ویندوز 8: MediaPortal جایگزینی برای Media Center

ویندوز 8: MediaPortal جایگزینی برای Media Center
  • 1392/1/28
  • سعيد
  • 1

یکی از کمبودهای که کاربران ویندوز 7 در هنگام کوچ به ویندوز 8 با آن روبه رو شدند عدم وجود برنامه مرکز رسانه ها (Media Center ) بود. البته کاربران نسخه حرفه ای ویندوز8 قادر هستند با پرداخت مبلغ $ 9.99 به Media Center دسترسی داشه باشند, اما می خواهم در اینجا برنامه ای جدید و قدرتمند را به شما معرفی کنم تا جای خالی مدیا سنتر را در ویندوز8  پر کند.

saeed.najaran .the open source media center

MediaPortal برنامه ی منبع باز (open source) است و همان چیزی است که شما برای بر طرف کردن جای خالی مدیا سنتر به آن احتیاج دارید. برنامه نویسان و توسعه دهندگان MediaPortal به تازگی نسخه 1.3 آن را انتشار داده اند که دارای ویژگی های بارزی است. پشتیبانی از پخش فیلم و موسیقی و تصاویر حتی دردیسک های Blu-ray در کنار طراحی زیبا و خلوت این برنامه حتما نظر شما را جلب خواهد کرد.

MedaiPortal-for-Windows-8

ویژگی های کلی برنامه :

  • پخش تصاویر کانال های تلویزیون با قابلیت ضبط.
  • پخش فیلم، دی وی دی و دیسک های بلو ری.
  • پخش موسیقی و برنامه های رادیو.
  • اضافه کردن ویژگی های دیگر از طریق نصب پلاگین

پلاگین ها ابزارهای جانبی زیادی را برای MediaPortal به ارمغان می آورند,  شما قادرهستید به دانشنامه ویکی پدیا ,اخبار و مقالات روز, بازی سودوکو و تتریس وغیره دسترسی داشته باشید.

Games-in-MediaPortal

در واقع می شود گفت برترین ویژگی این برنامه نسبت به رقبای خود نصب برنامه های جانبی است. این را هنگامی که با تلوزیون خود مشغول کار با برنامه هستید بیشتر درک می کنید. برای دریافت پلاگین های مانند,رادیو, اسلاید تصاویر,  تلویزیون آنلاین, بازی و سرگرمی, خبر خوان, آب و هوا و … بعد از نصب برنامه به صفحه plugins در وب سایت برنامه مراجعه کنید.

برنامه MediaPortal در حال حاضر با پشتیبانی از 30 زبان و قابلیت نصب در ویندوزهای XP، ویستا، ویندوز 7 و ویندوز 8 هر دو نسخه 32 و 64 بیتی به طور رایگان در دسترس است. می توانید برای دریافت برنامه به وب سایت آن مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *