آموزش نحوه شناسایی و پاک کردن موزیک های هم نام

آموزش نحوه شناسایی و پاک کردن موزیک های هم نام
  • 1392/3/14
  • مهدي ده نبي
  • 0

اگر شما از طرفداران پرو پا قرص موزیک هستید و تعداد آلبوم های موجود در دستگاه شما سر به فلک میزنه ( !!! ) ، به احتمال خیلی خیلی زیاد در نرم افزار آیتونز دستگاه تون دچار مشکل تکرر نام موزیک ها ( وجود داشتن موزیک های هم نام به صورت مکرر ) هستید . اگر تعداد موزیک ها کم باشه ، پاک کردن شون آسونه . اما اگر تعدا موزیک ها زیاد باشه و به قول معروف سر به فلک بزنه ، یه مقدار روند پیدا کردن و پاک کردن شون وقت گیر هست و ممکن هم هست با اعصاب و روان شما بازی کنه ! حالا میخوایم تو این آموزش روشی رو یاد بگیریم که خیلی راحت اینگونه مشکلات رو ظرف چند ثانیه حل کرد و از دست شون خلاص شد ! پس با ما همراه باشید …

در روش اول ، تمامی موزیک های هم نام نشان داده خواهند شد . یکی از معایب این روش این هست که اگر نام موزیکی به صورت رمیکس و یا هم نام که اجرای مجدد هست و یا در آلبوم دیگری مجدد اجرا شده باشد هم وارد این لیست میشه . پس مواظب باشید که کدوم موزیک ها رو حذف میکنید و در انتخاب تک تک موارد دقت کنید . چون ممکنه دچار اشتباه غیر قابل بازگشتی بشید …

خب ، بریم سراغ آموزش روش اول :

شناسایی تمامی موزیک های هم نام

1 – نرم افزار آیتونز را باز کنید .

2 – از منوی نرم افزار ، گزینه View و سپس Show Duplicate Items رو انتخاب کنید .

duplicates_itunes_1

3 – در این مرحله ، آیتونز لیست تمامی موزیک های دارای اسم مشترک رو برای شما نشان خواهد داد .

duplicates_itunes_2

همونطور که تو عکس بالا میبینید ، موزیک با نام ” About Mr. Brown ” دارای 5 حالت مختلف ( با توجه به زمان موزیک ها ) هست . یعنی این موزیک یا 5 بار اجرا شده است ، یا دارای 4 رمیکس مختلف هست و … به این دلیل هست که چندین و چند بار روی انتخاب درست موارد پافشاری میکنم .

نکته 1 : با نگه داشتن دکمه Command ( در مک ) و یا Ctrl ( در ویندوز ) می تونید گزینه هایی که به آنها نیاز ندارید رو انتخاب و حذف کنید .

نکته 2 : همانطور که بالاتر عرض کردم ، در این قسمت تمامی موزیک های هم نام شامل رمیکس ها ، اجرای مجدد ها و … نمایش داده میشه . پس تو انتخاب موارد دقت کافی رو به کار ببرید .

همونطور که ملاحظه کردید ، شاید نشه به این روش اطمینان کافی کرد . چون ممکنه اشتباه های غیر قابل جبرانی رو برای ما به ارمغان بیاره . راه حل چشه ؟ یه کم منتظر باشید تا بریم سراغ راه حل این مشکل و در واقع روش دوم برای جستجوی موزیک ها .

مزیت این روش نسبت به روش ذکر شده اینه که تو این روش دقیقا موزیک هایی که از هر نظر یکسان هستن نمایش داده میشن و شما می تونید با خیال راحت به حذف کردن موارد مشترک بپردازید .

خب ، بریم سراغ روش دوم :

شناسایی دقیق موزیک های هم نام

1 – نرم افزار آِتونر رو باز کنید .

2 – در حالی که دکمه Alt ( در مک ) و یا Shift ( در ویندوز ) را نگه داشتید ، از منوی آیتونز گزینه View رو انتخاب کنید .

3 – در این حالت در حالی که همچنان دکمه Alt یا Shift رو نگه داشته اید ، میبینید که گزینه قبلی به Show Exact Duplicate Items تبدیل شده است . آن را انتخاب کنید .

exact_duplicates_1

4 – در این حالت ، آیتونز تنها موزیک های هم نام که تمامی موارد آنها مشترک هست به شما نمایش میده .

exact_duplicates_2

با مقایسه این عکس با عکس آخر روش قبل ، متوجه تفاوت های این دو روش خواهید شد .

امیدوارم که این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشه و ازش کمال استفاده رو ببرید 🙂

اگر آموزش خاصی مد نظرتون هست یا روش خاصی برای حل مشکلی نیاز دارید ، حتما در قسمت نظرات عنوان کنید . در اولین فرصت ممکن پاسخگو خواهم بود 🙂

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *