سکوت متولیان مخابراتی به تداوم اختلال در دسترسی به سایتهای اینترنتی

سکوت متولیان مخابراتی به تداوم اختلال در دسترسی به سایتهای اینترنتی
  • 1391/12/22
  • ITTeach
  • 0

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پی اختلالات موجود در دسترسی کاربران اینترنت به برخی سایتها اعلام کرد که گزارشی در مورد اختلال اینترنت به این سازمان گزارش نشده است.
به گزارش خبرنگار مهر، دسترسی اغلب کاربران ایرانی به سایتهای پربازدیدی همچون گوگل و یاهو در چند روز گذشته با اختلالات بسیار همراه است و بسیاری از این کاربران امکان استفاده از این موتورهای جستجو، پست الکترونیک – ایمیل – و چت را ندارند؛ این در حالی است که تاکنون متولیان بخش اینترنت و فضای مجازی کشور اطلاع رسانی در زمینه دلایل بروز این اختلالات نداشته اند.th

در این باره علی حکیم جوادی – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر، وجود اختلال در دسترسی به برخی سایتهای اینترنتی را تایید نکرد و گفت: هیچ گزارشی در این باره به ما ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: قطعی و مشکل خاصی در دسترسی به سایتهای اینترنتی از سوی سازمان فناوری اطلاعات گزارش نشده و امکان دسترسی به سایتهایی همچون گوگل و یاهو نیز برای کاربران وجود دارد.

روز گذشته و در پی اختلالات موجود، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس از بررسی قطع و اختلال در دسترسی برخی سایتهای اینترنتی پربازدید خبر داد و گفت: اختلال در دسترسی کاربران ایرانی به سایتهایی مانند یاهو و گوگل در دستور کار کمیته ارتباطات مجلس قرار گرفته است.

رمضانعلی سبحانی فرد در گفتگو با مهر با بیان اینکه بررسی دلایل بروز این مشکلات و سیاستهای مدنظر در این زمینه در دستور کار کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس قرار گرفته و ظرف 2 روز آینده اطلاع رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: پیگیری ها نشان می دهد که مشکل به وجود آمده در دسترسی برخی کاربران به سایتهای اینترنتی احتمالا به دلیل قطع استفاده از پورتهای VPN غیرمجاز باشد.

به گفته وی ظرف چند روز گذشته پورتهای VPN غیرقانونی در کشور مسدود شده و براساس اعلام قبلی مسئولان، از این پس تنها VPN های قانونی و ثبت نام شده، قابلیت استفاده خواهند داشت؛ در این راستا این احتمال وجود دارد که قطع ورودی VPN ها مشکلات فنی در دسترسی کاربران به سایر سایتهای اینترنتی به همراه داشته است که البته در این زمینه باید بررسی های بیشتری صورت گیرد.

به گزارش مهر، قطع ارتباط و اختلال در سایتهای بربازدید خارجی همچون یاهو و گوگل پیش از این نیز سابقه داشته است به نحوی که در مهرماه امسال نیز دسترسی به پست الکترونیک جی میل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.

منبع: خبرگزاري مهر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *