همگام سازی ویندوز فون 8 با ویندوز 8 رایانه

همگام سازی ویندوز فون 8 با ویندوز 8 رایانه
  • 1391/12/2
  • سعيد
  • 2

Untitle.dSAEED.NAJARAN.DSD

همگام سازی فایل ها (اسناد، مخاطبین، تصاویر، فیلم ها و موسیقی) بین رایانه و تلفن همراه می تواند برای هر کسی اهمییت خاصی داشته باشد. ممکن است بخواهید از مخاطبین خود یک فایل پشتیبان داشته باشید و یا بخواهید موزیک های رایانه را به تلفن همراهتان انتقال دهید. در درجه اول امنیت و اینکه این عملیات بدرستی انجام شود و آسیبی به گوشی هوشمندتان وارد نشود بسیار مهم است. در این مقاله با نحوه همگام سازی (Sync) سیستم عامل ویندوز فون 8 با ویندوز 8 رایانه آشنا می شویم.

ما در این پست از Nokia Lumia 920 استفاده کردیم ,نگران نباشید تنظمیات در تمامی دستگاه های WP8 یکسان است.

اتصال گوشی شما

برای اتصال گوشی به رایانه با ویندوز 8 می توانید از Windows Phone app استفاده کنید. با جستجوی همین عبارت در فروشگاه ویندوز نیز می توانید به آن دسترسی داشته باشید و یا با گوشی آن را دانلود نمایید. این اپلیکیشن به سادگی ارتباط  ویندوز فون 8 با رایانه را برقرار می کند.

Windows-Phone-App-Logo

اگر نسخه ویندوز فون 7 را بر روی گوشی خود دارید نگران نباشید.اپلیکیشن Zune برای همگام سازی و ایجاد ارتباط با ویندوز به شما کمک می کند. شاید سیستم عامل مک بر روی رایانه نصب دارید؟! برای شما نیز برنامه Windows Phone app for Mac آماده شده است. برنامه مورد نظر را دریافت کنید و با کابل USB  مخصوص گوشی تان , آن را به رایانه متصل کنید.

سپس باید برنامه Windows Phone گوشی شما را شناسایی کند. اگر برنامه به صورت خودکار اجرا نشد به صفحه شروع  بروید و در کادر جستجو عبارت windows phone راوارد نمایید. از سمت چپ برنامه برای شما در دسترس است.

Windows-Phone-App-e1360335877920

در هنگام اولین اجرای برنامه پیغامی با عنوان همگام سازی اپلیکیشن ها ومخاطبین برای شما نمایش میابد.

WP-Improvement-Program-e1360335936921

بعد از موافقت با گزینه قبلی , پنجره ای نمایش میابد که از شما می خواهد نامی را به گوشی متصل شده اختصاص دهید. همچنین با انتخاب گزینه  Automatically import my photos  مشخص می کنید که بعد از اتصال گوشی به رایانه ,عکس های شما به صورت خودکار انتقال داه شوند. البته بعدا می توانید تنظیمات را تغییر دهید.

Name-Phone

همگام سازی Synchronizing

از طریق صفحه اصلی برنامه می توان پیش نمایشی از فیلم وموزیک وعکس های گوشی خود را مشاهده کنید.

Phone-Connected-Contents-e1360336089759

از سمت راست همین پنجره  گزینه جستجو و دریافت برنامه از اینترنت وجود دارد.این خیلی عالی است, اپلیکیشن را از اینترنت دریافت کنید و از طریق رایانه مستقیم بر روی گوشی نصب کنید.

In-StoreWeb-e1360336142390

اگر می خواهید فایل های جدید را به تلفن وارد کنید بر روی یکی از نمادها( عکس ,فیلم, موسیقی …) کلیک کنید.در صفحه بعد از گزینه Files  می توایند به هر آنچه که در کتابخانه libraries وجود دارد دسترسی داشته باشید.

Add-More-Files

اگر فایل مورد نظر تان در کتابخانه موجود نیست می توانید با گزینه Add more آن را از هر کجای ویندوز فراخوانی کنید.

Add-Files-Options

البته راه میانبر دیگری برای این کار وجود دارد و آن استفاده از دایرکتوری مستقیم حافظه تلفن است. از این طریق امکان حذف و اضافه کردن , انتقال و کپی به آسانی در دسترس است.

Phone-File-Explorer

همچنین گزینه دسترسی به درایو  SkyDrive نیز مهیا است.برای نحوه همگام سازی یا آشنایی بیشتر می توانید  مقاله ادغام سرویس ذخیره سازی ابری SkyDrive با ویندوز فون 8 را مطالعه کنید.

همگام سازی مخاطبین Syncing Contacts

همگام سازی مخاطبین از نظر من با ارزش ترین کاری است که میخواهیم در این پست با آن آشنا شویم. راه حل بسیار آسانی برای پشتیبان گیری ازاطلاعات مخاطبین داریم. کافی است یک حساب مایکروسافت در تلفن هوشمند تان تعریف کنید واجازه دسترسی به همگام سازی را صادر کنید. همچنین می توانید از سایر حساب های ایمیل نیز مخاطبین را اضافه کنید.با نحوه این کار در مقاله چگونه مخاطبین حساب گوگل را به ویندوز فون ۸ اضافه کنیم؟  آشنا شوید.

Email-Account-Settings

تنظیمات برنامه

در اینجا شما را برخی از تنظیمات اشنا میکنم تا عملکرد مناسب تری از برنامه دریافت کنید. برای اینکار در حالی که در صفحه مربوط به برنامه هستید از نوارCharm Bar بر روی تنظیماتSettings کیلک کنید.

در تنظیمات بخش Preferences گزینه های مانند تغییر نام تلفن,روشن یا خاموش بودن وضعیت همگام سازی خودکار, تغییر سایز تصاویر و…در دسترس است.

WP-Preferences

همچنین از طریق بخش Permissions در تنظیمات گزینه های حریم شخصی برای شما در دسترس هستند.

WP-App-Permissions

گزینه های مهمی که در هنگام همگام سازی تلفن ویندوز فون 8 با ویندوز 8 رایانه وجود دارند را به شما نشان دادیم. البته لازم است برای استفاده از نهایت ویژگی های گوشی هوشمندتان , خود کمی کنجکاو باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام ببخشید من ویندوز فون 8 دارم (لومیا 520) اما ویندوز کامپیوترم ویندوز 8.1 هس
    من نمی تونم اپلیکیشن ها رو دانلود کنم اگه میشه راهنمایی کنین

    1. خوب یه زره به خودت فشار بیار برو ویندوز8 نصب کن 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *