معرفی و بررسی بازی Fish Out Of Water برای iOS

معرفی و بررسی بازی Fish Out Of Water برای iOS
  • 1392/3/19
  • امیر امام جمعه
  • 0

حتما تا به حال با نام Halfbrick Studios برخورد کرده اید. این استودیو موفق عناوینی همانند Fruit Ninja و Jetpack Joyride را در کارنامه خود دارد که توانسته اند محبوبیت بسیاری در میان کاربران کسب کنند. یکی دیگر از جدیدترین بازی های این استودیو Fish Out Of Water میباشد که در ادامه این مطلب قصد معرفی و بررسی آن را به شما خوانندگان گرامی داریم.

1

در این بازی شما باید ماهی ها را پرتاب کنید و هرچه طول پرتاب شما بیشتر باشد امتیاز زیادتری نیز خواهید گرفت. ظاهر بازی همانند دیگر محصولات این سازنده ، ساده به نظر میرسد. اما آیا میتواند به محبوبیت آنها نیز دست پیدا کند؟ برای نصب این بازی بر روی سیستم عامل iOS باید 24.1 مگابایت فضای خالی داشته باشید و رده بندی سنی آن نیز 4+ میباشد. هم چنین اگر قصد خریداری نسخه رسمی بازی را دارید با مبلغ 0.99 دلار را پرداخت کنید.

در ابتدای بازی چندین ماهی مختلف را مشاهده میکنید که باید انتخابشان کنید و به بیرون از صفحه پرتاب نمایید. بسته به مسافتی که ماهی پرتاب شده طی میکنید و تعداد دفعاتی که بر روی سطح آب برخورد می نماید امتیاز کسب خواهید کرد.

2

در طول بازی شش نوع ماهی مختلف وجود دارد که در هر مرحله میتوانید سه تای آنها را به بیرون پرتاب نمایید. هر یک از این ماهی ها قابلیت های خاصی را در خود جای داده اند. به طور مثال بعضی از آنها میتوانند مدت زمان بیشتری در هوا باقی بمانند و برخی دیگر نیز برخورد های متعددی به سطح آب دارند. یک ماهی میتواند به چهار ماهی دیگر تقسیم شود اما این ماهی های جدید نمیتوانند مسافتی زیاد را طی کنند. با توجه به مسافت و دفعات برخورد به آب امتیاز نهایی به شما داده میشود. البته در برخی از موارد یکی از دو عاملی که ذکر کردیم مهم تر از دیگری میباشد.

3

در بعضی از مراحل هوا بارانی میباشد. هوای بارانی تاثیر زیادی بر روی ماهی ها دارد و نوع حرکت آنها را تغییر میدهد. هم چنین سطح آب را نیز ناپایدار میکند و موجب میشود که مدت زمان کمتری بر روی سطح آب بمانید. البته در طول بازی قابلیت این را دارید که توانایی و عملکرد ماهی ها را افزایش دهید.

4

همان طور که در قبل اشاره کردیم گیم پلی بازی بسیار ساده است و فقط به پرتاب کردن ماهی ها محدود میشود. البته در این میان باید نحوه پرتاب خود را نیز کنترل کنید که یک نوع مهارت در بازی محسوب میشود. بازی Fish Out Of Water شباهت هایی به Angry Birds و Tiny Wings دارد. اما سادگی بیش از حد بازی موجب شده است که جذابیت زیادی نداشته باشد. گیم پلی نیز جزییات زیادی ندارد و بعد از مدت کوتاهی تمام موارد خاص بازی را تجربه خواهید کرد.

5

بعضی از بازی سازان گیم پلی بازی را به صورت اعتیاد آور طراحی میکنند که بازیکن را مجذوب خود می نماید ولی در نهایت سادگی عرضه میشود. اما در این بازی چنین ویژگی هایی را شاهد نیستیم و فقط سادگی آن را تجربه خواهیم کرد. جلوه های گرافیکی و سه بعدی بازی نیز جزییات خاصی ندارند و شباهت هایی به Fruit Ninja دارد. اما طراحی برخی از ماهی ها بامزه است. در مورد جلوه های صوتی نیز چیز خاصی برای گفتن وجود ندارد.

در آخر باید گفت Halfbrick Studios هنوز به ساخت بازی های ساده ادامه میدهد اما بر خلاف عناوین قبلی ، Fish Out Of Water مواردی مثل مفرح بودن و به چالش کشیدن بازیکن را ندارد. شاید این بازی برای کودکان جذاب باشد اما بزرگسالان از آن استقبال چندانی نخواهند کرد.

+ منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *