آکامی می گوید در سال ۲۰۱۲ حملات سایبری سه برابر شده است

آکامی می گوید در سال ۲۰۱۲ حملات سایبری سه برابر شده است
  • 1392/2/11
  • ITTeach
  • 0

akamaie

پیش از این سیمانتک گفته بود که حملات سایبری در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴۲ درصد افزایش داشته. اما آکامی ظاهرا نظر دیگری دارد و اعتفاد دارد که حملات هدف دار به بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

آکامی می گوید وقوع جنگ سایبری در سال ۲۰۱۲ جهش شدیدی داشته و تعداد حملات منع سرویس توزیع یافته بیش از سه برابر سال قبل بوده است.

آکامی یکی از بزرگترین شبکه های توزیع یافته جهان است و می گوید که سال گذشته مشتریانش هدف ۷۶۸ حمله DDoS قرار گرفته اند که بیش از سه برابر تعداد حملات سال ۲۰۱۱ است. گزارش وضعیت اینترنت این شرکت که سه شنبه منتشر شد اعلام کرد که یک سوم از این حملات بخش تجاری را هدف قرار داده اند،در حالیکه ۲۰% دیگر شرکت را هدف قرار دادند.

آکامی می گوید که ” DDoS به سلاح مورد انتخاب چندین نوع حمله کننده از فعالیت سیاسی تا مجرمین و حتی دولت- ملت ها تبدیل شده است”

آکامی می گوید که در این نقطه زمانی،تنها تعداد انگشت شماری حمله هستند که به اندازه کافی جدی هستند  که برای مبارزه نیاز به دخالت انسان داشته باشند. حملات سطح پایین تر که به شکل اتوماتیک بدون دخالت یا با دخالت آکامی یا مشتریانش دفع می شود که در این گزارش کلی گنجانده نشده است.

آکامی می گوید که چین بزرگترین مبدا مجرمین اینترنتی است. در فصل چهارم سال ۴۱% از ترافیک حمله مشاهده شده به تنهایی از چین نشات می گرفته این میزان در فصل سوم ۳۳% بوده است. سهم حملات از آمریکا کمی کاهش یافته و در فصل چهارم به ۱۰% رسیده است که از ۱۳% فصل سوم سال ۲۰۱۲کمتر است.

آکامی می گوید” با نگاه به کل سال، چین در بین بالاترین کشورها به وضوح بیشترین تغییر (و رشد) را داشته است و تقریبا ۱۶% از ترافیک حمله ماشهده شده در خلال نیمه اول سال ۲۰۱۲ ، را به خود اختصاص داده است که  این مقدار در فصل سوم دو برابر شده است و در فصل چهارم باز هم به رشد خود ادامه داده است “

این شرکت می گوید که دانش کافی برای توضیح اینکه چرا تعداد حملات چین تا این حد بالا رفته است را ندارد.

ضمنا آکامی متوجه شد که تقریبا در فصل چهارم ۷۰۰ میلیون آدرس IP منحصر به فرد به شبکه اش در سال متصل شده اند که ۲٫۴% بالاتر است .

همچنین شرکت متوجه شد که سرعت اتصال میانگین جهانی ۵% افزایش یافته و به ۲٫۹ مگابیت بر ثانیه رسیده است و سرعت اتصال اوج میانگین جهانی هم ۴٫۶% رشد داشته و به ۱۶٫۶ Mbps رسیده است. سرعت اوج به صورت سال به سال ۳۵% رشد داشته است.

مردم بیشتری با دستگاه های موبایل به وب دسترسی پیدا می کنند و این افزایش مشهود است. آکامی می گوید که ترافیک داده موبایل در فصل چهارم ۲۰۱۱ دو برابر شده است و بین فصل سوم و فصل چهارم ۲۰۱۲ به میزان ۲۸% رشد داشته است.

cysec.ir

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *