عذرخواهی رسمی سامسونگ از عکاس شرکت نیکون! سامسونگ عکس بدون مجوز را منتشر کرد

عذرخواهی رسمی سامسونگ از عکاس شرکت نیکون! سامسونگ عکس بدون مجوز را منتشر کرد
  • 1392/2/22
  • سهیل دارائی
  • 2

سامسونگ قوانین کپی رایت (Copyright) را به سادگی دور زد !

این اقدام سامسونگ بسیار شرم آور است و با این اقدام ؛ خود را در وضعیت ناخوشایندی قرار داد.اما ماجرا چیست ؟

samsung1

ماجرا از آنجا شروع می شود که ؛ سامسونگ در پیج رسمی فیسبوک خود اقدام به درج تصویری تبلیغاتی می کند که اذعان دارد به طور قطع ، تصویر گرفته شده توسط عکاسی است که با دوربین مدل NX300 سامسونگ این عکس را انداخته است.اما دنی سانتوس دوم (Danny Santos II)این پست سامسونگ را در فیسبوک مشاهده می کند.دنی سانتوس دوم ؛ عکاسی مالزیایی است که برای شرکت نیکون فعالیت می کند و به عکاس خیابانی شهرت دارد.این عکس منتشر شده از سوی سامسونگ هم ، متعلق به وی می باشد.دنی سانتوس پس از مشاهده عکس خود که بدون اجازه و رعایت قانون کپی رایت از سوی سامسونگ درج شده بود اعلام موضع می کند.در کنار تصویر درج شده از سوی سامسونگ متنی تبلیغاتی در رابطه با عکس به چشم می خورد که پیرامون عکس توضیح داده شده بود و نوشته شده بود که : “این عکس بسیار جالب ؛ توسط یکی از عکاسان سامسونگ که در کشور مالزی مشغول است شکار شده است! شما نیز تصاویر خود را از خیابان های مالزی برایمان ارسال کنید.شاید عکسی از شما که توسط دوربین NX300 سامسونگ شکار شده باشد ، برنده این مسابقه گردد!”

942092_566623156693315_2091577494_n

سانتوس سریعا نسبت به این کار سامسونگ موضع گرفت و در پیج شخصی خود نوشت : “چه جهنمی ! یکی از عکس های شکار شده توسط من ؛ بدون کسب اجازه من ؛ توسط سامسونگ در پیج رسمی سامسونگ منتشر شده است!”

پست منتشر شده سانتوس مورد توجه صدها نفر واقع گشت و لایک های متعددی برآن زده شد.کامنت های زیادی نیز از سوی کاربران اینترنت دریافت کرد و پست وی به سرعت انتشار یافت. ( عکس اصلی که سانتوس شکار کرده است را مشاهده فرمایید ) :

danny

اطلاعات EXIF عکس به ما می گوید که عکس فوق که توسط سنتوس شکار شده است ، توسط دوربین DSLR D700 گرفته شده است نه با دوربین بدون آینه (mirrorless) سامسونگ !

exifpeek

وضعیت اصلا برای سامسونگ جالب نیست ! سامسونگ قصد آرام سازی جوی که بر علیش بود را داشت و سعی می کرد با حفظ اعتبار و آبروی خود به این مسئله پایان دهد.با سانتوس تماس گرفته شد و از سوی سامسونگ به وی وعده داده شد که در کوتاه ترین زمان ممکن به این مسئله رسیدگی خواهد شد.پس از پیگیری های سامسونگ ، ظاهرا یکی از عکاسان آزاد ، بدون کسب اجازه از سانتوس عکس وی را در اختیار کمپین برگزاری مسابقه عکس سامسونگ قرارداده است و به آنها متذکر شده است که این عکس را با دوربین NX300 سامسونگ شکار کرده است!

پس از گذشت چند ساعت ، سامسونگ رسما از سانتوس عکاس ، پوزش طلبید و در همین راستا پست خود در پیج رسمی فیسبوک سامسونگ را به روز رسانی کردند و در آن نوشته شد که” از دنی سانتوس صمیمانه پوزش می طلبیم! عکاسی به اشتباه این عکس را در اختیار کمپین برگزاری مسابقه عکس سامسونگ با اطلاعات نادرست قرار داده است.با آقای سانتوس تماس برقرار نمودیم و این مسئله برطرف گشت.سامسونگ همیشه به قانون کپی رایت احترام گذاشته است و در تلاشیم تا در دفعات بعدی هرگز این چنین اتفاقی رخ ندهد و از وقوع این قبیل اتفاقات جلوگیری نماییم.

حدس و گمانه های ما بر این است ، که احتمالا زمانی که سامسونگ این عکس را با عناوین تبلیغاتی خود بر روی پیج رسمی فیسبوک سامسونگ درج کرده است ؛ اصلا توجهی به داده های EXIF عکس مربوطه نداشته است !

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *