نگاهی به محصولات جدید Acer در کامپیوتکس 2013

نگاهی به محصولات جدید Acer در کامپیوتکس 2013
  • 1392/3/13
  • امیر امام جمعه
  • 0

کامپیوتکس یکی از بزرگترین رویداد های دنیای فناوری است که شرکت های بزرگ و صاحب نام در آن به معرفی محصولات و سرویس های جدید خود می پردازند. یکی از این شرکت ها Acer میباشد که با معرفی طیف وسیعی از محصولات وارد صحنه شده است. دستگاه های تازه این شرکت از تبلت های ویندوزی تا رایانه های رومیزی تنوع دارد. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم نگاهی به جدیدترین محصولات Acer بیاندازیم.

Liquid S1

با این که فعالیت ایسر در زمینه موبایل و فناوری های مربوطه همانند شرکت هایی مثل سامسونگ گسترده نیست ، اما بازهم سعی کرده است از رقابت عقب نماند و فبلت 5.7 اینچی خود را با نام Liquid S1 معرفی کرده است. این محصول دارای صفحه نمایش HD با رزولوشن تصویر 1280×720 میباشد و از نسخه 4.2 سیستم عامل اندروید بهره میگیرد. پردازشگر چهار هسته ای آن نیز در کنار 1 گیگابایت حافظه رم به فعالیت میپردازد. فبلت ذکر شده از قابلیت AcerCloud Docs پشتیبانی میکند و کاربران میتوانند اسناد و فایل های خود را به آسانی ویرایش کنند و در حافظه های ابری ذخیره نمایند. هم چنین دارای قابلیت هایی برای همگام سازی با نسل چهارم پردازشگر های شرکت اینتل است.

1

یکی دیگر از ویژگی های دستگاه رابطه کاربری شناور میباشد که کاربر با فشردن یک کلید میتواند میان صفحه ها و برنامه های در حال اجرا به آسانی حرکت کند. چنین قابلیتی استفاده از چندین برنامه را به صورت یکجا آسانتر از قبل میکند. پنجره کوچکی نیز بر روی صفحه اصلی برای برقراری تماس به صورت سریع طراحی شده است و کاربر میتواند پیام های کوتاه را با آن ارسال کند. حافظه داخلی Liquid S1 نیز 8 گیگابایت میباشد اما از طریق درگاه microSD میتوان آن را تا 32 گیگابایت افزایش داد. از دیگر ویژگی های آن میتوان به دوربین تماس تصویری با زاویه 88 درجه ، Studio Sound با فناوری DTS و پخش HD ویدیوها اشاره کرد.

Aspire S7 Ultrabook

یکی دیگر از محصولات تازه ایسر ، اولترابوک S7 میباشد که از نسل جدید پردازشگر های شرکت اینتل بهره میبرد. قابلیت های جدیدی همانند سیستم خنک کننده TwinAir و چراغ های صفحه کلید EL نیز برای آن در نظر گرفته شده است. هم چنین کاربر به دلخواه میتواند رزولوشن صفحه را تا 2560×1440 پیکسل افزایش دهد که به لطف پردازنده Haswell محقق شده است. صفحه نمایش دستگاه 13.3 اینچ اندازه دارد و از فناوری IPS LCD استفاده میکند و اولین دستگاهی است که دارای رزولوشن WQHD و صفحه لمسی با پشتیبانی از 10 انگشت است.

5

در بخش ضخامت محصول شاهد اندازه 12.9 میلیمتری هستیم. در پشت و روی دستگاه از محافظ Gorilla Glass 2 استفاده شده است و پایین آن نیز دارای جنس آلومینیومی میباشد. فناوری PurifiedVoice نیز کمک شایانی برای بالابردن کیفیت صداهای ضبط شده توسط میکروفون میکند و قابلیت های بسیاری را در خود جای داده است. صفحه دستگاه نیز میتواند تا 180 درجه خم شود و چندین کاربر با توجه به لمسی بودن صفحه نمایش از آن استفاده کنند. پردازنده جدید اینتل نیز در ذخیره انرژی سهم زیادی دارد و به گفته شرکت سازنده میتواند تا 7 ساعت شارژدهی کند که 33 درصد بهبود نسبت به نسخه قبلی این اولترابوک داشته است.

Aspire Z3 AIO

محصول بعدی در لیست ما یک رایانه AIO با صفحه نمایش 23 اینچی و رزولوشن اولترا HD میباشد. نام محصول Z3 است و در صفحه نمایش آن از فناوری LED-backlit LCD استفاده شده و میتواند تا 10 فرمان لمسی را به صورت همزمان دریافت نماید. زاویه چرخش آن نیز 178 درجه میباشد و همه اعضای خانواده میتوانند به آسانی از آن بهره ببرند. پردازشگر و گرافیک دستگاه نیز هر دو محصول شرکت Intel میباشند.

3

Z3 اولین AIO است که توسط شرکت ایسر ساخته و دارای بلندگو های Harmon Kardon میباشد. تلفیق این بلندگوها با فناوری Dolby Home Theater v4 موجب فراهم آمدن صدایی با کیفیت بالا در این محصول شده است که از پورت های بسیاری نیز برای پخش بهره میبرد. در حاشیه دستگاه قسمتی کپسول مانند وجود دارد که وضعیت USB 3.0 ، کارت خوان SD و جک صدا را نشان میدهد. در سوی دیگر دستگاه نیز پورت های USB 3.0 و ورودی HDMI وجود دارد. وجود HDMI در این دستگاه موجب شده است که به گزینه ای مناسب برای کنسول های خانگی تبدیل شود. اطلاعات بیشتر و قیمت محصول در آینده منتشر خواهد شد.

Iconia W3

فعالیت ایسر فقط به رایانه های شخصی و اولترابوک ها محدود نشده است و این شرکت در زمینه تبلت نیز فعالیت های جدیدی انجام داده که نتیجه آن یک تبلت مبتنی بر ویندوز 8 میباشد. Iconia W3 اولین تبلت 8 اینچی دارای نسخه کامل ویندوز 8 میباشد و پردازشگر Atom Z2760 قدرت آن را برای یک تجربه ویندوزی تضمین می نماید. هم چنین نسخه 2013 سری برنامه های Microsoft Office Home و Student بر روی آن قرار دارد که شامل برنامه های کاربردی مثل Word و Excel میشود.

4

صفحه نمایش دستگاه 8.1 اینچ اندازه دارد و از فناوری LED-backlighting استفاده میکند که رزولوشن 1280×800 را به کاربر ارائه میدهد. قابلیت پخش ویدیوهایی با کیفیت 720p نیز یکی دیگر از ویژگی های آن میباشد. برای آسان کردن اموری مثل تایپ نیز یک کیبورد بلوتوثی کامل بر روی تبلت قرار دارد. به گفته ایسر عمر باطری دستگاه 8 ساعت میباشد و از وای-فای سری 802.11b/g/n پشتیبانی میکند. حافظه داخلی دستگاه در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی در نظر گرفته شده که میتوان با کارت حافظه آن را 32 گیگابایت دیگر افزایش داد. دوربین جلو و عقب دستگاه هر دو دارای کیفیت 2 مگاپیکسلی هستند و پورت های micro-HDMI و microUSB نیز بر روی آن قرار دارند.

Aspire S3

یکی دیگر از اعضای جدید خانواده اولترابوک های ایسر ، S3 میباشد که همانند هم خانواده خود ، یعنی S7 ، از پردازشگر های Haswell استفاده میکند. ویندوز 8 موجود بر روی دستگاه با صفحه نمایش لمسی تطابق پیدا کرده است و صفحه کلید دارای چراغ و بدنه آلومینیومی نیز از دیگر ویژگی های آن میباشد. گرافیک دستگاه نیز GeForce GT 735M میباشد و توسط شرکت NVIDIA تامین شده است. این محصول دارای حافظه 1 ترابایتی برای ذخیره اطلاعات و صفحه نمایش 1080p Full HD با زاویه دید 178 درجه میباشد که از فناوری IPS LCD در آن استفاده شده است. هم چنین به کمک قابلیت Fast Resume دستگاه میتواند در مدت 1 ثانیه از حالت Sleep به آماده به کار تغییر پیدا کند.

2

+ منابع : (1) | (2) | (3) | (4) | (5)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *