چگونه برخی از وبسایت ها را در گوگل کروم مسدود کنیم؟

چگونه برخی از وبسایت ها را در گوگل کروم مسدود کنیم؟
  • 1392/3/5
  • خدادادی طاقانکی
  • 21

block-websites-chrome-featured

دلایل بسیاری وجود دارد که شما بخواهید سایتی را مسدود (Block) کنید. برای مثال شاید بخواهید برخی سایت ها را برای جلوگیری از ورود فرزندانتان ببندید تا تمرکز بیشتری برروی دروش خود داشته باشند. برای جلوگیری از باز شدن سایت ها روش های مختلفی وجود دارد. در پست امروز چند افزونه قدرتمند برای بلاک کردن سایت ها در گوگل کروم معرفی خواهیم کرد.

1- Website Blocker (نسخه بتا)

Website Blocker (Beta) به کاربران اجازه می دهد تا با چند کلیک ساده سایت های مورد نظر را مسدود کند. بعد از نصب افزونه برای بلاک کردن سایت مورد نظر به سایت مورد نظر بروید و برروی آیکن افزونه Website Blocker کلیک کنید. پنجره ای باز خواهد شد و شما می توانید زمانی که می خواهید وب سایت مورد نظر مسدود بماند را انتخاب کنید. خالی گذاشتن این قسمت سایت را بصورت نامحدود مسدود خواهد نمود.

block-websites-chrome-extension

زمانی که بخواهید یکی از سایت های مسدود شده را باز کنید با پیغام خطایی روبرو خواهید شد که توانایی باز کردن سایت وجود ندارد.

برای بلاک کردن چندین وبسایت بصورت همزمان به صفحه تنظیمات افزونه بروید و آدرس سایت ها را بصورت دستی در لیست وارد کنید. اگر برای سایتی محدودیت دسترسی در زمانی خاص را مدنظر دارید می توانید جلوی لینک آن سایت زمان مورد نظر را مانند تصویر زیر وارد کنید.

block-websites-chrome-extension-settings

برای نصب افزونه Website Blocker برروی گوگل کروم اینجا کلیک کنید.

2- Nanny برای گوگل کروم

مانند افزونه Website Blocker نانی هم توانایی مسدود کردن سایت ها را دارد، با این تفاوت که امکانات و تنظیمات بیشتری در دسترس شما قرار دارد، مانند لیست سایت های سفید، زمانی که می توانید در سایت مورد نظر به گردش و فعالیت بپردازید، مدیریت قفل ها و غیره.

در صفحه تنظیمات می توانید در بخش Blocked URLs آدرس سایت های مورد نظر برای جلوگیری از دسترسی را وارد کنید. همچنین می توانید زمانی را که وب سایت باید در حال بلاک باشد نیز تنظیم کنید. امکان تنظیم تعداد روزهای مسدود بودن یا زمانی که در هر روز می توان از هر سایت استفاده کرد هم از امکانات جالب توجه این افزونه است. وقتی تنظیمات را انجام دادید برروی Save کلیک کنید.

block-websites-chrome-options

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این افزونه سربرگ Lock Down است که از طریق آن می توانید کل وب سایت و قسمت های آن را قفل کنید و یا دسترسی به شبکه های اجتماعی را محدود به ساعات مخصوصی در هر روز کنید.

اگر می خواهید زمان مورد نظر برای سپری شدن در هر سایت را مشخص کنید می توانید از طریق لیست سفید این کار را انجام دهید.

برای بلاک کردن سایت ها می توانید 3 مدل مختلف انتخاب کنید: تب صفحه بسته شود، صفحه بلاک مشاهده شود و یا به آدرس خاصی ریدایرکت شود.

بعد از انجام تنظیمات و ذخیره آنها برروی آیکن ساعت در کنار نوار آدرس کلیک کنید. با اینکار لیست سایت های وارد شده همچنین زمان قابل استفاده برای شما نمایش داده خواهد شد.

block-websites-chrome-nanny

مشاهده سایت های مسدود شده صفحه ای مانند تصویر زیر را نشان خواهد داد. شما پس از اتمام زمان بلاک می توانید به سایت مورد نظر رجوع کنید.

block-websites-chrome-featured

برای دانلود و نصب افزونه Nanny for Google Chrome کلیک کنید.

3- Blocck Site

بهترین مزیت افزونه Block Site امکان رمزگذاری برروی افزونه و تنظیمات آن است. بار اول که تنظیمات را انجام داده و لیست سایت های مسدود شده را اضافه کردید می توانید برروی تنظیمات رمز عبور قرار دهید تا از دسترسی کودکانتان به این تنظیمات جلوگیری شود و آنها نتوانند تنظیمات را برگردانند.

بعد از نصب افزونه به صفحه تنظیمات بروید و سایت های مورد نظرتان را برای قفل کردن وارد کنید. سپس تیک Enable Authentication را زده و رمز عبوری برای ورود به صفحه تنظیمات در نظر بگیرید.

block-websites-chrome-blocksite

زمانی که بخواهید وارد یکی از سایت های مسدود شده شوید پیغام خطایی مانند تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد:

block-websites-chrome-warning

برای دانلود و نصب افزونه Block Site اینجا کلیک کنید.

4- Stay Focusd

Stay Focusd یکی از بهترین افزونه های بلاک کردن سایت ها برای گوگل کروم است. ما زمان بسیار زیادی را در فیسبوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی تلف می کنیم. Stay Focusd با مدیریت زمان برای ورود به این سایت ها به افزایش بهره وری شما کمک بسیاری خواهد کرد.

block-websites-chrome-stayfocusd

این افزونه با طیف گسترده ای از تنظیمات در دسترس شماست. شما می توانید زمان باقی مانده برای استفاده و زمان استفاده از هر سایت در روزهای مختلف را مشاهده کنید. جدای از این، مانند افزونه های بالا در این برنامه نیز می توانید لیستی از سایت های مسدود و سفید را مشخص کنید.

برای دانلود و نصب افزونه Stay Focusd برروی گوگل کروم، اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

مسدود کردن و جلوگیری از نمایش برخی سایت ها در گوگل کروم ساده است، تنها کافی است ابزار مورد نظر را داشته باشید. همیشه داشتن تمرکز کاری در وب کار بسیار سختی است مخصوصا الان که هر ثانیه هزاران مطلب و اطلاعات مورد علاقه ما در اینترنت منتشر می شود. با افزونه های معرفی شده شما می توانید تمرکز کاری خودتان را افزایش دهید و میزان استفاده از سایت هایی که چندان استفاده مفیدی برای شما ندارند را محدود نمایید. این ابزار را استفاده کنید و نتیجه کار را به ما هم اطلاع دهید. اگر شما روش های دیگری برای مسدود کردن یا تمرکز بیشتر بر کار در وب دارید حتما با ما درمیان بگذارید.

منبع: Make Tech Easier

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 21 دیدگاه
  1. افزونه ای نیست که بشه صفحه چیلترینگ رو بلوک بکنه البته توی گوگل کروم برای فایرفاکس دارم اما از کروم استفاده می کنم !

    1. عزیز با همین پلاگین ها.
      فقط به جای آدرس سایت ک می خواید بلاک کنید بزنید ۱۰٫۱۰٫۳۴٫۳۴ ک همون صفحه فیلترینگه.
      بعد هم دایرکتش کنید به سایت دیگ مث گوگل یا هرجا ک میخواید.
      “البته در ایـــران بدون وی پی ان”

  2. سلام ممنون از آموزش خوبتون….یه سوال غیر مرتبط دارم چطور میشه در مرورگرها از جمله کروم لیست بوکمارک را بحالت اولیه برگرداند و بنوعی دستی پاک کرد؟ ممنون اگر توضیحی بدید

    1. توی قسمت option یا همون آیکان 3 خط کلیک کنید چهارمین گزینه Bookmarks بعد دومین گزینه Bookmark manager رو بزنید و می تونید حذف یا حتی می تونید یک بک آپ هم ازش بگیرید در سایر مرورگر ها استفاده کنید شاد باشید.

  3. سلام.ببخشید می خواستم بپرسم که چگونه می شود بوک مارک ها را در مرور گرها(مثلا اپرا)رمز گذاری یا مخفی نمود؟ لطفا پاسخش را به ایمیل من بفرستید.با تشکر

  4. براي بلاك كردن هر سايتي:

    به مسير زير برويد:
    C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

    فايل hosts را notepad باز كنيد.
    در خط آخر بعد از
    127.0.0.1 localhost
    همين ip و ادرس سايت مورد نظر را بنويسيد.

    فايل را ذخيره كنيد. و در مسير بالا جايگزين فايل قبلي كنيد.
    به همين راحتي.

    1. سلام حسین اقا چرا انسانها همه با عینک خودشون دنیا رو میبینن؟ ما که بی سوادیم چیکار کنیم شما اون دستوری رو که گفته بودید و ما تا سطر اخر دنبال کردیم ولی تو قسمت جایگزین موندیم چه جوری میشه اون کارو کرد

  5. میشه کاری کرد که سایتی توی جستجوی گوگل نباشه؟ این پلاگینا این کارو میکنند؟

    1. برای حذف شدن یک سایت از جستجوی گوگل به این سایت برید:
      https://chrome.google.com/webstore/detail/personal-blocklist-by-goo/nolijncfnkgaikbjbdaogikpmpbdcdef

    2. خوب دوست عزیز بقیه شم میگفتید که بعداز رفتن به ادرس مورد نظر باید دو دور دور خودمون بچرخیم بعد یکی بزنیم تو سرمون هی به سایت مورد نظر نگاه منیم وهیچی نفهمیم

  6. چقدر جالب برام این دنیای شهر حرتی که هیچکس امنیت نداره براحتی تمام زحماتش توسط یکی دیگه میتونه نابود بشه من توسط یکی از همین راههای شهرحرتی مدتی هست که وبلاگهایم را گوگل نشون نمیده حالا زد این عمل هم هست یا نه؟

  7. نحوه جدید پسورد گذاری روی افزونه BlockSite :
    باید در داخل این افزونه به قسمت Unistall Protection بروید و پسورد دلخواهتون رو وارد کنید.
    درخواست از مدیر سایت : لطفا تصویر محیط پسورد گذاری این افزونه رو تغییر بدید. ممنون

  8. سلام ممنون ازراهنماییتان
    وقتی می خوام افزونه رو نصب کنم صفحه ای میاد که نوشته

    بعد وارد که حساب که می شم مشکل حل نمیشه.
    راه حل چیه؟

  9. سلام .هر زمان که میخوام یکی رو نصب کنم میگه در همه ی رایانه ها که از طریقشون به این سایت ها میرم . درحالیکه من فقط میخوام برای گوشی خودم باشه نه گوشی و لب تاب بقیه.میشه کمک کنید؟
    خیلی ممنونم از سایت خوبتون.

  10. سلام
    چند وقتی است یک سایت فروشگاه اینترنتی خود بخود برای من باز می شود. چگونه میشه از این کار جلوگیری کرد؟

  11. سلام
    چطور میشه با گوگل کروم فقط چند سایت باز بشه ؟! کلا هیچ سایتی باز نکنه ولی چند سایت بخصوص باز بشه ؟

  12. با سلام به دلیل اینکه مدارس آنلاین هستن من از این طریق سایت های بازی آنلاین را بلاک کردم اما متاسفانه پسرم متوجه شد. از طریق نوت پد هم سایت های بازی را دادم اما درست عمل نکرد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید در ایمیل من با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *