجام می دهد را به شکل ممتازی عرضه می کند

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *