با AIMP برای اندروید آشنا شوید

با AIMP برای اندروید آشنا شوید
  • 1392/3/19
  • علیرضا
  • 1

1

اگر گشتی در بین اپلیکیشن های اندرویدی در گوگل پلی یا سایر مارکت های اندرویدی بزنید، تعدادی زیادی برنامه ی موزیک و ویدئو پلیر پیدا خواهید کرد که هر کدام قابلیت های مختلفی را به شما ارائه خواهند داد. اما اپلیکیشنی که امروز می خواهیم نگاه مختصری به آن داشته باشیم هنوز در هیچ مارکت اندرویدی عرضه نشده است.

نمی دانم تا به حال با برنامه ی AIMP در پی.سی خود کار کرده اید یا خیر. AIMP برنامه ای ساده و سبک است که می توانید بیشتر فایل های صوتی و ویدئویی را برای تان پخش کند. همچنین قابلیت پخش استریم را نیز دارد. اما اکنون توسعه دهندگان این برنامه در حال کار بر روی نسخه اندرویدی این برنامه نیز هستند و اولین نسخه بتای آن در فروم وبسایت رسمی این برنامه منتشر شده است. این برنامه در حالت بتا منتشر شده است و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، هنوز در گوگل پلی یا سایر مارکت های اندرویدی منتشر نشده است.

البته به منظور راحتی کار شما کاربران گرامی گویا آی تی، ما فایل apk این اپلیکیشن را در پایان مطلب قرار داده ایم تا برای پیدا کردن آن سردرگم نشوید.

نصب کردن این اپلیکیشن نیز بسیار راحت است. البته باز هم به آن اشاره ای خواهیم داشت.

1- ابتدا فایلی که از گویا آی تی دانلود کرده اید و با فرمت zip می باشد را اکسترکت کرده و فایل apk موجود در آن را به دستگاه خود منتقل کنید.

2- اکنون باید تنظیمات نصب اپلیکیشن ها را تغییر دهید تا اندروید بتواند برنامه هایی که از گوگل پلی دانلود نشده اند را نیز نصب کند. پس به قسمت تنظیمات رفته و در بخش Applications ( در نسخه 2.3 اندروید )، گزینه Unknown sources را فعال کنید. البته ممکن است این کار را قبلا انجام داده باشید.

3- اکنون به محلی که فایل apk را منتقل کرده اید بروید و روی آن تپ کنید.

4- مراحل نصب هم که ساده است و می توانید به راحتی انجام دهید.

پس از نصب AIMP می توانید آن را در لیست برنامه های خود مشاهده کنید. پس از باز کردن این برنامه ظاهر زیاد چشمگیری و قابلیت های زیادی را در صفحه اصلی آن مشاهده نکنید. اما با توجه به بتا بودن این نسخه، این امر طبیعی است. در حال حاضر می توانید یک یا چند موزیک یا همه ی موزیک های موجود در یک فولدر را به پلی لیست خود اضافه کنید.

همچنین با کشیدن صفحه به سمت چپ منوها و با کشیدن آن به سمت راست، پلی لیست فعلی که در حال پخش است را مشاهده خواهید کرد. برای جابجا شدن بین موزیک ها نیز می توانید به راحتی روی آیتم دلخواه خود تپ کنید.

2

موزیک ها در پس زمینه بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه خواهند داد و شما می توانید به قسمت های دیگر اندروید بروید و با دیگر اپلیکیشن ها کار کنید. برای بازگشت به AIMP نیز می توانید به راحتی روی آیکون آن در بخش نوتیفیکیشن های اندروید تپ کنید.

یکی از قابلیت های جالبی که در این برنامه وجود دارد، بارگذاری تمام موزیک های موجود در کارت حافظه در قالب یک پلی لیست می باشد.

در طول مدت زمانی که با این اپلیکیشن کار کردیم نیز هیچ مشکل یا خطایی اتفاق نیفتاد که با توجه به بتا بودن این نسخه، واقعا فوق العاده است.

در حال حاضر شاید قابلیت های زیادی در AIMP وجود نداشته باشد، اما مسلما در نسخه نهایی قابلیت های بسیار بیشتری را شاهد خواهیم بود. به شخصه امیدوارم که قابلیت هایی نظیر اکولایزر، پشتیبانی از رادیوهای اینترنتی و یا گزینه ای برای ذخیره کردن پلی لیست ها اضافه شود تا در دفعات بعدی بتوانیم راحت تر پلی لیست ها را اجرا کنیم.

نظر شما در مورد این برنامه چیست؟

دریافت اپلیکیشن AIMP از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام من خیلی دنبال این پلیر برای اندروید سرگردان بود تا اینجا دیدمش ولی نمی دونم کو لینک دانلود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *