گزارش جامع OPSWAT از سهم بازار محصولات پیام رسانی، پشتیبان گیری و…

گزارش جامع OPSWAT از سهم بازار محصولات پیام رسانی، پشتیبان گیری و…
  • 1392/2/12
  • ITTeach
  • 0

این بار گزارشی شامل سهم بازار جهانی برای برنامه های نظیر به نظیر (P2P)، پیام رسانی فوری (IM) و برنامه های پشتیبان گیری می شود. داده مورد استفاده در این گزارش بین ۱ اکتبر ۲۰۱۲ و ۳۱ مارس ۲۰۱۳ جمع آوری شده است . لطفا توجه کنید که هدف این گزارش انتشار داده منحصر به فرد جمع آوری شده برای الهام بخشیدن به یک بحث عمومی است و نه ادعا در مورد اینکه چرا تغییرات رخ داده اند برای دیدن توصیف جمع آوری داده و محدودیت ها بخش جمع آوری داده این گزارش را ببینید.

بخش ها

  • سهم بازارP2P جهانی
  • سهم بازار IM جهانی
  • سهم بازار کلاینت پشتیبان جهانی
  • جمع آوری داده
  •  چیزهای بیشتری در مورد OPSWAT

سهم بازار پیام رسان های فوری جهانی

OPSWAT با استفاده از داده جمع آوری شده از طریق AppRemover و Security Score ، تشخیص های فریمورک OESIS را تحلیل کرد تا سهم بازار جهانی برنامه های پیام رسان فوری شناخته شده (IM) را تعیین کند. کاربران برای چت مستقیم از طریق مرور گر یا کلاینت ایمیل بدون دانلود برنامه چت چند روش را در اختیار  داشتند. این گزارش این نوع از خدمات ار در نظر نمی گیرد. برای یادگیری در مورد فرایند جمع آوری داده این گزارش، بخش جمع آوری داده را ببینید.

بر خلاف نتایج P2P، که نشان می داد یک محصول در بازار غالب است. IM ها دو محصول غالب مشترک را نشان می دادند. اسکایپ با ۳۷٫۷% بیشترین IM تشخیص داده شده بود و پس از آن ویندوز لایو با ۳۱٫۸% بود. ویندوز و اسکایپ هر دو محصولات مایکروسافت هستند که با هم سهم بازار تقریبا ۷۰% را نشان می دهند که بیش از جمع مقدار BitTorrent و µTorrent در بازار P2P است. به این دلیل که مایکروسافت برنامه هایی برای عدم ادامه Live Messenger را اعلام کرده ، جالب است که ببینیم که آیا کاربران لایو به سمت اسکایپ حرکت خواهند کرد یا اینکه به کلاینت های IM دیگر می روند. یاهو در ۸٫۶% تشخیص داده شد که خیلی بیشتر از چهار محصول دیگری است که در لیست وجود دارند و تقریبا یکنتواخت هستند و هر کدام زیر ۴% از بازار را دارند. اگرچه محصولات زیاد دیگری وجود دارند که در  این لیست حضور خاصی ندارند وهفت محصول برتر ۹۳% بازار را در اختیار دارند

002

برای اولین بار OPSWAT، به درصد کاربرانی نگاه کرد که در کامپیوتر هایشان محصولات IM نصب شده یا در حال اجرای فعال داشتند. برنامه های IM در حدود ۴۵% از کامپیوتر های کاربران نصب شده بود در حالیکه حدود ۲۸% از همه کاربران یک برنامه IM فعال در حال اجرا داشتند. هر دو این ارقام خیلی بیشتر از برنامه های بخش P2P این گزارش هستند. این ارقام شامل خدمات چت مبتنی بر مرورگر نمی شود.

سهم بازار برنامه نظیر به نظیر جهانی

OPSWAT با استفاده از داده جمع آوری شده از طریق AppRemover و Security Score ، تشخیص های فریمورک OESIS برای تعیین سهم بازار جهانی برنامه های شناخته شده نظیر به نظیر(P2P)  را تحلیل کرده است. در این گزارش، تعریف برنامه های P2P محدود به برنامه هایی است که اشتراک گذرای فایل های عمومی را انجام می دهند. برای یادگیری بیشتر در مورد این فرایند جمع آوری داده، بخش جمع آوری داده را ببینید.

بازار P2P جهانی در غلبه µTorrent است که  بیش از ۵۰% بازار را در اختیار دارد و محبوبیت آن با گزارش های سهم بازار قبلی سازگار است. محصولات باقمیانده در ده برنامه برتر بین رقم های منفرد با دامنه از ۳ تا ۶% تا حدی به صورت یکنواخت پخش شده اند و بعد از µTorrent، برنامه های Pando و Ares بیشترین تعداد تشخیص را داشتند که حدود ۵٫۵% بود. BitTorrent یک محصول دیگر از شرکتی است که مالک µTorrent است و با ۵٫۲% مکان چهارم را در اختیار دارد. ترکیب این رقم با سهم بازار µTorrent به  این شرکت سهمی در حدود ۵۹% می دهد. محصولاتی که در بین ده مصحول برتر نیستند تنها ۷% بازار را تشکیل می دهند.

0011

OPSWAT به درصد های کاربرانی نگاه کرد که یک یا چند محصول P2P را نصب کرده بودند و به طور فعال در ماشین هایشان اجرا می کردند. حدود یک سوم از کاربران یک محصول P2P را  در کامپیوتر داشتند که توسط OESIS تشخیص داده شد اما تنها حدود ۱۰% یک نسخه فعال محصول P2P داشتند.

سهم بازار پشتیبان کلاینت همزمان

OPSWAT با استفاده از داده جمع آوری شده از طریق AppRemover و Security Score تشخیص های فریمورک OESIS برای تعیین سهم بازار جهانی برنامه های همزمان پشتیبان مشهور تحلیل کرد. برنامه های پشتیبان همزمان ، فایل ها را در دو مکان مجزا همزمان می کنند. هر بار که کاربر یک فایل را ذخیره می کند، بروز رسانی های فایل به شکل فوری به عنوان روشی برای پشتیبان گیری از  فایل اصلی انجام می شود. این گزارش محصولات پشتیبان غیر همزمان مثل Norton 360 و Kaspersky PURE را در بر نمی گیرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فرایند جمع آوری داده این گزارش، بخش جمع آوری داده را ببینید.

در داده جمع آوری شده توسط OPSWAT برای کلاینت های پشتیبان همزمان، محصول غالب تشخیص داده شده Dropbox با سهم ۴۷٫۹% بود پس از آن Google Drive و Apple iCloud به ترتیب با ۱۶٫۵% و ۱۰٫۵% قرار داشتند و پس از آن SkyDrive با ۹٫۳% قرار داشت. چند محصول در زیر دو درصد تشخیص داده شدند و در  کل ۱۵٫۸% نتایج به سایر محصولات اختصاص داشت. محصولات پشتیبان بدون کارکرد همزمان در نتایج گنجانده نشدند.

003

جمع آوری داده

این گزارش نشان می دهد که داده برای P2P، IM  و پشتیبان در سیستم های ویندوز به چه صورت است. این گزارش بوسیله ترکیب داده ای که با  استفاده از ابزارهای AppRemover و Security Score متعلق به OPSWAT جمع آوری شد و از قابلیت های فریمورک OESIS برای جمع آوری اطلاعات مرتب با برنامه های کاربردی نصب شده در کامپیوترهای نقطه پایانی استفاده می کند، ارائه  شده است. AppRemover در appremover.com به صورت رایگان قابل دانلود است و Security Score هم در opswat.com/products/security-score در دسترس است. هر دو برنامه در سایت های دانلود متنوع در کل وب نیز در دسترس هستند. این ابزارها در کل جهان توسط کاربران خانگی و تجاری استفاده می شوند.  به منظور رسیدن به هدف این گزارش، نمونه ای متشکل بیش از ۴۵۰۰۰ کاربر نماینده ای از کل بازار در نظر گرفته شد و بر مبنای دسترسی وسیع ابزار برای دامنه بزرگی از کاربران این فرض صحیح دانسته شد.

چند خصوصیت ذاتی در روش جمع آوری داده می تواند منجر به نتایجی در این گزارش شود که از آنچه در جهان واقع وجود دارد، متفاوت است. OPSWAT هیچ ادعایی در مورد دقت داده در بازار جهان واقعی ندارد و به شکل مداوم بر روی روش هایی برای غلبه بر مشکلات زیر کار می کند:

  • AppRemover یک برنامه از نصب خارج کننده است. محصولاتی که از کامپیوتر کاربر توسط AppRemover از نصب خار ج می شوند و برنامه هایی که در کامپیوتر وجود دارند بدون هیچ تمایزی در گزارش دخیل شده اند.
  • اگرچه این ابزارها در یک مجموعه تجاری نیز استفاده شده اند، اکثریت کاربران AppRemover و Security Score کاربران خانگی هستند. این گزارش بین کاربران خانگی و تجاری تمایزی قائل نمی شود.
  • این برنامه ها در کانالهای خود OPSWAT بازاریابی می شوند. کاربران حاضر در نمونه ممکن است نمایده جمعیت عمومی نباشند. مثلا کاربر P2P متوسط در جهان واقعی ممکن است با کاربر متوسط AppRemover یا Security Score برابر نباشد.
  • نسخه های رایگان این برنامه ها تنها برای کاربران ویندوز در دسترس است. برنامه های Mac در این گزارش گنجانده نشده اند و محصولاتی که  هم در ویندوز و هم در Mac در دسترس هستند احتمالا سهم های بازار متفاوتی در جهان واقعی دارند
  • در حالکیه AppRemover و Security Score ابزارهای محبوبی در کل جهان هستند، استفاده از آنها با توزیع جمعیت جهان متناسب نیست. تنها نسخه های انگلیسی زبان این ابزارها در دسترس است بنابرین کشورهایی که انگلیسی زبان های بیشتری دارند احتمالا از این برنامه های کاربردی با نرخ های بالاتری استفاده می کنند همینطور کشورهای که در معرض پوشش بیشتری از این ابزار ها از طریق مطبوعات و شرکا هستند هم استفاده بیشتری از این محصولات دارند.

در زیر نمونه ای از توزیع جهانی داده ترکیبی جمع آوری شده توسط AppRemover و Security Score را می بینید :

004

برای گزارش سهم بازار بعدی ما که متدولوژی های پیشرفته تر و مقایسه های عمقی تری از استفاده از محصولات را عرضه می کند همراه ما باشید. OPSWAT در حال کار برای افزایش استفاده جهانی از AppRemover، Security Score و برنامه های کاربردی رایگان دیگر است. محصولات دیگر OPSWAT نیز داده کاربر را در گزارشه های آینده جمع آوری می کند و داده برنامه Mac نیز در آینده اضافه خواهد شد. روش های قابل اعتمادتر و جدید جمع آوری داده در حال حاضر در حال توسعه هستند و الگوریتم های پیشرفته در گزارش های بعدی پرده برداری میشوند که چند نوع برنامه کاربردی از جمله محصولات آنتی ویروس را پوشش می دهد.

منابع :

OPSWAT.COM

CYSEC.IR

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *