ذخیره سازی ابری تان را با Wappwolf برای دراپ باکس، گوگل درایو و باکس به صورت خودکار درآورید

ذخیره سازی ابری تان را با Wappwolf برای دراپ باکس، گوگل درایو و باکس به صورت خودکار درآورید
  • 1392/2/28
  • مژگان فنائی
  • 3

Wappwolf

کارهای بسیاری وجود دارند که می توانید با حساب های ذخیره سازی آنلاین تان انجام دهید. آنها می توانند برای اموری به نسبت روزمره همچون پشتیبان گیری از داده هایتان، همگام سازی فایل ها میان رایانه ها یا به اشتراک گذاری فایل ها با دیگر افراد مورد استفاده قرار گیرند. اما با کمک گرفتن از Wappwolf می توانید ذخیره سازی ابری را به کار کردن برای خودتان، با همکاری متقابل با دیگر حساب های آنلاینی که ممکن است داشته باشید، وادارید.

فقط این به چه معنا است؟ سناریو های بیشماری وجود دارد. شما ممکن است تصاویر را از تلفن تان به دراپ باکس آپلود کنید بنابراین از آنها پشتیبان گرفته اید و آماده برای استفاده در هرکجا هستند، اما شما می توانید این فرایند را با تصمیم به اینکه تصاویری که آپلود می کنید به حساب فیسبوک تان ارسال شود یا از طریق توییتر به اشتراک گذاشته شوند به صورت خودکار درآورید.

فایل ها نیز می توانند به قالب (فرمت)های مختلف تبدیل شده، در خدمات آنلاین مختلف آپلود شوند، و غیره. چنانچه پیشتر از IFTTT استفاده کرده باشید – ما به تازگی نگاهی به این خدمات انداخته ایم که چگونه می تواند برای پشتیبان گیری از داده ها به منظور همگام سازی فایل ها در میان دو حساب ذخیره سازی ابری مورد استفاده قرار گیرد – در می یابید که Wappwolf یک اندیشه و تفکر همسان و مشابه است.

Wappwolf For Dropbox

درست همانند IFTTT که بر اساس “دستور العمل هایی” که می تواند برای انجام وظایف مختلف مورد استفاده قرار گیرد، Wappwolf از شمار زیادی عملکرد برخوردار است که می توانید آنها را برگزینید.

این خدمات بسیار انعطاف پذیر است به گونه ای که شما قادرید آن را به منظور نظارت بر پوشه های آنلاین مختلف پیکربندی کنید. شما می توانید یک پوشه را انتخاب و آن را تنظیم کنید به طوری که در هنگامی که یک فایل پی دی اف را در آن آپلود می کنید، به طور خودکار به قالب متن یا ورد تبدیل می شود، در حالی که آنهایی که به پوشه ای دیگر آپلود می گردند به صورت خودکار به کیندل تان فرستاده می شوند.

خودکار سازی دراپ باکس

برای شروع، سری به وبگاه Wappwolf بزنید و روی پیوند Login/Sign Up در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که به Wappwolf دسترسی کامل به حساب دراپ باکس تان را بدهید، یا آن را به تنها یک پوشه محدود کنید؛ هرچند این گزینه دوم اندکی آنچه را که قادر به انجام آن هستید محدود خواهد ساخت.

Wappwolf For Dropbox 2

شما مجبور خواهید بود که به این خدمات اجازه دسترسی به حساب دراپ باکس تان را بدهید، پس مطمئن شوید که به سیستم وارد شده اید و سپس روی اجازه دادن (Allow) کلیک کنید.

Wappwolf For Dropbox 3

از فهرست پوشه های نمایان شده، یکی را که مایلید به عنوان مبنایی برای عملکردی استفاده کنید را انتخاب نمایید. چنانچه نمی خواهید که از یک پوشه موجود استفاده کنید، پیمایش را به پایین صفحه انجام دهید و سپس روی پیوند پوشه جدید (New Folder) کلیک کنید، نامی را وارد کرده و روی ایجاد کردن (Create) کلیک کنید.

با پوشه انتخاب شده، در میان چرخه گزینه ها در بالای صفحه جستجو نمایید. شما می توانید از میان تبدیل کردن به قالب های مختلف، آپلود کردن به دیگر خدمات آنلاین، تغییر اندازه تصاویر و عملکردهای مختلف دیگر انتخاب نمایید.

Wappwolf For Dropbox 4

پس از انتخاب پوشه ای که می بایست برای اجرای یک عملکرد مورد استفاده قرار گیرد، تنها نیاز است تا اشاره کنید که چه عملکردی می بایست اجرا شود.

پرداختن به فایل ها

در حقیقت، شما محدود به انجام یک عملکرد بر روی یک فایل نیستید؛ این امکان وجود دارد تا فایل ها را از طریق دو یا چندین فرایند مختلف اجرا کنید. به عنوان نمونه، شما می توانید پوشه ای به نام “ebooks” را انتخاب کنید همان گونه که ما انجام داده ایم و Wappwolf را پیکربندی نمایید به طوری که هرگونه فایلی که به این پوشه آپلود می شود به قالب پی دی اف تبدیل گردد، و به نشانی کیندل تان فرستاده شده و سپس هنگامی که این کار پایان یافت فایل اصلی حذف شود.

برای انجام تمامی این کارها، با کلیک بر روی دکمه “تبدیل به پی دی اف” و به دنبال آن دکمه افزودن عملکرد (Add Action) شروع کنید.

Wappwolf_5

شما سپس می توانید روی دکمه خودکار سازی کیندل (Automate Kindle) پیش از انتخاب “ارسال به کیندل تان” کلیک کنید و در قسمت جزئیات، نشانی ایمیلی که می خواهید به آن و از آن اسال شود را وارد کنید؛ ممکن است نیاز داشته باشید تا این تنظیمات را در حساب کیندل تان بررسی کنید. روی دکمه افزودن عملکرد برای ادامه کلیک کنید.

Wappwolf_6

شما ممکن است بخواهید تا عملکردهای دیگری همچون حذف کردن فایل اصلی در هنگام پایان یافتن تبدیل و ارسال را بیافزایید، اما هنگامی که از انتخاب تان راضی شدید، روی دکمه پایان یافت (Finished) کلیک کنید.

Wappwolf_7

شما اینک می توانید خودکار سازی تان را به سادگی با آپلود یک فایل به یکی از پوشه های برگزیده و بررسی اینکه عملکردهای انتخاب شده اجرا می شوند امتحان کنید.

استفاده از عملکردهای دیگر

عملکرهای مختلف بسیاری برای انتخاب وجود دارند، و روش های بسیاری که می توانند ترکیب شوند، آن قدر شیوه های بسیار زیادی در اختیار دارید – شاید به معنای واقعی کلمه بی پایان نباشند – که در آنها می توانید با فایل هایتان کار کنید.

چنانچه به Wappwolf آزادی کامل برای دسترسی به تمامی پوشه های دراپ باکس تان را بدهید شما می توانید شروع به تنظیم و راه اندازی مجموعه ای از خودکار سازی های بیشتری نمایید. تصاویر آپلود شده به یک پوشه خاص می توانند به عنوان یک فایل فشرده (زیپ) برای اهداف پشتیبان گیری بایگانی شوند در حالی که تصاویر دیگر می توانند از طریق ایمیل به دوستان فرستاده شوند.

با اتصال Wappwolf به حساب فیسبوک یا توییتر تان، از روش های بسیار زیادی برای به اشتراک گذاری سریع تصاویر تان با مخاطب مقابل تان برخوردارید. فایل ها را می توان به سادگی به چندین خدمات ابری و شبکه های اجتماعی با تنها افزودن آنها به یک پوشه خاص در دراپ باکس، آپلود کرد.

Wappwolf_8

همان گونه که خودکار سازی بیشتر و بیشتری را ایجاد می کنید، ممکن است شروع به گم کردن ردپای آنچه که تنظیم و راه اندازی کرده اید بکنید. روی پیوند خودکار سازی (Automate) در پایین صفحه کلیک کنید پس می توانید با دیدن همگی آنها در یک صفحه، آنها را بررسی نمایید.

از این صفحه می توانید ببینید که چه خودکار سازی های شخصی صورت می گیرد، به طور موقت یک خودکار سازی را متوقف کنید، و آنهایی را که دیگر نیاز ندارید حذف کنید.

Wappwolf_9

در این مقاله ما بر روی استفاده از Wappwolf با دراپ باکس تمرکز کرده ایم، اما نگارش هایی نیز برای گوگل درایو (http://wappwolf.com/gdriveautomator) و باکس (http://wappwolf.com/boxautomator) موجود است که بسیار شبیه همین شیوه کار می کنند.

توانایی های نهفته زیادی برای استفاده از Wappwolf به منظور صرفه جویی در زمان و کار وجود دارد هنگامی که با انجام دامنه گسترده ای از از وظایف روزمره همراه می شود. آیا شیوه بسیار خوبی برای استفاده از این خدمات یافته اید؟ بگذارید که در نظرات تان از آنها آگاه گردیم.

منبع: Howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. یک سوال داشتم که نمیدونم جاش اینجاهست یانه ولی داره دیوونم میکنه.
    من ازوقتی ویندوزم روبه8تغیردادم متوجه شدم که زبان متروفارسی هست,یعنهی مثلا به جای اپلیکیشنnewsنوشته اخبار ویابه جایmapsنوشته نقشه ها!البته این مشکلی ایجادنمیکردتازمانی که فهمیدم فقط میتونم به برنامه های چندزبانه(که برای زبان هایی همچون فارسی هم ترجمه شده)دسترسی داشته باشم که تعدادشون به انگشت های دست هم نمیرسه.حالا واقعا نمیدونم چه طور بایدزبانشوتغیربدم وهمه برنامه هاروبازکنم.
    خواهشاجواب بدید.
    ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *