چگونگی سفارشی سازی قفل صفحه نمایش در ویندوز 8

چگونگی سفارشی سازی قفل صفحه نمایش در ویندوز 8
  • 1391/12/25
  • مژگان فنائی
  • 7

Windows 8- Lock Screen

قفل صفحه نمایش ویندوز 8 درست در صفحه اصلی بر روی یک تبلت قرار دارد، اما بر روی لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. قفل صفحه نمایش تنها یک تصویر پس زمینه نیست؛ بلکه شامل ویجت هایی است که اطلاعیه های فوری را نشان می دهند.

این ویجت ها، که به عنوان برنامه های قفل صفحه نمایش شناخته می شوند، به شما اجازه مشاهده اطلاعات – همچون ایمیل های جدید، آب و هوا، قرار ملاقات های ثبت شده در تقویم، پیام های فوری یا به روز رسانی های اجتماعی – بدون حتا باز کردن قفل رایانه تان را می دهند.

غیر فعال کردن قفل صفحه نمایش

چنانچه از قفل صفحه نمایش خوشتان نمی آید، مجبور به استفاده از آن نیستید. متاسفانه، مایکروسافت گزینه “غیر فعال کردن قفل صفحه نمایش” را پنهان کرده است. خوشبختانه، غیر فعال کردن آن آسان است:

چگونگی غیر فعال کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از رجیستری – این فرایند بر روی تمامی نگارش های ویندوز 8 کار می کند. ما حتا یک فایل reg. را فراهم کرده ایم که می توانید به سادگی آن را دانلود کرده و با دوبار کلیک کردن این تغییر را اعمال نمایید.

چگونگی غیر فعال کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از خط مشی گروهی – چنانچه از نگارش حرفه ای ویندوز 8 برخوردارید، می توانید با استفاده از ویرایشگر خط مشی گروهی (Group Policy) قفل صفحه نمایش را غیر فعال سازید.

هنگامی که این تغییر را اعمال نمایید، ویندوز همیشه اعلان گذرواژه را نشان خواهد داد، که با فشردن کلیدی در طول فرایند ورود به سیستم، شما را از این کار رها می سازد.

Windows 8-Password Prompt

انتخاب پس زمینه قفل صفحه نمایش

تنظیمات قفل صفحه نمایش در برنامه تنظیمات رایانه در ویندوز 8 قرار گرفته است. برای دسترسی به آن، تنظیمات charm را باز کرده (فشردن کلیدهای ویندوز+ I به سرعت تنظیمات charm را از هرکجا در ویندوز باز می کند) و تغییر تنظیمات رایانه را انتخاب کنید.

Windows 8-Change PC Settings

دسته بندی شخصی سازی (Personalize) را باز کرده و قفل صفحه نمایش (Lock screen) را انتخاب کنید. روی یکی از تصاویر پس زمینه ارائه شده کلیک کنید (یا بزنید) یا از دکمه مرور و جستجو (Browse) استفاده کرده و هر تصویری را از رایانه تان، از بینگ، اسکای درایو، یا حتا از دوربین تان انتخاب کنید.

Windows 8-Select Lock Screen Background

چنانچه خواستار ویژگی های بیشتری هستید، استفاده از برنامه Chameleon واقع در فروشگاه ویندوز را مدنظر قرار دهید. این برنامه می تواند ناظر خدماتی بر اساس دسته بندی “تصویر روز” بوده و به صورت خودکار پس زمینه قفل صفحه نمایش را مطابق برنامه تغییر دهد، یک ویژگی که در ویندوز 8 گنجانده نشده است.

Chameleon App-Windows 8

پیکربندی برنامه های قفل صفحه نمایش

ویجت های قفل صفحه نمایش – که به عنوان “برنامه های قفل صفحه نمایش” در ویندوز 8 شناخته می شوند – به شما اجازه مشاهده اطلاعات در یک نگاه را می دهند. برنامه های افزوده شده به قفل صفحه نمایش مجاز به اجرا در پس زمینه هستند هنگامی که رایانه تان قفل است، پس می توانند به اطلاعات جدید، و به روز دست یابند و آن را بر روی قفل صفحه نمایش نشان دهند.

شما می توانید فهرست برنامه های قفل صفحه نمایش را از بخش برنامه های قفل صفحه نمایش در پایین انتخابگر پس زمینه قفل صفحه نمایش، پیکربندی نمایید. بر روی یک نماد (آیکون) کلیک کرده (یا بزنید) و برنامه ای که در آن مکان می خواهید را انتخاب کنید. شما می توانید با نصب برنامه های بیشتر از فروشگاه ویندوز – برنامه هایی که می توانند با قفل صفحه نمایش یکپارچه شوند – به ویجت های بیشتری دست یابید. چنانچه تمایلی به هیچ گونه برنامه قفل صفحه نمایش ندارید – یا تنها خواستار اندکی هستید – می توانید گزینه وضعیت سریع و بی درنگ را در اینجا نشان نده (Don’t show quick status here ) را برگزینید.

Windows 8-Select Lock Screen Apps

شما همچنین می توانید یک برنامه را انتخاب کنید تا وضعیت را با جزئیات بیشتر نشان دهد. به عنوان نمونه، هنگامی که نمایش وضعیت آب و هوا با جزئیات را انتخاب می کنید، شما آب و هوا را که به صورت متن بر روی قفل صفحه نمایش نشان داده را مشاهده خواهید کرد.

Windows 8-Customized Lock Screen

اینها برای شخصی سازی قفل صفحه نمایش کافی است؛ منظور تمام چیزهایی است که در مورد تصاویر پس زمینه و برنامه های قفل صفحه نمایش گفته شده است. هرچند، با پس زمینه ها و برنامه های سفارشی، قفل صفحه نمایش هر فردی می تواند متفاوت به نظر برسد.

منبع: HowToGeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
    1. خواهش می کنم. خوشحالم که مورد پسندتان قرار گرفت. پاینده باشید.

  1. سلام.من یه سوال داشتم:
    من روی ویندوز 8 فایرفاکس نایتلی دارم ولی فایل های فلش رو اجرا نمیکنه(نسخه متروش)فلش پلیر هم نصب کردم(مخصوص فایرفاکس) ولی باز هم اجرا نمیشن!چه کنم من؟
    ممنون میشم اگه یه چومچ(کمک) درست حسابی بکنید

    1. سلام و درود
      شاید یکی از دلایل این مسئله، آزمایشی بودن این نگارش فایرفاکس باشد.
      بد نیست به پیوندهای زیر هم سری بزنید، امیدوارم راهگشا باشند:
      https://support.mozilla.org/en-US/questions/840173

      http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=274091

      http://www.linuxquestions.org/questions/linux-software-2/how-to-install-flash-player-in-firefox-nightly-4175440695/

      پاینده باشید

    1. سلام و درود
      از توجه تون سپاسگذارم
      بله این وبگاه از RSS یا خبرنامه هم برخورداره و چنانچه مشترک خبرنامه گویا آی تی بشید می تونید به صورت روزانه از مطالب جدید آگاه بشید.
      پاینده باشید

  2. سلام …. خسته نباشید …
    من هر کاری می کنم که lock screen لب تابم به حالت اول برگرده نمیشه … مطالب بالا هم که گفتید رو دنبال کردم … باز هم نشد … ممنون میشم یه راهنمایی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *