توقف اتوماتیک ویدئوهای یوتیوب به هنگام جابجایی بین تب ها

توقف اتوماتیک ویدئوهای یوتیوب به هنگام جابجایی بین تب ها
  • 1392/3/9
  • علیرضا
  • 0

ممکن است شما هم مثل من کلیپ های زیادی را در یوتیوب تماشا کنید. در هنگام تماشای کلیپ ها مدام بین برنامه ها و سایر تب ها سوئیچ می کنم. مثلا ایمیل های خود را در تاندربرد چک می کنم یا هر از گاهی به فیسبوک و توییتر سر میزنم. همه این کارها باعث می شود تا تمرکز خود را بر کلیپ در حال پخش از دست بدهم . البته در حال مشاهده یک موزیک ویدئو باشم ، این مشکل زیاد نمود پیدا نخواهد کرد. چون در هر صورت صدای موزیک را می شونم. اما اگر در حال دیدن یک کلیپ علمی باشم، مشکلات زیادی بوجود می آید. در این صورت باید مدام کلیپ را به عقب برگردانم. این واقعا یک مشکل بزرگ است. اما برای حل آن هم راه حلی وجود دارد. با گویا آی تی همراه باشید تا راه حل رفع این مشکل را به شما نشان دهیم……

افزونه ای با نام YouTube Smart Pasue این مشکل را به سادگی هر چه تمام تر برای شما حل می کند. البته در حال حاضر این افزونه فقط برای مرورگر فایرفاکس عرضه شده است. روش کار این افزونه بسیار هوشمندانه است. این افزونه به صورت مداوم ویدئو کلیپ های یوتیوب را زیر نظر می گیرد و هنگامی که به یک تب یا برنامه دیگر سوئیچ می کنید، کلیپ را متوقف می کند.

youtube-smart-pause

اکنون اگر یک برنامه جدید باز کنید و یا یک پنجره جدید از مرورگر خود را باز کنید ، ویدئو متوقف نمی شود. در واقع تنها زمانی ویدئو متوقف می شود که به یکی از تب های پنجره ای بروید که ویدئو در آن در حال بارگذاری باشد.

شما می توانید به صورت موقت این قابلیت را غیر فعال کنید. برای انجام این کار کافیست که در تبی که ویدئو در حال بارگذاری می باشد، راست کلیک کرده و گزینه disable YouTube Smart pause را کلیک کنید. این کار می تواند زمانی مناسب باشد که می خواهید ویدئو هنگامی که حتی به یک تب دیگر می روید نیز ادامه پیدا کند. به عنوان مثال در حال گوش دادن به یک موزیک ویدئو.

اما این افزونه دارای چندین گزینه نیز می باشد که می تواند برخی نیازهای شما را برآورده کند . این گزینه های عبارتند از :

* تغییر حالت Visiblity به Focus . حالت Visiblity به عنوان حالت پیشفرض این افزونه است. در صورتی که این حالت را به Focus تغییر دهید، هنگامی که یک پنجره جدید باز می کنید، ویدئو متوقف می شود. در واقع هنگامی که تمرکز ( Foucs ) از روی تب مذکور برداشته می شود، ویدئو نیز متوقف خواهد شد.

* گزینه Delay هم باعث می شود که تا توقف ویدئو با اندکی تاخیر انجام شود. این مدت زمان تاخیر که می تواند بین 1 تا 99 ثانیه باشد، توسط شما تعیین خواهد شد.

در پایان باید بگوییم که افزونه بسیار خوبی برای از دست ندادن لحظه به لحظه ویدئوهاست. پس اگر شما هم مشکلات من را دارید، همین حالا افزونه YouTube Smart Pause را از لینک زیر نصب کنید.

دریافت افزونه YouTube Smart Pause

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *