ایجاد کاشی های دلخواه در ویندوز 8 برای هر برنامه ای

ایجاد کاشی های دلخواه در ویندوز 8 برای هر برنامه ای
  • 1391/11/29
  • علیرضا
  • 3

1

شاید چشمگیرترین قابلیتی که در ویندوز 8 اضافه شده ، صفحه استارت اسکرین و کاشی های رنگارنگی است که به اصطلاح به آن مترو می گویند ( هر چند که دیگر این نام به صورت رسمی برای آن استفاده نمی شود ) . آیکون های مربعی شکلی که به آنها کاشی یا همان Tile گفته می شود ، می توانند دسترسی شما به برنامه ها را تسریع کنند .

اما گاهی اوقات لازم می شود که کاشی هایی را ایجاد کنیم که برنامه های مورد نظرمان را برای ما دم دست تر کنند . اما چگونه باید این کار را انجام دهیم ؟ اگر با گویا آی تی همراه باشید ، نه تنها می توانید برای برنامه های دسکتاپی مورد نظرتان کاشی ایجاد کنید ، بلکه می توانید برای سایت های مورد علاقه و حتی لینک های مستقیم نیز کاشی ایجاد کنید .

استفاده از برنامه OblyTile

شرکت مایکروسافت هیچ قابلیتی را به منظور ایجاد کاشی های مورد نظر کاربران را در سیستم عاملش قرار نداده است . به همین دلیل باید برنامه ی OblyTile را دانلود کنید .

2

استفاده از این برنامه بسیار آسان است . ابتدا باید یک عنوان برای کاشی مورد نظرتان انتخاب کنید . پس از آن باید آدرس فایل اصلی برنامه را وارد کنید . حالا یک تصویر نیز برای کاشی مشخص کنید . اگر تصویر مناسبی برای برنامه یا بازی مورد نظرتان ندارید ، می توانید از آرشیو وبسایت OblyTile استفاده کنید . یادتان باشد که از یک رنگ نیز برای پس زمینه کاشی استفاده نمایید . کار خاص دیگری باقی نمانده است . البته یادتان باشد که اگر برنامه مورد نظر نیاز چیز خاصی برای اجرا دارد ( مثل اجرا در حالت Run as administrator ) ، گزینه مربوط به آن را فعال کنید .

پس از کلیک روی دکمه Create Tile ، کاشی مد نظر شما ایجاد خواهد شد . برای نمونه ما یک کاشی برای برنامه دسکتاپی VLC Media Player ایجاد کردیم .

3

و نتیجه آن را در تصویر زیر می بینید . مشاهده می کنید که کاشی ساخته شده توسط برنامه OblyTile هیچ تفاوتی با سایر کاشی ها خود ویندوز 8 ندارد .

4

اما یاد گرفتن چند نکته در مورد کاشی ها شاید برای تان مفید باشد .

حذف یک کاشی : برای حذف کاشی ها باید روی آنها راست کلیک کرده و گزینه Unpin from Start را انتخاب کنید .

ایجاد تصاویر اختصاصی برای کاشی ها : اگر تصمیم گرفته اید که خودتان یک تصویر اختصاصی برای کاشی تان ایجاد کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید . تصاویر باید با فرمت PNG باشند و حجم آنها نیز کمتر از 200 کیلوبایت باشد . سایز تصاویر نیز باید بین  120 x 120 و 256 x 256 پیکسل باشد .

ایجاد یک کاشی برای فولدرها و یا وبسایت ها : در صورتی که بخواهید برای فولدرها و یا وبسایت ها یک فولدر ایجاد کنید ، باید مسیر آن فولدر یا آدرس آن وبسایت را در کادر Program Path وارد کنید . البته قبل از آن باید روی دکمه مقابل این کادر کلیک کرده و نوع آن کاشی را مشخص کنید . مثلا باید مشخص شود که آدرس وارد شده توسط شما ، آدرس یک فولدر است یا یک وبسایت .

ایجاد یک کاشی برای بازی های Steam : استیم یک سیستم مدیریت بازی است . شما می توانید کاشی هایی نیز برای بازی های استیم ایجاد کنید . البته باید شناسه یا همان ID مربوط به بازی مورد نظرتان را داشته باشید . هنگامی که شناسه بازی مورد نظرتان را پیدا کردید ، باید آدرس را به شکل steam://rungameid/201870 وارد کنید . البته باید شناسه 201870 را با شناسه بازی مورد نظرتان عوض کنید .

5

مدیریت کاشی ها

با کلیک روی آیکون فولدری که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد ، می توانید به بخش مدیریت کاشی ها دسترسی پیدا کنید . از این بخش می توانید کاشی هایی که قبلا ایجاد کرده اید را مدیریت کنید . همچنین می توانید از میانبرهای موجود روی دسکتاپ خود نیز یک کاشی ایجاد نمایید . در این قسمت لیستی از تمام برنامه های نصب شده روی سیستم وجود دارد که می توانید برای آنها کاشی ایجاد کنید . لازم به ذکر است که می توانید برای دستورات مختلفی مثل Shutdown نیز یک کاشی ایجاد نمایید .

6

دریافت برنامه OblyTile

آرشیو تصاویر برنامه ها ، بازی ها و وبسایت ها از وبسایت OblyTile

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام دوست عزیز اگه میشه یه آدرس برای دانلود تصاویر برنامه ها قرار بدید چون وقتی وارد آدرسی که دادید میشم با عبارت This site is currently not available روبه رو میشم
    چندتا تصویر هم سایت های دیگه دانلود کردم اما اصلا تصاویر جالبی نبودند

    1. این لینک ها سالمه:
      ———————————————————————————-
      http://s2.p30download.com/users/202/software/desktop/desktop-management/OblyTile.v0.8.8_p30download.com.exe
      رمز فایل: www.p30download,com
      ———————————————————————————-
      http://dl2.soft98.ir/soft/OblyTile.0.8.8.rar
      رمز فایل:‌soft98.ir
      ———————————————————————————-

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *