5 جایگزین برای Windows Media Center در ویندوز 8

5 جایگزین برای Windows Media Center در ویندوز 8
  • 1391/12/6
  • مژگان فنائی
  • 1

XBMC -Header

ویندوز 8 دیگر به صورت پیش فرض به همراه Windows Media Center (مرکز رسانه ویندوز) عرضه نمی شود. برای دریافت آن، می توانید به ویندوز 8 حرفه ای (Pro) ارتقاء دهید و بسته Media Center را خریداری کنید. این بسته تا 31 ژانویه 2013 رایگان بود، اما به زودی حتا گران تر خواهد شد.

چنانچه در حال استفاده از ویندوز 8 هستید و نمی خواهید تنها به خاطر استفاده از یک برنامه که یکبار به صورت استاندارد به همراه ویندوز می آید، دو ارتقاء جداگانه را خریداری کنید، می توانید یکی از این برنامه های جایگزین Media Center را برای رایانه سینمای خانگی تان (HTPC) بیازمایید.

برنامه های نوین

برنامه های نوین (Modern Apps) سزاوار یک یادآوری شایان و پسندیده هستند. برنامه هایی برای Netflix، Hulu و دیگر خدمات رسانه ای که ظاهری بسیار شبیه رابط کاربری Media Center دارند. چنانچه خواستار یک رابط کاربری برای پخش ویدئوهای آنلاین از روی مبل راحتی تان هستید، این برنامه های مدرن ممکن است جایگزینی مناسب برای برنامه Media Center جدید باشند.

Netflix App On Windows 8

XBMC

XBMC احتمالا محبوب ترین جایگزین برای Windows Media Center در میان رقبای خود است. XBMC کوته نوشته Xbox Media Center است، از آنجا که در اصل برای اکس باکس (Xbox) ایجاد شده بود. امروز، XBMC بر روی انواعی از سیستم عامل ها، از جمله ویندوز، مک OS X ،لینوکس؛ حتا اندروید و iOS اجرا می شود. افزون بر ارتباط با کارت ضبط برنامه های تلویزیون (TV capture card) برای پخش زنده تلویزیونی و ضبط، هر نوع قالب (فرمت) رسانه ای را که بخواهید پشتیبانی می کند. این برنامه همچنین می تواند به Netflix، Hulu، یوتیوب، پاندورا و غیره از طریق افزونه ها مرتبط شود. ما نصب افزونه های XBMC را در گذشته پوشش داده ایم.

XBMC

Plex

Plex بر مبنای XBMC ، یک رسانه پخش نسبتا محبوب دیگر است. این برنامه شامل دو بخش است: Plex Media Server (سرور رسانه پلکس) که در قسمت پشت، و Plex Media Center (مرکز رسانه پلکس) که در قسمت جلو است. با Plex، می توانید یک رایانه را در خانه خود به یک مرکز رسانه مبدل سازید و با استفاده از مرکز رسانه پلکس بر روی رایانه سینمای خانگی تان به آن دسترسی یابید. شما همچنین می توانید از برنامه های آن برای دستگاه های iOS و اندروید برای رسانه آنلاین در تمامی دستگاه هایتان از سرور مرکزی استفاده کنید.

برخلاف XBMC و MediaPortal ، پلکس (Plex) از تماشا یا ضبط برنامه های زنده تلویزیونی پشتیبانی نمی کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی Plex به این مطلب مراجعه نمایید: چگونگی پخش رسانه آنلاین بر روی هر دو دستگاه iOS و اندروید با Plex

Plex Media Manager

MediaPortal

MediaPortal در اصل از XBMC برگرفته شده بود، اما به طور کامل بازنویسی شده است. چنانچه از رابط کاربری XBMC خرسند نیستید، ممکن است بخواهید MediaPortal را امتحان کنید. همانند XBMC این برنامه شامل ویژگی های PVR استاندارد برای پخش، ضبط ، توقف موقت برنامه های زنده تلویزیونی، پخش DVDها، و تماشای خدمات ویدئویی آنلاین است.

MediaPortal

Moovida

Moovida گزینه کمتر شناخته شده ای در این فهرست است. نصب ویندوز آن به همراه جاسوس افزارها و دیگر برنامه های ناخواسته ای که به طور پیش فرض برایتان انتخاب شده اند، بسته بندی شده است. چنانچه می خواهید این یکی را امتحان کنید، مطمئن شوید که همگی آنها را لغو کرده باشید. ما صادقانه این گزینه را پیشنهاد نمی کنیم؛ هنگامی که گزینه های بسیار خوب برتر دیگری در این فهرست وجود دارند، هیچ دلیلی برای استفاده از نصب کننده های بسته جاسوس افزارها وجود ندارد. برخلاف XBMC و MediaPortal، این برنامه هیچ گونه ضبط تلویزیونی یکپارچه را نیز ارائه نمی کند.

هرچند، اگر گزینه های بالا برایتان خوشایند نباشد، ممکن است بخواهید Moovida را بیازمایید. این برنامه از دو رابط کاربری برخوردار است، یکی برای مدیریت فایل بر روی رایانه و یکی برای یافتن و پخش محتوا در تلویزیون بهینه سازی شده اند. Moovida رابط تلویزیونی بهینه سازی شده اش را به عنوان یک “رابط 3 بُعدی” معرفی می کند، بنابراین می تواند اندکی جذابیت و فریبندگی بیشتری را ارائه نماید.

Moovida-PC Interface

بسیاری از این برنامه ها DVDها را نیز پخش خواهند کرد. ما برخی شیوه های دیگر را نیز برای پخش DVD در ویندوز 8 پوشش داده ایم. شما همچنین نیازی به بسته Media Center برای آن ندارید.

کدام راهکار Media Center را برای رایانه سینمای خانگی تان ترجیح می دهید؟ بگذارید تا از دیدگاه هایتان آگاه گردیم.

منبع: HowToGeek

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *