چگونگی آوردن حس و حالی همانند صفحه شروع به میزکار در ویندوز 8

چگونگی آوردن حس و حالی همانند صفحه شروع به میزکار در ویندوز 8
  • 1392/2/12
  • مژگان فنائی
  • 1

صفحه شروع (Start Screen) یکی از ویژگی های کلیدی ویندوز 8 است. نه تنها به خاطر فسلفه کاملا نوین رابط کاربری (Modern UI) که بر آن استوار است، بلکه همچنین تنها شیوه رسمی برای دسترسی به برنامه های Modern UI موجود است همانند آنهایی که از فروشگاه ویندوز نصب می کنید. حتا بسیاری از مردمی همانند من که معمولا به حالت رومیزی (دسکتاپ) برای بیشتر قسمت ها وابسته هستند و دوستی و رفاقت با محیط مترو را سخت و دشوار می بینند، این نمی تواند مانع از ستایش طراحی خوشایند زبیای صفحه شروع باشد. خوشبختانه، یک عضو XDA یعنی tboy2000 به روشی ساده برای آوردن همان ظاهر به حالت رومیزی اشاره کرده است، که با برچسب میزکار در بالا سمت چپ و تصویر نمایه (پروفایل) کاربر در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش، تکمیل می شود. این کار همچنین در میان هر دو محیط ، با بخشیدن احساسی یکپارچه، اندکی یکنواختی می افزاید.

تصویر زیر نشان دهنده چگونگی ظاهر و نمای صفحه شروع است. محیطی مرتب، زیبا و کاربرپسند است. پس چگونه می شود همان ظرافت و زیبایی را برای حالت رومیزی (دسکتاپ) منهای کاشی های مترو به ارمغان آورد؟ شما ممکن است بخواهید پیش از آنکه جلوتر روید، نخست رنگ پس زمینه و طراحی صفحه شروع را مطابق میل تان تغییر دهید، اگرچه هرچه ساده تر بهتر.

Windows 8-Start Screen

هنگامی که از ظاهر و نمای صفحه شروع راضی شدید، روی دکمه کمتر یا منها (-) در پایین گوشه سمت چپ برای خروج از بزرگنمایی کاشی ها کلیک کنید. کاربران ویندوز RT می توانند ار حرکت های نیشگون برای بزرگنمایی (pinch-to-zoom) برای این منظور استفاده کنند.

Start Screen-Step 1

این کار کاشی ها را کمینه (minimize) می سازد تا دیدگاهی کلی از تمامی اقلام صفحه شروع ارائه کند. اکنون کلیدهای Win+Print Screen را روی صفحه کلید بفشارید تا از صفحه عکس بگیرد. به همین ترتیب، کاربران ویندوز RT می توانند با پایین نگهداشتن کلیدهای Win+Volume روی دستگاهشان، از صفحه عکس بگیرند. به طور پیش فرض، تصاویر گرفته شده از صفحه در پوشه Screenshots در پایین کتابخانه تصاویر ذخیره می شوند. حذف منطقه کاشی ها (در تصویر پایین مشخص شده است) نسبتا ساده است و می توانید هر گونه ویرایشگر تصویری را برای این کار استفاده کنید. برای این آموزش، من از Windows Paint استفاده خواهم کرد چرا که نه تنها بسیار ساده و آسان است، بلکه همراه تمامی نگارش های ویندوز نیز هست.

Start Screen-Step 2

پس از راه اندازی برنامه Paint، تصویر پیشین گرفته شده از صفحه شروع را در برنامه باز کنید.

Start Screen-Step 3

اول از همه، نیاز به انتخاب رنگ بَردار (Color Picker) از رابط کاربری روبان مانند به منظور انتخاب همان رنگ که با پس زمینه صفحه شروع تان مطابق باشد، دارید. هنگامی که رنگ بَردار را انتخاب کردید، روی منطقه یکنواخت رنگی تصویر کلیک کنید یا ضربه بزنید تا آن رنگ را بگیرد.

Start Screen-Step 4

مطمئن شوید که هر دو نمونه رنگ 1 و 2 از همان رنگ باشند. برای انتخاب رنگ دوم، به سادگی روی رنگ 2 بزنید و روند بالا را تکرار کنید.

Start Screen-Step 5

اینک که هر دو رنگ را با موفقیت همسان ساخته اید، زمان پیشروی است. شکل چهارگوش را از قسمت اشکال انتخاب کنید. سپس، روی فهرست های کشویی نمای کلی (Outline) و پر کردن (Fill) کلیک کنید یا بزنید و رنگ یکپارچه (Solid Color) را برای هر دو برگزینید.

Start Screen-Step 6

شکل چهارگوش را بر روی کاشی ها بکشید، تا اینکه بخش کاشی ها دیگر قابل رویت نباشد. به همین ترتیب، می توانید چهارگوش را روی متن Start بکشید تا آن را نیز حذف کنید.

Start Screen-Step 7

پس از انجام این کار، روی ابزار متن (Text Tool) از نوار (Ribbon) کلیک کنید، اینک می بایست متن “Desktop” را در همان جایی که عنوان/ سر صفحه Start در صفحه شروع (Start Screen) نمایان می شود، بنویسید.

Start Screen-Step 8

برای ایجاد حسی منسجم تر، تلاش کنید تا ظاهر و نمای متن Desktop با همان عنوان Start یکسان و مطابق باشد. برای این منظور، ممکن است نیاز داشته باشید تا برخی حروف یا قلم ها را پیش از انتخاب نهایی امتحان کنید (Segoe UI Light نزدیکترین انتخابی بود که مورد قبولم واقع شد). به همین ترتیب، شاید بخواهید اندازه قلم (فونت) را نیز مطابق میل تان تنظیم کنید. در پایان، فایل را به صورت PNG یا JPEG ذخیره کرده، و این تصویر را به عنوان تصویر پس رمینه میزکار تان تعیین کنید.

Start Screen-Step 9

شما همچنین می توانید اندازه نمادهای (آیکون) میزکار را از فهرست زمینه راست کلیک دوباره تغییر دهید و آنها را برای ظاهر و نمایی فریبنده و جذاب تر، بزرگتر سازید. افزون بر این، شما می توانید نمادهای میزکار تان را با کاشی هایی به سبک Modern UI تغییر دهید تا در صورت تمایل، ظاهری اصیل تر و معتبر تر به آن ببخشید.

Desktop-Ready Now

نوشته ای از Waqas Ahmed

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. نقل قول:
    “یک عضو XDA یعنی tboy2000 …”
    ایشون خیلی زحمت کشیدن!!! منم از یه ماه پیش به ذهنم رسیده بود و دقیقا همین کا رو کردم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *