گوگل آنالیز را در داشبورد ورد پرس خود داشته باشید !

گوگل آنالیز را در داشبورد ورد پرس خود داشته باشید !
  • 1391/12/22
  • سهیل دارائی
  • 2

همانطور که من مطمئنم هستم ( البته به طور یقین شما هم گفته های من را تصدیق می کنید ! ) ؛ بسیاری از شما ( از جمله خودم ! ) که از وردپرس استفاده می کنید قسمت تجزیه و تحلیل و آمارهای سایت خودتان که با ورد پرس ساخته اید را روزانه چک می کنید و این آمار بازدید ها و تجزیه و تحلیل ها برای شما حیاتی و بسیار مهم می باشد.اما آیا این آمار ورودی که وردپرس به شما می دهد دقیق و جامع است ؟ امکاناتش راضی کننده است ؟ آیا شما تصور نمی کنید که می توانید آمارهای موشکافانه تر و ظریف تری از ترافیک سایت خود داشته باشید ؟ البته این نکته را هم بگویم که واقعا چک کردن آنالیز پیج و ترافیک بازدیدهای سایت اعتیاد آور است ! در این مقاله افزونه ای را معرفی می کنیم که وجودش لازم و ضروری نیست ؛ اما واقعا کارایی مفیدی دارد و توصیه می کنم حتما از آن استفاده کنید.همه شما بی شک با ابزار Google Analytics آشنایی دارید و یک اکانت در آن ساخته اید که به طور دقیق با آنالیز وب سایت شما می پردازد ؛ حال اگر به جای اتلاف وقت خود برای ورود به این اکانت ، آن را در قسمت داشبورد ورد پرستان داشته باشید به نظر من در زمان خود صرفه جویی کرده اید و همیشه این ابزار را در کنار خود دارید و به راحتی هرچه تمام تر می توانید مداوم اکانت خود و آنالیز وب سایت خود را چک فرمایید.ممکن است پیش خود بگویید وقتی ما پلاگین جت پک (Jetpack) را داریم چرا به سراغ افزونه های دیگر برویم ؟من پاسخ شما را می دهم ! جت پک به میزان قابل توجهی سرعت لود شدن و بارگذاری صفحات وب سایت شما را پایین می آورد و شما با افت سرعت مواجه می شوید و به مرور زمان کلافه می شوید !

اما  من به شما نصب افزونه ” Google Analyticator” را پیشنهاد می دهم !

البته اگر بخواهم در بوته نقد هم دستی ببرم ؛ باید بگویم که دو تابع اصلی و دو هسته اصلی این افزونه ، آمار بازدید ورودی و خروجی وب سایت شماست که از نظر بنده حقیر ( تاکید می کنم که این فقط نظر من است ! ) کمی کهنه و منسوخ شده است ! اما نمایش خلاصه وار گوگل آنالیز که بخش دیگری از امکانات اصلی این افزونه است کاملا مفید و کار آمد است و وجود آن به صورت یک وید جت (وایدجت ) در داشبورد شما ضروریست.نصب و پیکربندی این افزونه را هم توضیح می دهدم.

آموزش نصب افزونه “Google Analyticator” برای سیستم ورد پرس »

از دایرکتوری افزونه های وردپرس ، افزونه “Google Analytics” را دانلود نمایید و سپس مسیر زیر را دنبال نمایید :

WordPress Admin > Plugins > Add New > Upload > And install the plugin

GoogleAnalyticator-Installation

به تنظیمات بروید و فعالسازی را انجام دهید.

پیکر بندی افزونه “Google Analyticator” برای سیستم ورد پرس »

طبق عکس زیر ، در اولین اقدام خود وارد اکانت گوگل آنالیز خود شوید ( که از قبل ساخته اید ) ؛ پس از اینکه از ورود به اکانت گوگل خود اطمینان حاصل کردید ، بر روی دکمه “Click Here” کیلیک فرمایید.

GoogleAnalyticator-Authentication1

پنجره ای به حالت “پاپ آپ” (pop up) برای شما نمایان می شود که از شما اجازه دسترسی می خواهد

GoogleAnalyticator-Authentication2

حالا گوگل به شما کد مربوطه را ارائه می نماید.شما کافیست کد ارائه شده را در قسمت تنظیمات افزونه “Google Analyticator” ( همانند تصاویر زیر ) وارد نمایید و پس از اطمینان از صحت کد بر روی دکمه “Save & Continue” کیلیک نمایید.

GoogleAnalyticator-Authentication3

GoogleAnalyticator-Authentication4

بسیار خوب ! حالا شما به تنظیمات دسترسی دارید.تا اینجا این دو تنظیم اساسی که گفته شد بسیار مهم است و نباید در تکمیل مراحل دچار اشتباه شوید.شما باید از صحت مراحل بالا اطمینان حاصل فرمایید و مطمئن شوید که پلاگین فعال باشد.برای تطبیق مناسب UID ، باید از منوی کشویی ، آن را انتخاب نمایید.

GoogleAnalyticator-Configuration1

پس از پایان کار روی “Save Changes” کیلیک نمایید.

مشاهده سرویس Google Analytics در داشبورد وردپرس شما »

در حال حاضر هنگامی که شما به داشبورد خود وارد می شوید ؛ شما باید  ویجت (واید جت) Google Analytics را مشاهده فرمایید.همانطور که ملاحظه می فرمایید یکسری نمودار و داده و آنالیز از وب سایت شما برایتان فراهم شده ولی اگر بازهم راضی کننده نیست و شما آمار و اطلاعات عمیق تر و جامع تری مورد نیاز دارید ، بر روی لینک گزارش کامل کیلیک نمایید تا گزارش جامع تری برای شما ارائه شود.

GoogleAnalyticator-DashboardWidget

سخن پایانی »

من خودم به شخصه از نصب و کار آسان این افزونه راضی هستم.من دوست دارم بدون اینکه صفحه مرورگرم را شلوغ کنم و تب ها و برگه های جدیدی به آن اضافه کنم ، بتوانم آماره ها و آنالیز های وب سایتم را ببینم ! برای همین موضوع ؛ این افزونه را نصب کردم و رضایت کامل دارم.حال شما چه نقطه نظراتی دارید ؟ آیا شما هم از این افزونه استفاده می کنید ؟ آیا راضی کننده نیست ؟ آیا کمبودی را حس میکنید ؟ لطفا نقطه نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید

دانلود رایگان افزونه جت پک

دانلود رایگان افزونه Google Analytics

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. مگه بخش Google Analytics ما رو تحریم نکرده!؟؟

    We’re unable to grant you access to Google Analytics at this time

    A connection has been established between your current IP address and acountry sanctioned by the U.S. government. For more information, see www.ustreas.gov/offices/enforcement/ofac

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *