دو راه آسان برای تبدیل صفحات وب به “PDF” در اندروید

دو راه آسان برای تبدیل صفحات وب به “PDF” در اندروید
  • 1392/2/31
  • سهیل دارائی
  • 2

هنگامی شما در حال جستجو و تحقیق بر روی یک پروژه خاص هستید ؛ بهترین راهی که برای ذخیره سازی رفرنس ها و منابع اینترنتی ( مانند url ها ) و صفحات وب سایت ها پیش روی شما می باشد ؛ کانورت و تبدیل آن ها به یک فایل PDF است(PDF documents).اگر از مزایای این کار بخواهید بدانید باید بگویم که با انجام این کار شما تصویری کامل و جامع از تمام صفحات مورد نظرتان را در یک فایل در اختیار دارید.به راحتی در هر بازه زمانی که بخواهید ( حتی اگر offline باشید ) ، به مرور اسناد مورد نیازتان بپردازید.ابزارها و وب سایت های خدماتی بسیاری در رابطه با ذخیره سازی صفحات وب در فرمت PDF در اینترنت قابل دسترس هستند.اما استفاده از این وب سایت های خدماتی منوط و مختص به استفاده از کامپیوتر است.اگر برای تلفن های هوشمند و تبلت همچنین امکانی را لازم داشته باشیم باید چه کنیم ؟ می خواهیم صفحات وب را به صورت مستقیم از روی تلفن هوشمندمان و یا تبلتمان به فایل PDF تبدیل سازیم.در این مقاله قصد دارم تا برای کاربران خوب گویا آی تی که از سیستم عامل اندروید بهره می برند ؛ دو روش کانورت به PDF را بازگو نمایم.بد نیست تا کمی در رابطه با این دو روش مختصری توضیح دهم.در روش اول ؛ قصد دارم تا از یک برنامه مستقل استفاده کنم و در روش دوم قصد معرفی یک پلاگین برای مرورگر قدرتمند دلفین (Dolphin browser add-on) را دارم.

URL-to-PDF

  • روش اول » استفاده از اپلیکیشن “UrlToPDF”

اپلیکیشن “UrlToPDF” یکی از کارا ترین و آسان ترین اپلیکیشن هایی است که می توانیم برای این کار استفاده کنیم.ساختار اپلیکیشن “UrlToPDF”؛ بدین گونه است که دو راه برای تبدیل صفحه وب به یک فایل PDF وجود دارد.در ابتدا راه اول را برایتان بازگو می کنم.شما آدرس صفحه اینترنتی مورد نظرتان را از حفظ در حافظه داشته باشید یا در کلیپبورد گوشی یا تبلتتان کپی کنید.اپلیکیشن “UrlToPDF” را اجرا نمایید و آدرس اینترنتی مورد نظرتان را وارد نمایید و دکمه “CONVERT” را فشار دهید.(حتما توجه داشته باشید که آدرس اینترنتی خود را با “http://” وارد کرده باشید.)سپس پروسه تبدیل سازی آغاز می شود.در اتمام پروسه دکمه ای برای پیش نمایش فایل PDF ساخته شده شما ظاهر می گردد.حالا شما به راحتی می توانید فایل PDF ساخته شده خود را بر روی کارت حافظه دستگاه خود (SD card) ذخیره نمایید.

PDF convert 1

PDF convert 2

اما در راه دوم ؛ شما در هنگامی که صفحه مورد نظر خود را که قصد گرفتن یک PDF از آن را دارید ؛ پیش رو دارید و در پنجره مرورگرتان در حال نمایش می باشد هم می توانید یک خروجی  PDFاز آن بگیرید.با این کار دیگری نیازی نیست تا آدرس صفحه اینترنتی خود را به خاطر بسپارید یا آن را حفظ کنید.برای انجام این کار کافیست تا در مرورگر اندرویدی خود به دنبال “share option” ( گزینه های اشتراک گذاری ) بگردید.از میان این گزینه های اشتراک گذاری صفحه ؛ گزینه مربوط به اپلیکیشن “UrlToPDF” را برگزینید.اپلیکیشن “UrlToPDF” بر طبق پیکربندی هایی که در پیش فرض خود دارد اقدام به بررسی صفحه و خروجی گرفتن از آن به صورت یک فایل PDF می کند.شما با ورود به بخش “تنظیمات” می توانید پیکربندی های دلخواه خود را بر اساس نیاز و سلیقه تنظیم کنید.

web-page-to-pdf-Android-3

03

  • روش دوم » استفاده از پلاگین مرورگر دلفین ” Dolphin Browser Add-on”

web-page-to-pdf-Android-2

فرض می کنیم که این مرورگر بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب است.( توصیه میکنم اگر این مرورگر را نصب ندارید حتما به نصب آن بر روی دستگاه اندرویدی خود اقدام کنید ).وارد ” Menu” شوید.حالا ” Add-ons” را انتخاب نمایید.حالا بر روی علامت مثبتی که در گوشه بالا ، سمت راست صفحه وجود دارد ضربه زنید.( منظورم همان علامت ” + ” که به رنگ خاکستری است ، می باشد ). پلاگین ” Web to PDF” را از داخل فروشگاه گوگل نصب نمایید.

78

پس از اتمام نصب پلاگین ” Web to PDF ” به سراغ مرورگرتان روید.حالا از داخل مرورگر دلفین ، وارد صفحه اینترنتی مورد نظرتان گردید. روی پلاگین ” Web to PDF” ضربه زنید و یک نام برای فایل PDFخود در نظر گیرید. پروسه تبدیل به PDFدر پس زمینه دستگاه در حال اجراست و پس از اتمام آن ؛ پیامی برای شما در ” Drawer” ( همان کِشو  یا دِراوِر ) نمایان می شود. پیامتان را باز کنید تا فایل PDF ساخته شده خود را مشاهده کنید.

web-page-to-pdf-Android-1

02

  • ایستاه آخر  » جمع بندی !

هر دو روش را امتحان کردید ؟ آسان بود ، درست است ؟ اما واقعا چرا دو روش را معرفی کردم ؟

در روش اول ، من یک برنامه با گزینه ها و تنظیمات کاملی برای شخصی سازی فایل PDF معرفی کردم.در روش دوم هم به شما یک افزونه برای مرورگر دلفین نشان دادم.تفاوتشان در کامل بودن برنامه اول و سرعت بالای افزونه ( در روش دوم ) است !

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. دست مریزاد و خسته نباشید،
    چیز گفتنی نداشتم تنها میخواستم از راهنمایی و اموزشتون سپاسگزاری کنم، زنده و پاینده باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *