ویندوز8 : بهترین اپلیکیشن های شخصی سازی مترو

ویندوز8 : بهترین اپلیکیشن های شخصی سازی مترو
  • 1392/2/23
  • سعيد
  • 0

ابزارهای زیادی برای سفارشی کردن محیط مترو در ویندوز 8 وجود دارد.شما می توانید به کمک آنها پس زمینه و سایز کاشی ها را با توجه به سلیقه خود شخصی سازی کنید. در گذشته با چند نمونه از این ابزار ها مانند اپلیکیشن فعال یا غیر فعال کردن ویژگی Drag To Close, برنامه ی سفارشی کردن Charms Bar و شخصی سازی رنگ پس زمینه صفحه شروع و مترو آشنا شدیم. اکنون در این مقاله 6 اپلیکیشن دیگر در این زمینه را به شما معرفی می کنم.

Windows 8 Start Screen Customizer

Windows 8 Start Screen Customizer

این یک ابزار قوی است که شما را قادر می سازد تا تغییرات دلخواه خود را به صفحه شروع ویندوز 8 اعمال کنید. شخصی سازی میزان شفافیت صفحه شروع و کاشی ها و همچنین قرار دادن عکس دلخواه در پس زمینه مترو از دسترسی های موجود در برنامه است.

برای انتخاب پس زمینه دلخواه بروی گزینه image file کلیک کنید و عکس مورد علاقه خود با هر فرمتی که است به برنامه معرفی کنید. برنامه  Start Screen Customizer می تواند یکی از انتخاب های شما باشد , دلیل آن رابطه کاربری ساده و زیبا و تنظیمات آسان است.

Aero8Tuner

Aero8Tuner

رنگ های سفارشی در ویندوز 8 تا حدودی محدود هستند, اگر چه شاید یکی از همان رنگ ها نظر شما را جلب کند اما با Aero8Tuner قادر هستید هر رنگی را که بخواهید بسازید. در حین تنظیم رنگ مورد علاقه تان می توانید پیش نمایش را نیز مشاهده کنید. از ویژگی های برنامه می توان به تغییر رنگ نوار وظیفه و تنظیم کنتراست و تعادل رنگی color balance اشاره کرد. با این اپلیکیشن می توانید سبک شیشه ای Aero را نیز داشته باشید.

دریافت  Aero8Tuner

Metro UI Tweaker for Windows 8

Metro UI Tweaker for Windows 8

این برنامه به کاربران کمک می کند تا بعضی از ویژگی های ویندوز 8 را که دوست ندارند غیر فعال سازی یا با توجه به سلیقه خود شخصی سازی کنند. بعضی از آنها عبارتند از :

  •  Disable Metro Start Menu :غیر فعال کردن محیط مترو که البته پیشنهاد می کنم با ان شوخی نکنید زیرا نیازمند تغییر فایل های سیستمی است.
  • Disable Metro Ribbon : غیر فعال کردن روبان مترو.
  • Disable Metro Start Menu and Ribbon : هر دو ویژگی صفحه مترو و روبان را در ویندوز8 غیر فعال می کند.
  • Enable Metro Start Menu and Ribbon: حالت قبلی را خنثی و همه ویژگی ها در دسترس است.

Metro UI Tweaker

همچنین با افزودن کاشی های shut down, restart, sleep به محیط صفحه شروع کمک می کند تا این عملیاتی را به صورت بهینه و سریع تر اجرا کنید.

دریافت Metro UI Tweaker

Start Screen Animations Tweaker

Start Screen Animations Tweaker

این برنامه برای تنظیم انیمیشن های شخصی برای کاشی ها و قسمت نام و عکس کاربری شما است. شما قادر هستید سرعت فریم و همچنین سمت ها ( راست به چپ یا معکوس) را تنظیم کنید. این انیمیشن ها برای هر حساب کاربری در ویندوز 8 می تواند متفاوت و مخصوص باشد.

دریافت  Animations Tweaker

OblyTile

OblyTile

شما هم فکر می کنید کاشی ها ویندوز 8 خسته کننده است ؟

دیگر مشکلی نیست با OblyTile قادر هستید کاشی ها را به هر رنگ و لعابی که بخواهید تغییر بدهید. من قبلا مقاله ی با عنوان ایجاد کاشی های سفارشی بر روی صفحه شروع نوشته ام و پیشنهاد می کنم برای آشنایی کامل با برنامه آن را مطالعه کنید. اکنون می توانید کاشی های سفارشی خود را طراحی کنید.

دریافت OblyTile

Modernmix-600x375

ModernMix

ویندوز8 به طور پیش فرض اجازه اجرای برنامه های مخصوص محیط مترو را در زمینه دسکتاپ نمی دهد. اما اگر بخواهید این محدودیت را دور بزنید نرم افزار ModernMix  در این زمنیه به شما کمک می کند.البته باید بگم نسخه کامل برنامه 5 دلار قیمت دارد اما می توانید به مدت 30 روز از آن استفاده رایگان داشته باشید تا تجربه آزاد بودن در اجرای اپلیکیشن های مترو را حس کنید.

اگر می خواهید اپلیکیشن های تمام صفحه مترو را در پنجره معمولی باز کنید ModernMix راه حل آن است.

دریافت نسخه 30 روز :ModernMix

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *