هشدار سونامی و زلزله در ژاپن توسط ابزارهای گوگل

هشدار سونامی و زلزله در ژاپن توسط ابزارهای گوگل
  • 1391/12/18
  • علیرضا
  • 0

ژاپن کشوری است که وقوع زلزله و و در پی آن امواج سهمگین اقیانوس که به سونامی شهرت دارند ، در آن بسیار زیاد است . هر ساله حدود 5000 زلزله در این کشور به وقوع می پیوندد . در هنگام روی دادن چنین حوادثی مردم به سرعت به اینترنت هجوم می آورند تا اطلاعات و اخبار مربوطه را دنبال کنند . شرکت گوگل هم با در نظر گرفتن این مورد و همچنین داشتن قابلیت های قدرتمند اطلاع رسانی خود ، اقدام به ارائه قابلیتی جدید در سه ابزار خود یعنی جستجو ، نقشه و Google Now کرده است .

اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ، چنین ابزاری توسط گوگل قبلا برای کشور آمریکا نیز طراحی شده بود که اطلاعاتی را در مورد سیل و طوفان در اختیار مردم این کشور قرار می داد . در واقع تمامی اطلاعات جمع آوری شده توسط پلتفرم ” هشدار عمومی گوگل ” یا همان Google Public Alert مدیریت می شوند و سپس به کاربران ارائه خواهد شد .

به عنوان مثال فرض کنید که در استان کاناگاوا سکونت دارید . در حال استفاده از یکی از سه سرویس مذکور هستید که استانداری اعلام وقوع یک زلزله می کند . بلافاصله روی صفحه کامپیوتر ، تبلت یا گوشی موبایل خود هشدارهای مربوطه را دریافت خواهید کرد . سپس برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک های ایجاد شده به سرویس های جستجو و نقشه گوگل مراجعه کنید . این کار باعث می شود تا زمان دسترسی به اطلاعات مربوط به حوادث کاهش یابد .

1

در تصویر بالا می توانید هشدارهای مربوط به سونامی در سرویس جستجوی گوگل را مشاهده کنید .

2

در تصویر بالا نیز می توانید هشدارهای مروبط به سونامی در سرویس نقشه گوگل را ببینید .

اگر روی عبارت 詳細 یا همان اطلاعات بیشتر کلیک شود ، اطلاعات بیشتری از حادثه مذکور در اختیار شما قرار خواهد گرفت که شامل جزئیات کاملی از مرکز اطلاعات هواشناسی ژاپن و موارد دیگری مثل ارتفاق امواج سونامی نیز می شود .

3

در تصویر بالا می توانید روش کار سیستم هشدار سونامی در فوکوشیما را مشاهده کنید .

اما اگر از یک دستگاه آندرویدی جدید استفاده می کنید که سرویس Google Now را در اختیار شما قرار می دهد ، می توانید از قابلیت های دیگر سیستم هشدار گوگل نیز استفاده کنید . به عنوان مثال اطلاعات و دستورالعمل های لازم که مربوط به موقعیت مکانی شماست ، در اختیارتان قرار داده خواهد شد . به عنوان مثال اگر در توکیو باشید و یک سونامی رخ داده باشد ، سرویس Google Now صفحه ای را نمایش خواهد داد که شامل اطلاعات هشدار دهنده مربوط به سونامی و همچنین اطلاعات مربوط به تخیله شهروندان از محل می باشد .

4

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *