به آسانی اندازه تصاویرتان را در آیفون با Photo Resizer به صورت گروهی تغییر دهید

به آسانی اندازه تصاویرتان را در آیفون با Photo Resizer به صورت گروهی تغییر دهید
  • 1391/12/24
  • مژگان فنائی
  • 0

نوشته ای از Hamza Khalid

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که iOS به اندازه کافی از ویرایشگرهای تصویری برخوردار نیست، اما حتا برخی از برنامه هایی با ویژگی های غنی و پربار متعلق به این گروه، چیزی اساسی و پایه همچون گزینه های تغییر اندازه را کم دارند. تعدادی از برنامه ها به شما اجازه تغییر ابعاد یک تصویر را نمی دهند، اما تنها اندکی پیش تنظیم ها موجود هستند، که به حفظ نسبت تصویر یا تغییر اندازه به یک مقدار سفارشی توجه کمی می کنند. این ویژگی ها را می توان به آسانی در برنامه های میزکار (دسکتاپ) یافت، اما داشتن یک ابزار تغییر اندازه تصویری جامع و فراگیر در آیفون تان می تواند بی شک در شرایط بسیاری مفید و کارآمد باشد. برنامه ای با نام ساده Photo Resizer که آنچه از نامش برمی آید را انجام داده؛ و به شما شیوه ای برای تغییر اندازه تصاویر ذخیره شده در دستگاه iOS (iDevice) تان را ارائه می دهد. شما به کنترل و بررسی کاملی بر وضوح و نسبت تصویری عکس تان دسترسی دارید، و حتا می توانید یک اندازه سفارشی را برای عکس تان انتخاب نمایید. هرچند، بهترین چیز در مورد این برنامه، توانایی و قابلیت آن برای تغییر اندازه گروهی کل آلبوم در یک مرحله است. تصاویر اصلی دست نخورده و بدون تغییر حفظ می شوند، و تصاویر تغییر اندازه داده شده به عنوان نسخه جدید ایجاد می شوند.

Photo Resizer-iOS-Setings

Photo Resizer-iOS-Options

Photo Resizer-iOS-Custom

Photo Resizer برای یک هدف آسان و سر راست طراحی شده است، و از این رو کاربرد آن نیز به آسانی قابل درک است. برای شروع، روی نماد (آیکون) چرخ دنده کوچک در صفحه اصلی بزنید تا به فهرست “تنظیمات” برنامه دسترسی یابید. سه زمینه در این بخش وجود دارد. برای بارگذاری تصاویر از فهرست دوربین (camera roll) در وضوح (رزولوشن) واقعی شان، گزینه “وضوح و تفکیک پذیری کامل” را به روشن (on) تغییر دهید. گزینه دیگر، برای بارگذاری تصاویر در وضوح صفحه شان است. چنانچه مقیاس یک تصویر را با درصدی ثابت کاهش دهید، نسبت تصویر (aspect ratio) به صورت خودکار حفظ می شود، اما در حالت های دیگر، شما مجبور به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نسبت را حفظ کنید یا خیر، می شوید. به غیر از درصد، شما می توانید با یک مقدار سفارشی با تعیین عرض و ارتفاع دلخواه، اندازه تصاویر را تغییر دهید.

Photo Resizer-iOS-Albums

Photo Resizer-iOS-Pick

Photo Resizer-iOS-Edit

حال که همه چیز را پیکربندی کرده اید، زمان آن است تا تصاویر را برای تغییر اندازه بارگذاری نمایید. بر روی دکمه در گوشه بالا سمت چپ بزنید، که فهرستی کامل از تمامی آلبوم های حاضر در تصاویر ذخیره شده برنامه را ارائه می هد. به سادگی تمامی تصاویری که می خواهید تغییر اندازه دهید را با زدن روی آنها انتخاب کنید، و روی “انجام شد” بزنید. وضوح تصویر در پایین صفحه به نمایش در می آید، و برای تعویض به تصویری دیگر در گروه، شما تنها باید انگشت تان را در طول صفحه بکشید. هنگامی که برای تغییر اندازه تصاویر بارگذاری شده آماده هستید، روی دکمه “تغییر اندازه” بزنید. Photo Resizer تصاویر تغییر اندازه داده شده را در برنامه نشان نمی دهد، اما شما می توانید به آسانی آنها را در برنامه تصاویر همانند هر گونه تصاویر دیگری مشاهده نمایید. شما می توانید یک دوره جدید را با زدن روی دکمه قرمز رنگ کوچک در نوار کناری (sidebar) شروع کنید، که تمامی تصاویر بارگذاری شده کنونی را از حافظه نهان (cache) برنامه حذف می کند.

Photo Resizer تصاویر را به صورت خودکار نمی برُد، چنانچه گزینه نسبت تصویری را به روشن (on) تغییر ندهید، امکان جبران برای تغییرات به منظور فشرده یا کشیدگی تصویر ایجاد می شود. از آنجا که تصاویر اصلی دست نخورده باقی می مانند، شما نباید در مورد خرابی و نابودی تصاویرتان نگران باشید. این برنامه برای آیفون/ آیپاد لمسی بهینه سازی شده است، و شما می توانید آن را به صورت رایگان از پیوند ارائه شده پایین بدست آورید.

Download Photo Resizer For iOS

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *