سفارشی سازی تاری و تیرگی جلوه Aero Glass در ویندوز 8 با AGTweaker

سفارشی سازی تاری و تیرگی جلوه Aero Glass در ویندوز 8 با AGTweaker
  • 1392/3/15
  • مژگان فنائی
  • 0

بی درنگ پس از انتشار ویندوز 8، کاربرانی که علاقه شدید و وسواسی به شفافیت دارند و گسترش دهندگان خواستار این بوده اند که شیوه های متفاوتی برای آوردن دوباره پشت نمایی یا شفافیت (transparency) پنجره و نوار وظیفه به ویندوز 8 گسترش داده شده و ایجاد شود. انتخاب میان حاشیه های پنجره شفاف و یکپارچه (solid)، به اولویت گزینش شما میان رابط کاربری دیداری خوشایند یا عملکرد و کارایی بهتر بستگی دارد. عدم شفافیت بدین معنا نیست که رابط کاربری ویندوز 8 از نظر زیبایی شناسی، خوشایند و مطلوب نیست؛ این تنها از دیدگاه برخی افراد است که تغییر از ظاهر به نسبت شیک و زیبای ویندوز 7 به یک ظاهر ساده تر، و بی پیرایه را یک گام به عقب فرض می کنند. با گذشت زمان، ابزارهای بسیاری برای این منظور ایجاد شده اند، که Aero Glass for Win8 بهترین آنها بوده است. این نزدیک ترین شیوه برای دستیابی شما به اثر یا جلوه Aero Glass با شفافیت مات است. هرچند، این برنامه از رابط کاربری گرافیکی (GUI) یا هر گونه تنظیماتی برای کنترل و بررسی شفافیت یا جلوه تاری برخوردار نیست. امروز، ابزاری به نام AGTweaker را برایتان به ارمغان می آوریم که به عنوان ابزار پشتیبان برای Aero Glass for Win8 کار می کند، که به شما اجازه کنترل و بررسی میزان تاری و کدری برای اعمال به حاشیه یا مرزهای پنجره را می دهد. افزون بر این، به شما اجازه می دهد تا جلوه Aero Glass را برای اجرا در هنگام راه اندازی و بالا آمدن ویندوز تنظیم کنید تا از مشکل بارگذاری آن در هر زمانی که سیستم تان را دوباره راه اندازی می کنید جلوگیری شود.

به یاد داشته باشید که AGTweaker یک برنامه مستقل نیست و شما به Aero Glass for Win8 به منظور اجرای عملکرد آن نیاز خواهید داست. برای یادگیری چگونگی نصب درست آن بر روی سیستم تان مطلب ما در مورد Aero Glass for Win8 را دنبال نمایید.

برخلاف Aero Glass  برای ویندوز 8، AGTweaker نیازی نیست تا در پوشه خاصی قرار گیرد و می تواند از هر جایی درون سیستم عامل اجرا شود. این یک برنامه قابل حمل (portable) است، پس نیازی به نصب ندارد. هنگامی که شما این ابزار را برای نخستین بار اجرا می کنید، مقادیری برای تاری و کدری به صورت پیش فرض تنظیم خواهند شد، همان گونه که به وسیله Aero Glass for Win8 تنظیم می شود. می توانید لغزنده ها را به راست و چپ حرکت داده تا شدت جلوه ها را افزایش یا کاهش دهید. شما می توانید جلوه تیرگی (Blur) را به بیشترین مقدار آن افزایش دهید در حالی که همچنان تاری و ماتی (Opacity) را به صفر کاهش داده تا به مرزها یا حاشیه های پنجره ظاهر لعاب گونه و ماتی ببخشید.

AGTweaker-Glazed

شما همچنین می توانید شفافیت کاملی را برای مرزها یا حاشیه های پنجره با تنظیم جلوه تیرگی به صفر ایجاد کنید. بخش تنظیمات اضافی (Additional Settings) در پایین لغزنده ها (sliders) به شما اجازه می دهد تا حالت اشکال زدایی (debugging mode)، ترسیم دوباره محدوده چهارگوش (BoundingRectangleRedraw)، راهکاری برای پنهان سازی CMD (HideCMD Workaround) برای کاربران Ex7forW8 را فعال یا غیرفعال سازید.

AGTweaker-Transparent

AGTweaker بر روی هر دو نگارش 32 بیت و 64 بیت ویندوز 8 کار می کند.

برای دریافت این برنامه به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Download AGTweaker

نوشته ای از Fawad Mir

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *