۱۰ ترفند که کاربران ویندوز فون ۸ باید بدانند؟!

۱۰ ترفند که کاربران ویندوز فون ۸ باید بدانند؟!
  • 1391/12/18
  • سعيد
  • 156

ویندوز فون ۸ سیستم عاملی ساده و تمیز درعین حال قدرتمند برای یک گوشی هوشمند است. البته هنوز کاستی های در آن دیده می شود, که  با گذشت زمان و بروز رسانی های مداوم مایکروسافت در حال بر طرف شدن است. در مقالات گذشته بخش ویندوز فون درباره برخی ترفندها و نحوه کار با بعضی از اپلیکیشن ها صحبت کردیم. با برداشتی که من از بازدید کنندگان این مقالات داشتم  ,دریافتم دوستداران این سیستم عامل پست های این بخش را مرتبط دنبال می کنند و طرفداران زیادی هم دارد. به هر حال همه چیز آندروید و ios نمی شود.!!

wp8 logo

در ادامه سری پست های ویندوز فون ۸ در گویا آی تی , قصد داریم در این مقاله به ۱۰ مورد ازنکته های که هر کاربر ویندوز فون باید بداند اشاره کنیم.شاید برخی ازترفندها برای شما بسیار ساده باشند, اما آنها بسیار مهم هستند و ما می خواهم که همه کاربران WP8, آنها را بدانند تا در مقالات آموزشی تخصصی این سیستم عامل که در آینده انتشار می دهیم مشکلی نداشته باشند. پس اگر حتی با ویندوز فون ۸ آشنایی دارید باز هم خواندن این مقاله را توصیه می کنم.

۱- گرفتن تصویر از صفحه نمایش (Take a screenshot)

این یک ترفند مفید است. شاید نیاز باشد گاهی از صفحه گوشی خودعکس بگیرید , دلیل آن می تواند آموزشی یا عکسی از یک بازی جهت سرگرمی باشد. برای این کار فقط کافی است کلید های Start hardware-icon-start-button و  Power hardware-icon-power-button را همزمان فشار دهید.

Windows-Phon saeed najaran1

البته شاید در ابتدا کمی سخت باشد ولی با چند بار تمرین در این کار استاد می شوید. عکس های گرفته شده در آلبوم تصاویر Photos album ذخیره می شوند.

۲- دکمه های گوشی چه کاری انجام می دهند ؟

بر روی گوشی سه دکمه وجود دارد.آنها در عین ظاهری ساده , قدرت های نهفته دارند که  مدیریت و دسترسی سریع به بخش های خاص را فراهم می کنند.

اولین کلید دکمه Back hardware-icon-back-button است. همانطور که انتظار داشتید با فشار دادن آن, شما به یک صفحه قبل منتقل می شوید.اما با نگه داشتن آن برای چند لحظه , برنامه App switcher و لیستی از برنامه های در حال اجرا نمایش می یابد و قادر هستید در بین آنها سویچ کنید.

دکمه بعدی Start hardware-icon-start-button است. با فشار دادن کلید Start در هر جا می توایند خیلی سریع به منوی شروع برگردید. کاربرد دوم این دکمه برای اجرای دستورات صوتی است. با نگه داشتن چند لحظه آن ,گوشی آماده اجرای دستورات شما می شود.

WP-Know-Buttons

برای جستجو چه در گوشی و چه اینترنت نیز می توانید از دکمه Search hardware-icon-search-button استفاده کنید. با فشار دادن این کلید جستجوگر بینگ فراخوانی می شود.

search-screen-bing

۳- تغییرموتور جستجوگر پیش فرض

اگرچه کاربرد دکمه Search hardware-icon-search-button را نمی توان تغییر داد, اما قادر هستید موتورجستجوگر پیش فرض IE را به دلخواه تغییر دهید. برای این کار در مرورگر اینترنت اکسپلورر به مسیر IE settings -> advanced  مراجعه کنید و از قسمت Default search provider گزینه گوگل و یا بینگ را انتخاب کنید.

search-screen-Saeed najaran

۴٫ قفل کردن صفحه نمایش و تنظیمات آن

قفل صفحه نمایش یک لایه امنیتی در همه گوشی ها به حساب می آید. صفحه نمایش گوشی تان درهنگام وضعیت قفل نیز می تواند برایتان مفید باشد.به شرطی که تنظیمات آن را درست و مطابق با سلیقه خود اعمال کنید.

بیاید ببینیم در صفحه نمایش وضعیت Lock چه اطلاعاتی ارایه می شود.

  • ساعت و تقویم
  • تماس های از دست رفته
  • قرار ملاقات ها
  • زنگ هشدار
  • پیام ها و ایمیل های جدید
  • قابلیت اضافه شدن دیگر اپلیکیشن ها

lockscreen-callout-notifications

برای دسترسی به تنظیمات قفل صفحه نمایش به مسیر Settings start-icon-settings > Lock screen بروید. در اینجا تنظیمات عکس پس زمینه [Choose background] ,اعلان های نمایشی [Notifications] ,و اپلیکیشن های که می خواهید در هنگام وضعیت قفل فعال باشند[Choose an app to show quick status] را تنظیم کنید. همچنین می توانید مشخص کنید اطلاعات موسیقی در حال پخش نیز نمایش یابد یا خیر.

lockscreen-screen-settings

۵- ادغام سرویس ذخیره سازی ابری SkyDrive 

سرویس اسکای درایو به خوبی با ویندوز فون ۸ سازگار است. با همگام سازی این سرویس, به راحتی قادر هستید به هر آنچه که در درایو ابری خود ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید و یا به عنوان یک درایو پشتیبان ازآن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی با عنوان ادغام سرویس ذخیره سازی ابری SkyDrive با ویندوز فون   ۸ را مطالعه کنید.

SkyDrive-Login-1-e

۶- طول عمر باتری را طولانی تر کنید !

این مورد دردسر همیشگی برای طراحان و استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند بوده است. باتری ضعیف است!

من در اینجا چند پیشنهاد برای بالابردن زمان استفاده از باتری تلفن تان دارم. با توجه به نیازتان چند مورد از آنها را انجام دهید :

ذخیره سازی باتری را فعال کنید

برای فعال سازی این قابلیت به مسیر settings >> battery saver مراجعه کنید و گزینه Off را به On تغییر دهید. سپس از قسمت advanced همین بخش از بین گزینه های موجود یکی را با توجه به نیاز خود برگزینید.

Battery-Saver-Mode

• بستن برنامه های کاربردی

هیچ یک از برنامه ها را باز نگذارید [خصوصا بازی ها] و به جای سویچ کردن آنها را ببندید.

مسدود کردن برنامه های پس زمینه

یعضی از برنامه در پس زمینه ویندوز فون قرار دارند تا در هنگام فراخوانی به سرعت بارگذاری بشوند.

به مسیر application settings >> background tasks بروید و برنامه های که کمتر به آنها نیاز دارید را از این بخش خارج سازید.

• زمان خاموشی صفحه نمایش را کاهش دهید

زمان خاموش شدن صفحه نمایش به طور پیش فرض بر روی ۱ دقیقه تنظیم شده است. برای تغییر این زمان به قسمت settings -> lock screen مراجعه کنید.

Screen-Timeout

•کاهش میزان روشنایی

اگر در موضوع  نور صفحه نمایش حساس نیستید می توانید با کم کردن میزان روشنایی آن کمی در انرژی باتری صرفه جویی کنید. تنظیمات این بخش از طریق settings -> brightness در دسترس است.

• استفاده از یک تم و پس زمینه تاریک

کمی عجیب است نه ؟ اما حقیقت دارد.با انتخاب تم و پس زمینه که رنگهای روشن کمتر در آن استفاده شده است نیز در مصرف باتری صرفه جویی می کنید. همچنین تنظیمات خاصی بدین منظور در نظر گرفته شده که در مسیر settings -> theme  موجود است.

• خاموش کردن اتصالات جانبی مانند Bluetooth, Wi-Fi, Gprs در هنگام که به آنها نیازی ندارید.

• غیر فعال کردن همگام سازی برنامه های مانند SkyDrive

در بخش قبلی از همگام سازی اسکای درایو تقدیر کردیم,  برنامه گاها برای بروز رسانی فایل ها ( بیشتر عکس ها ) آماده فعالیت می شود که می توانید آن را غیر فعال کنید. به بخش photos settings مراجعه کنید و گزینه Don’t upload را انتخاب کنید.

Photos-Auto-SkyDrive-Upload

۷- وارد کردن مخاطبین از حساب های مختلف

مایکروسافت برنامه ی را تنظیم کرده تا با آن به سادگی مخاطبین خود را از ایمیل یا شبکه های اجتماعی مختلف به تلفن همراهتان وارد کنید. برای یادگیری نحوه این کار می توانید مقاله چگونه مخاطبین حساب گوگل را به ویندوز فون ۸ اضافه کنیم؟ را مطالعه کنید.

Choose-Content-Sync

۸- یک حساب میهمان ایجاد کنید!

آیا  بچه ها یا دوستانتان گاهی گوشی شما را چند لحظه قرض می گیرند !؟ اگر جوابتان آری است پس حتما نگران اطلاعات و تنظیمات برنامه هایتان نیز هستید.

با بخش parental control در ویندوز آشنایی دارید ؟ بله تنظیماتی که به وسیله آن می شود محدودیت های خاصی را به دیگر حساب های رایانه اعمال کرد. چنین بخشی در ویندوز فون ۸ با عنوان kid’s corner نیز وجود دارد. برای دسترسی به آن به مسیرSystem Settings>> kid’s corner بروید و یک حساب جدید با نام کاربری و رمز عبور و محدودیت های مورد نظرتان  ایجاد نمایید.

Kids-Corner-Home

 

۹- مدیریت همگام سازی ایمیل

بعد از نحوه وارد کردن مخاطبین ازسرویس های ایمیل که در مرحله ۷ آن را مرور کردیم , ویندوز فون به صورت خودکار اقدام به همگام سازی صندوق ایمیل شما در زمان تعیین شده می کند. با توجه به نیاز خود می توانید این زمان را کاهش یا افزایش دهید. برای تغییر تنظیمات به مسیر Settings -> email + account مراجعه کنید و بر روی حساب مورد نظر تغییرات را اعمال کنید.

Download-Sync-Frequency

۱۰٫ تغییر اندازه کاشی

آیا کاشی اپلیکیشن ها در ویندوز فون به همان اندازه ای هستند که شما دوست دارید ؟

شما قادر هستید به سادگی سایز آنها را تغییر بدهید. برای این کار چند لحظه  کاشی مورد نظر را فشار دهید تا نماد های تغییراندازه  برایتان نمایش یابند.

wp_ss_20130204_0006-e1360252276781

در اینجا با ۱۰ ترفند از WP8 آشنا شدید. اگر شما نیز ترفند های جالبی را سراغ دارید آن را از طریق بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.متشکرم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 156 دیدگاه
  1. چه جوری میتونم یک متن رو به عنوان یادداشت تو گوشیم سیو کم؟(لومیا۵۲۰)

  2. أقا من میخوام بدونم حرفایی که درمورد ویندوز فون میگن راسته ؟!
    1‏ وارد سایتای فیلتر نمیشه و opera mini ‎هم نصب نمیشه که سایتارو بشکنه
    2‏ فایلهای mp3‎‏ رو دانلود نمیکنه
    و اینکه موزیک پلیرش واسه کسیکه زیاد موزیک گوش میده خوبه ؟
    و با hotmail ‎‏ آمریکایی میشه از تمام امکاناتش بهره مند شد ؟
    باتشکر

  3. سلام من تازه گوشی htc خریدم بعد هر چیزی که میخوام بلوتوث کنم error میده و چیزی نمیفرسته به گوشی اگه میشه راهنمایی کنید چه کار باید انجام بدم

  4. سلام میتونم بپرسم چطور میشه برنامه ها و بازیهای ویندوز فن رو به sd card انتقال داد مثلا تو اندروید برنامه هایی مثل app to sd card برای این کار هستن ولی اینجا چه کار باید کرد.

    1. سلام
      sd card همون رم گوشی …
      که باید موبایل رم داشته باشه و برنامه ها رو از کامپیوتر بریزی روش
      فرقی نداره کجا بریزی…
      بعد گوشیو خاموش روشن کن و از قسمت استار(sd card) رو پیدا کن و برنامه ها رو نصب کن سوالی داشتی در خدمتیم

  5. سلام.آقا حافظه گوش من پر شده.دیگه نمی تونم از استوره بازی دانلود کنم.چه چوری باید اطلاعات رو بیارم روی اس دی کارت؟ یا چه چوری میشه برنامه و بازی هایی که دانلود می کنی روی اس دی کارت ذخیره بشه؟
    دوستان فبلا این سوال رو پرسیدان و شما گفتی توی کامت های قبلی توضیح دادی.
    خیلی گشتم پیدا نکردم اگه میشه دوباره بهم بگو.خواهش می کنم دارم قاطی می کنم اگه می تونی بهم زنگ بزن. 09356241263

  6. سلام
    من یه گوشی نوکیا لومیا520 خریدم اما هر کاری میکنم اینترنتش وصل نمیشه.برنامه هم ریختم تو مموری کارت توی قسمت استوره نشون میده کارت مموری رو اما باز نمیکنه کلافه شدم کلی ذوق کرده بودم این گوشی رو خریدم میشه بگید باید چیکار کنم؟

  7. Salam agha saeed
    Avalan bi zahmat y filter shekan baraye winphone moarefi konid
    Aya uc browser v nokia xpress fayde dare?
    Chera whatsapp connect nemishe?
    Rahnamaie konid lotfan mamnoon misham

  8. خواهش میکنم راهنماییم کنید من برای دانلود برنامه هاباوای فای بت اینترنت وصل میشم میگه یک حساب مایکروسافت ایجاد کنیداینکارومیکنم ولی میگه قادربه اتصال نیست وایفایم مشکلی نداره

  9. سلام,میخواستم بدونم با ویندوز 8 چجوری میشه به فیس بوک وصل شد?

  10. درود دوست عزیز من مشکل دانلود از store htc 8x دارم . بعد یه مدت این پیغام و میده {the mricosoft account service is unavalable at the moment. try again later} ممنون میشم کمکم کنی …

    1. رنگ گوشیه من ابیه،رنگ کنار گوشی سباه شده ب مرور کلش داره سیاه میشه بخاطر جنسشه من چیکاار کنم؟؟؟

    2. اقا زحمت نكش هيچ كس بهت نميگه چون نميدونه
      منم هنوز گيرم

    3. ابتدا به تنظیمات Time/Date بروید و مطمئن شوید که درست تنظیم شده باشد. بعد یکبار تنظیمات زمان را از حالت اتوماتیک خارج کرده و دوباره به اتوماتیک برگردانید. اگر اکانت هات‌میل دارید به بخش تنظیمات ایمیل و اکانت‌ها بروید و در بخش تنظیمات سرور m.hotmail.com را وارد کنید.
      ضمنا در کامنت‌ها آدرس ایمیل خود را منتشر نکنید.

  11. سلام اگه جواب این سوالمو کسی میدونه به ایمیلم بفرسته من نمیتونم تولومیا مخاطبین رو به سیمکارتم وارد کنم

    1. شما اول یه لطفی بکنین یاد بدین چه جوری می شه ایمیلتون رو از رو کامنتتون دید ؟!؟

    2. سلام
      لومیا۵۲۰ دارم.وقتی واسم smsمیاد تقریبا تمام محتوای sms رو روی صفحه گوشی نمایش میده.لطفا اگه راهی وجود داره که به گوشیم بفهمونم که اینکارو نکنه راهنماییم کنین.
      خیلی خیلی ممنون

  12. سلام…من وقتی میخوام از استور چیزی دانلود کنم بهم میگه باید خانواده من تنظیم کنم

    1. از سایت xbox.com میشه فعالش کرد
      باید با اکانت مایکروسافت تو سایت ایکس باکس وارد بشی

    2. من هر وقت می خام از فروشگاه دانلود کنم میگه باید خانواده تنظیم کنید یک نفر هم همین سوال رو پرسیده بود اما جواب کامل ندادید میشه بیشتر توضیح بدین

    3. سلام عزیز . کافیه بری تو تنظیمات اکانت مایکروسافتت و از اون جا تاریخ تولدت رو عقبتر بیاری فکر کنم سنت باید بیشتر از 18 سال باشه . چون مایکروسافت اگه سن پایین 18 باشه مینویسه نیاز به اجازه خانواده دارین . موفق باشین .

  13. سلام خسته نباشین من یه سؤال داشتم گوشی من htc 8s هست یه مشکلی که دارم این که نمی تونم از موزیک های روی مموریم به عنوان زنگ گوشی قرار بدم باید چیکار کنم ممنون می شم اگه هر چه سریع تر مشکلم رو حل کنین سایتتون واقعا عالیه
    بی نهایت ممنونم
    اگه میشه پاسخش رو برام ایمیل کنین

    1. سلام دوست عزیز
      باید گوشی رو به کامپیوتر وصل کنی و هر موزیکی رو که میخوای واسه زگت بذاری تو پوشه ringtones کپی کنی

    2. سلام
      من قبلاً این کارو کردم اما کپی نمیشه !! چه باید کرد 😀

  14. سلام خسته نباشین ، گوشی من htc 8s هست…چطور میتوونم برنامه هاشو uninstall کنم به شدت به جواب نیاز دارم..

    1. سلام
      تو لیست برنامه هات،هر کدوم رو میخوای پاک کنی،روش کلیک کن و نگه دار،یه لیست باز میشه و گزینه ی uninstall داره
      اگه نشد بدون غیرقابل پاک شدنه

  15. حافظه داخلی گوشیم پر شده چه جوری می تونم وارد حافظه شم اونو پاک کنم

  16. lمی خواستم بدونم چجوری می شه تنظیمات DNS رو عوض کرد.چون وقتی با WIfi وصل می شم نمی تونم به اینترنت وصل شم.مرسی

    1. سلام فکر میکنم جواب سوالتان را در پرسش و پاسخ های مایکروسافت بیابید
      http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp8-wpnetwork/how-do-i-change-my-ip-address-for-wifi/a5f7ccb5-9022-42ce-bcab-9eabce6b3ab1

      ممکنه این مشکل از چند بخش رخ بده به این خاطر باید تعدادی از پرسش و پاسخ ها رو مشاهده کنید

  17. سلام خسته نباشید من گوشی مدل HTC 8S دارم مشکلی که دارم این هست که میخوام وی پی ان نصب کنم ولی در منوها در قسمت setting گزینه ای به نام add vpn نداره من باید چه طوری vpn بر روی این گوشی نصب کنم .ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

  18. سلام خسته نباشید.آیا میشه تم ویندوز فون لومیا 1520رو از این حالت پنجره بودن تغیر داد خسته کننده است و رنگ صفحش سیاه؟آیامیشه نرم افزاراندروید روش نصب کرد،چون برنامه های من تخصصی بوده و ازگوشی قبلیم؟اگرباطریش خراب شد چه باید کرد؟پشت گوشی پلم استاینجا کسی هست تجربه کاربا ویندوز فون داشته باشه؟
    بی زحمت برام ایمیل کنید

    1. سلام.
      من اتفاقی کاشی ساعت یا پنجره ساعتو تو اول صفحه ی ویندوز پاک کردم .چطوری باید دویاره برگردونم؟؟؟

Comments are closed.