iWatch؛ محصولی نوین از اپل

iWatch؛ محصولی نوین از اپل
  • 1391/11/28
  • مهيار سوري
  • 4

pebble-smartwatch-verge-9_1020_verge_super_wide_large_verge_medium_landscape

یک سال پیش  در چنین روزی روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل در حال آزمایش آیپد 8 اینچی است. در ماه ژوئیه، تنها چند روز پس از معرفی گوگل نکسوس 7 از سوی گوگل، خبر تصحیح شد و قرار شد آیپد “کوچکتری” در راه باشد. این ها شایعاتی بودند که معرفی آیپد مینی در اواخر سال گذشته (میلادی) را نسبتا پیش بینی کردند.

حالا پس از گذشت یک سال، نیویورک تایمز دست به کار شده و می گوید اپل در حال ساخت ساعت مچی (دیجیتال) است. وال استریت ژورنال هم به سرعت داستان را تایید کرد. این گزارش ها، و زمان ها قطعا تصادفی نیستند و می توان آن را به بازی خبری نسبت داد که اپل در آن شناخته شده است.

اپل باید همیشه سهام خود را به گونه ای در حال نوسان نگه دارد تا سرمایه گذاران دیوانه وار آیفون و آیپد خسته نشوند. و هیچ جایی هم بهتر از روزنامه وال استریت برای گسترش این خبر ها وجود ندارد.

به عبارت ساده، شواهد در حال رشد نشان می دهد که چیز بزرگی در فناوری پیشرفته و مصرف کننده ها در حال آمدن است. ” اپل در حال ورود به بازار بسیار بزرگی است که توسعه چنان سریعی دارد که بسیاری از افراد نمیتوانند آن را درک کنند”. این سخنان را بیل گیزر می زند. روزنامه کار کهنه کاری که مدت ها بر این باور بود که بالاخره ” ساعت هوشمند” اپل روزی خواهد رسید و شنیدن چنین خبر هایی تعجب ندارد.

گفته می شود که این ساعت مچی هوشمند اپل به نام ” آی واچ” مجهز به بلوتوث است و وقتی مردم آن را روی مچ خود می بندند در ان جهان مدرن انتظار دارند که حکم یک تلفن هوشمند را برای آنها ایفا کند، و حتی شاید هم بیشتر. Nike’s wildly محبوب هم یکی دیگر از این مثال ها است. این محصول نایک داده های بدنی شما را اندازه گیری میکند و میزان سلامتی شما را اعلام می کند.

عمر باتری ضعیف و عمدم پشتیبانی همه جانبه از آی او اس از جمله محدودیت هایی است که می توان به ساعت های هوشمند فعلی گرفت. اما اپل اینجاست برای رفع این محدودیت ها. آن هم با هزینه 137 میلیارد دلاری در زمینه صفحه نمایش و تراشه های جدید. حتما می دانید که صفحه نمایش های خازنی اولین بار توسط اپل و در آیفون به کار گرفته شد پس اپل باز هم می تواند تولی شگرف در این زمینه ایجاد کند. وال استریت ژورنال نیز گزارش می دهد فاکسکان شریک تجاری اپل در حال بررسی تکنیک هایی برای ساخت دستگاه های پوشیدنی قدرتمند و کارآمد تر است.

مسلما ورود اپل به این عرصه می تواند همان اثر را داشته باشد که آیپاد در صنعت داشت.

هرچند هنوز آی واچ اپل از راه نرسیده است اما همینک هم تعدادی از گیک های عاشق اپل با آیپاد نانوی این شرکت برای خود ساعت مچی درست می کنند- که انصافا هم چیز باحالی است-. چیزی که بیش از همه در اینجا به چشم می خورد، پشتیبانی از بلوتوث در این محصول است. قابلیتی هم در IOS 6 وجود دارد (MAP) که اجازه می دهد از طریق بلوتوث به دستگاه متصل شده و پیام های متنی را مشاهده کنید.

حال باید ببینیم که آی واچ اپل چه محصولی از آب در خواهد آمد. تجربه به ما نشان داده که محصولات اپل بعد از انتشار به مد تبدیل می شوند حال آنکه این محصول یک ساعت مچی باشد….

مانا باشید

منبع: The Verge

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *