آموزش اسکن کردن یک فایل به صورت دستی ( غیر خودکار ) با ویندوز دیفندر

آموزش اسکن کردن یک فایل به صورت دستی ( غیر خودکار ) با ویندوز دیفندر
  • 1391/11/26
  • سهیل دارائی
  • 2

خیلی وقت پیش که من تازه با کامپیوتر و دنیای اینترنت آشنا شده بودم ؛ ساعت ها و شبانه روز ها در اینترنت به دنبال مقاله های آموزش محافظت و امنیت کامپیوتر وقتم را صرف می کردم و به دنبال بهترین ها و بروز ترین راه های این موضوع بودم.

من خیلی تلاش کردم تمامی آنتی ویروس ها و آنتی اسپای ها ( ضد جاسوس ) و تمامی سوئیت های امنیتی ارائه شده از نسخه های پایه تا پیرشفته را روی کامپیوترم نصب کنم و با آنها سرو کله بزنم ! نرم افزار هایی مانند نورتون ، کاسپر اسکای ، نود32 ، مک کافی ، پاندا و ….

هنوز هم راضی نیستم ! و معتقد به این هستم که هیچ کدام از این ها نتوانستند به طور کامل و 100% پاسخگوی نیاز من باشند و کامپیوتر من را از این حملات حفظ کنند. چون من خیلی استفاده از فلش درایور و مموری دارم و به کامپیوتر متصل می کنم ؛ فلش مموری ها اکثرا آلوده هستند و سیستم من را دچار دردسر می کنند.

تعمیر هر باره سیستم من و استخراج فایل های مهمم از هارد درایو ،  هزینه ای نزدیک به بیش از صد دلار بر دوش پدر من گذاشت ! آن روز من درس ارزشمندی گرفتم ! و این درس چیزی نبود جز این که هیچ آنتی ویروسی در جهان وجود ندارد که بتواند کامپیوتر شما را 100% در مقابل حملات ویروسی و کرم های رایانه ای حفاظت کند اگر شما به پاک بودن و بدون ویروس بودن کامپیوتر خود اهمیت ندهید به نوعی باید این طور بیان کنم که اگر شما بیخیال امنیت سیستم خود باشید و فقط آن را روی دوش آنتی ویروستان بگذارید و خودتان هیچ گونه نظارت و رعایتی نداشته باشید ؛ هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت.در حال حاضر در جهان ، ویندوز 8 به همراه یک آنتی ویروس قوی عرضه می شود.نام این آنتی ویروس ویندوز دیفندر (Windows Defender) می باشد.البته در نسخه های قبلی ؛ این برنامه یک نرم افزار ضد جاسوسی بود.تنها این نرم افزار بهترین نرم افزار آنتی ویروس رایگان نیست ! ولی در زمره بهترین ها جای دارد و امنیت خوبی را برا کامپیوترهای شخصی مردم تامین می کند. همچنین ویندوز دیفندر ؛ منابع کمی را اشغال می کند و رابط کاربری ساده و بی تکلفی دارد و کار با آن کاملا آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد.

به شخصه یک نقص در ویندوز دیفندر میبینم ! و این نقص ، نداشتن  یک گزینه اسکن برای فایل های خاص کاربر است. به زبان ساده ، منظور من این است که روی فایل یا فولدری راست کیلیک کنیم و به راحتی گزینه “Scan with Windows Defende” را انتخاب کنیم تا شروع به اسکن کند.زمانی که من ویندوز 8 نسخه اورجینال را نصب کردم ، وارد تنظیمات دیفندر شدم اما این سرک کشی من فایده ای نداشت.

برای رفع این مشکل شما و همه افراد دیگر که به این آپشن نیاز دارند ، باید نسخه ای که روی این برنامه نصب می شود و تکمیل کننده آن است را دانلود نمایید ، پس از دانلود و نصب این مکمل ؛ یک آیکون هم اضافه می شود که با کیلیک بر روی آن آخرین وضعیت دیفندر شما را نشان می دهد.

5

نکته قابل تامل اینجاست که ؛ شما نمی تواند با استفاده ازین نرم افزار پوشه ها (folders) و چندین فایل انتخابی (multiple selected files) را اسکن نمایید. البته توسعه دهندگان و برنامه نویسان این برنامه در تلاشند که در آینده نزدیک این مشکل هم حل شود.

این نسخه برنامه ، کاملا رایگان بوده و شما به راحتی می توانید آن را از لینکی که برایتان درج کرده ایم دریافت کنید و نصب کنید.همچنین توجه داشته باشید که این برنامه  روی نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی ویندوز 8 سازگار است.

لینک دانلود => “Download Windows Defender Status Manager”

نکته : اگر روی لینک بالا کیلیک کردید و با صفحه اعلام خطای 404 ( Not Found 404) مواجه شدید ؛ این نرم افزار را از اینجا دریافت نمایید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *