آغاز کار با اسکای درایو در ویندوز فون 8

آغاز کار با اسکای درایو در ویندوز فون 8
  • 1392/1/17
  • مهيار سوري
  • 0

skydrive-app-opening-screen-100024639-gallery

در حالی که کاربران اپل از سرویس آی کلود و طرفداران اندروید از گوگل درایو استفاده می کنند اما ویندوز فونی ها هم چیزی دارند به نام اسکای درایو. اسکای درایو سرویس رایگان ذخیره سازی آنلاین ابری می باشد که هر حساب ویندوز لایو می تواند 7 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان داشته باشد. هر دستگاهی که متصل به اینترنت باشد می تواند از این سرویس استفاده کند.

راه های مختلف و فراوانی برای استفاده از اسکای درایو در دستگاه های ویندوز 8 وجود دارد. ویندوز فون 8 به طور پایه دارای ادغام هایی با اسکای درایو می باشد، بنابراین شما می توانید فایل هایتان را در آنجا ذخیره و سپس پشتیبان گیری کنید. حتی اگر نمی خواهید این برنامه را از فروشگاه ویندوز فون دانلود کنید.

اسکای درای به طور عمده در عکس ها، آفیس و برنامه وان نوت یکپارچه سازی شده است. به عنوان مثال، زمانی که در حال مشاهده تصویری هستید می توانید با ضربه زدن روی آن و انتخاب گزینه مربوط ( گوشه پایین سمت راست) آن را روی اسکای درایو ذخیره کنید. شما همچنین می توانید ترتیبی دهید تا به طور خودکار عکس ها و ویدئو های شما روی اسکای درایو ذخیره شود. برای اینکار باید به قسمت Photos > More (…) > Settings > SkyDrive مراجعه کنید و حالت آپلود خودکار را روی فعال قرار دهید. به همین ترتیب وقتی سندی را در آفیس ایجاد می کنید می توانید به صورت مستقیم آن را روی اسکای درایو ذخیره کنید. حتی اگر برنامه اسکای درایو را هم نداشته باشید می توانید به این اسناد دسترسی داشته باشید، به طوری که باید به صفحه Places screen بروید و اسکای درایو را انتخاب کنید. برنامه وان نوت نیز همین کار را به صورت خودکار برای شما انجام می دهد و یک کپی از روی یاداشت هایی که ایجاد می کنید روی فضای ابری ذخیره سازی می کند.

ذخیره اسناد روی اسکای درایو

حساب اسکای درایو شما در برنامه های دیگری که استفاده می کنید نیز موجود است، به ویژه برنامه هایی که به عکس ها دسترسی دارند. به عنوان مثال شما می خواهید یک تصویر برای حساب اسکای درایو تان انتخاب کنید، برای اینکار هم می توانید از تلفن خود استفاده کنید و هم از خود اسکای درایو. همچنین اگر خواستید تصویری برای صفحه قفل حساب خود انتخاب کنید می توانید به فولدر های اسکای درایو مراجعه کنید.

برای استفاده از اسکای درایو لازم نیست تا از اپلیکیشن این سرویس استفاده کنید، بلکه می توانید از این سرویس به عنوان یک منبع روی دستگاه های ویندوز فون 8 استفاده کرد. با این حال، اگر می خواهید فایل های خود را مدیریت کنید- به عنوان مثال نامشان را تغییر دهید و …- باید برنامه اسکای درایو را دانلود کنید. علاوه بر این از طریق وب سایت سرویس نیز می توانید حساب خود را مدیریت کنید.

برنامه اسکای درایو دارای سه بخش می باشد. فایل ها، فایل های اخیر و فایل های اشتراک گذاشته شده. در بخش فایل ها، تمام فایل هایی که در سرویس موجود می باشند را نمایش می دهد. در بخش فایل های اخیر، فایل هایی که اخیرا دیده اید را نمایش می دهد و در بخش اشتراک نیست فایل هایی که شما برای کاربران دیگر به اشتراک گذاشته اید نمایش داده می شود.

برای باز کردن یک فایل و یا پوشه، باید روی آن ضربه بزنید. فایل ها در برنامه های مرتبط باز می شوند، به عنوان مثال اسناد در برنامه ورد آفیس باز می شود و تصاویر نیز در برنامه مربوط خودشان.

ویژگی های منو بار

در پایین هریک از بخش های اسکای درایو نوار منویی وجود دارد که دارای چهار گزینه است : اضافه کردن، بند انگشتی، انتخاب و جستجو و گزینه های اضافی دیگر. دکمه Add به شما این امکان را می دهد تا فایل های خود را به اسکای درایو اضافه کنید. گزینه بند انگشتی این قابلیت را به شما می دهد تا در بین عکس ها به صورت بند انگشتی به جستجو و مشاهده بپردازید که گزینه هایی مانند نام، اندازه و تاریخ ایجاد را نیز نشان می دهد. دکمه انتخاب این قابلیت را به شما می دهد تا فایل ها را انتقال دهید و یا حذف کنید. برای جستجو کردن فایل ها در اسکای درایو نیز کافیست تنها از گزینه جستجو استفاده کنید.

گزینه های بیشتر روی نوار منو به شما اجازه می دهد تا از ویژگی های بیشتری استفاده کنید، از جمله توانایی برای اضافه کردن پوشه های جدید، ریفرش کردن اسکای درایو و همچنین دسترسی به پانل تنظیمات. با ضربه زدن روی پوشه ها می توانید آن ها را باز کنید و با ضربه زدن روی تنظیمات بیشتر می توانید آنها را تغییر نام دهید. در بخش پانل تنظیمات می توانید مشاهده کنید که چه مقدار فضا دارید. همچنین برای آپلود کردن و دریافت عکس ها در اندازه ی اصلی می توانید از همین پانل استفاده کنید. هنگامی که یک پوشه را باز می کنید می توانید آن را به صورت بند انگشتی در آورید و یا به اشتراک بگذارید.

و در آخر اینکه با وجود اینکه پشتیبان گیری از اسکای درایو کار ساده ای نیست اما یکپارچه سازی این سرویس با دستگاه های ویندوز فون 8 این شکل را هم حل کرده است و مدیریت فایل ها را نیز لذت بخش تر.

خوش باشید

 منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *