پیش نمایش آیتم های فید گوگل ریدر در طرحی مشبک در کروم

پیش نمایش آیتم های فید گوگل ریدر در طرحی مشبک در کروم
  • 1392/2/16
  • مژگان فنائی
  • 1

گوگل ریدر (Google Reader) شیوه هایی عالی برای پیگیری تمامی اشتراک خوراک (فید) های RSS تان از هرکجا را ارائه می دهد و یکپارچگی آن با گوگل شاید موجب شود که به سختی بتوان جایگزینی برای آن یافت. هرچند، بسیاری رابط کاربری آن را فاقد شرایط جاذبه بصری می یابند. شما می توانید انتخاب کنید که یا طراحی آن را تاب بیاورید، و از یک برنامه میزکار (دسکتاپ) برای خواندن فید هایتان استفاده کرده، یا از یک افزونه برای تغییر آن به میل خود استفاده کنید. پیش نمایش شبکه ای برای گوگل ریدر (Grid Preview For Google Reader) یک بخش الحاقی یا افزونه کروم است که همان گونه که از نامش پیداست، فید های گوگل ریدر تان را در یک طرح شبکه ای ارائه می کند. این افزونه، نما و ظاهر صفحه اصلی را تغییر نمی دهد؛ شما مشاهده خواهید کرد که فید هایتان تنها هنگامی که فید خاصی را برای مشاهده انتخاب می کنید، طرح و ترکیب بندی شان را تغییر می دهند. این افزونه خود را با رابط کاربری گوگل ریدر یکپارچه می سازد و یک فهرست کشویی انتخاب ستونی را نزدیک یک فید برای “تنطیمات فید” می افزاید. از این فهرست می توانید انتخاب کنید که فید تان تنها به دو یا تا دوازده ستون تقسیم شود.

برای شروع به استفاده از Grid Preview برای گوگل ریدر، افزونه را نصب کنید، به گوگل ریدر بروید، و یک فید را برای مشاهده انتخاب نمایید. شما شرح و رویدادهایی را در فید که در یک طرح شبکه ای ارائه شده است مشاهده خواهید کرد. چنانچه گوگل ریدر تان را به صورت “نمایش فهرست وار” تنظیم کرده اید، تنها عنوان شرح و رویدادها و یک منطقه خالی بزرگ در زیر هر یک که محتوا در هنگام کلیک بر روی یک مطلب ارسالی (پست) نمایان می شود را خواهید دید. در این نمایش، شما تنها می توانید یک مورد را در یک زمان، به صورت شبکه ای ببینید.

هرچند در هنگام “نمایش گسترده”، نمایش شبکه ای از نظر نموداری بهتر می شود، از آنجا که هر شرح در فید برای نمایش هم متن و هم تصاویر موجود در آن گسترده شده است.

Grid Preview For Google Reader

برای تغییر تعداد ستون ها یا تنها بازگشت به نمایش قدیمی بدون غیر فعال کردن افزونه، فهرست کشویی که پیشتر به آن اشاره کردیم را رو به پایین بکشید و تعداد ستون های مورد نظرتان را انتخاب نمایید. برای بازگشت به طرح و ترکیب بندی پیش فرض گوگل ریدر، “بستن شبکه” را انتخاب کنید. Grid Preview For Google Reader از شمار قابل توجهی ستون پشتیبانی می کند، اما چنانچه از صفحه نمایش بسیار گسترده ای برای در بر گرفتن آنها برخوردار نیستید، برخی دکمه ها را برای شروع همپوشانی دیگر ستون ها در هنگامی که ستون ها نمی توانند به اندازه کافی گنجانده شوند خواهید یافت.

Grid Preview-Choose Columns

تمامی دیگر قابلیت های گوگل ریدر بدون تغییر باقی می مانند؛ شما هنوز هم می توانید روی عنوان یک شرح برای باز شدن آن در یک زبانه جدید کلیک کنید. یک شرح می تواند ستاره دار شود، و تمامی اقلام در یک فید می توانند به عنوان خوانده شده نشانه گذاری گردند. این افزونه به گونه ای یکپارچه کار می کند، و هیچ گونه درنگ و تأخیری در زمان بارگذاری فید وجود ندارد. هرچند طرح و ترکیب بندی شاید برای هر فردی مطلوب نباشد، از آنجا که تصاویر و ویدئو ها در شرح و رویدادها را به اندازه ای نسبتا کوچک کاهش می دهد. چنین چیزی قابل پیش بینی است، و چنانچه شما پیش نمایش بزرگی از تصاویر را در یک پست می پسندید، می بایست به شمار کمتری از ستون ها بسنده کنید.

برای دریافت این افزونه به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Install Grid Preview For Google Reader From Chrome Web Store

نوشته ای از Fatima Wahab

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. چه فایده وقتی گوگل رسما اعلام کرده تیر ماه امسال گوگل ریدر کاملا تعطیل خواهد شد ؟!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *