5 برنامه برای شخصی سازی هوم اسکرین در اندروید

5 برنامه برای شخصی سازی هوم اسکرین در اندروید
  • 1392/3/20
  • امیر امام جمعه
  • 2

1

سیستم عامل اندروید قابلیت های بسیاری ویژه ای را در اختیار دارد که یکی از محبوب ترین آنها در میان کاربران شخصی سازی های متعدد میباشد. البته در بیشتر موارد برای اعمال چنین تغییراتی بر روی دستگاه باید آن را روت نمایید. ولی اگر تمایل ندارید دستگاه خود را روت کنید برنامه هایی هستند که میتوانند به آسانی کار های مشابهی را انجام دهند. به طور مثال یک هوم اسکرین تازه برای خود تعبیه نمایید.

در این مطلب فهرستی از برنامه های مناسب برای شخصی سازی هوم اسکرین تهیه شده است ولی باید بگوییم هیچ یک جایگزین روت کردن دستگاه نمی شوند. اما با کمی دستکاری در این برنامه ها و تغییر تنظیمات آنها ممکن است هوم اسکرینی مناسب تری برای خود ایجاد کنید. چنین برنامه هایی تجربه ای متفاوت را در استفاده از دستگاه های اندرویدی در اختیار کاربر قرار میدهند.

Nova Launcher Prime

برنامه های زیادی وجود دارند که به شما اجازه میدهند تجربه کاربری جدیدی را برای خود رقم بزنید و از چارچوب همیشگی اندروید خارج شوید ، Nova Launcher Prime نیز یکی از آنها میباشد. قیمت آن نیز 4.00 دلار است و میتوانید با کلیک بر روی نام آن در قسمت بالا به صفحه مربوطه در Google Play بروید.

این برنامه به شما کمک میکند که با زدن کلید Home در دستگاه اندرویدی خود با صفحه ای تازه مواجه شوید. تغییرات زیادی را میتوان بر روی صفحه اعمال کرد مثل مشخص کردن شکل پنل ها ، تعداد آیکن های ثابت بر روی صفحه ، نحوه جا به جایی بین صفحات و … . هم چنین اگر تمایل دارید میتوانید تعداد ستون ها و سطر های مورد نیاز خود را نیز تغییر دهید و نوار جستجوی گوگل را نیز نصب نمایید. ویژگی های دیگری نیز در این برنامه همانند پاک کردن لیبل آیکن ها وجود دارد که با جستجو در برنامه به آنها پی خواهید برد.

2

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی مربوط به دسته بندی برنامه ها میباشد که به شما کمک میکند محتوای موجود بر روی دستگاهتان را به سادگی طبقه بندی و سازمان دهی کنید. حتی قابلیت این را دارید که برخی از موارد غیر ضروری را از روی صفحه پنهان نمایید.  کار با برنامه بسیار آسان و لذت بخش است که وجود تنوع ، به جذابیت آن افزوده است. آیکن های پیش فرضی نیز وجود دارند که میتوانید دانلودشان کنید و با جستجو در Google Play و انجمن ها میتوانید تعداد زیادی از آنها را در اختیار بگیرید. البته نسخه رایگانی نیز برای این برنامه وجود دارد که تاکنون 5 میلیون بار دانلود  شده و قابلیت های کلیدی بسیاری را در خود جای داده است. برنامه های دیگری نیز مثل Go Launcher EX ، Apex Launcher و ADW.Launcher نیز وجود دارند که ممکن است مفید واقع شوند.

Ultimate Custom (Clock) Widget

همان طور که از نام این برنامه پیداست ، میتوانید به کمک آن ویجت های سفارشی برای خود ایجاد کنید و بر روی هوم اسکرین قرار دهید. این برنامه که به اختصار UCCW نامیده میشود میتواند پوشش جدیدی را برای هوم اسکرین شما ایجاد نماید. ساعت های مختلف ، قسمت آب و هوا و ویجت های باطری از جمله مواردی است که این برنامه دارا میباشد. هم چنین میتوانید تنظیمات مربوط به اعلان ها ، زنگ های هشدار و … را تغییر دهید.

3

ممکن است در اولین بار ویجت های شما زیبا به نظر نرسد اما در ادامه میتوانید با تغییر رنگ ها ، اشکال و فونت ها مهارت خود را افزایش دهید تا ویجت های مناسب تری خلق نمایید. اگر هم تمایل ندارید خودتان ویجت بسازید میتوانید از عناوین پیش فرض وجود در برنامه استفاده کنید یا این که از ساخته های دیگر کاربران بهره بگیرید. فایل های آماده که با نام UCCW UZIP طراحی شده اند در انجمن ها و Google Play به آسانی یافت میشوند. یکی از موارد بسیار جالب برنامه شبیه ساز رابطه کاربری HTC Sense 5 میباشد که ظاهری متفاوت نسبت به دیگر موارد دارد.

HD Widgets

اگر شما از کسانی هستید که دوست دارید ظاهر هوم اسکرین خود را فقط با تغییرات کوچکی عوض کنید و از برنامه های سنگین استفاده نکنید ، HD Widgets گزینه مناسبی برای شما میباشد. این برنامه انعطاف پذیری زیادی دارد و قیمت آن نیز برای دانلود رسمی 2.00 در نظر گرفته شده است.

4

به کمک این برنامه میتوانید ویجت های مختلف را با صفحات و شورتکات های گوناگون ترکیب نمایید تا ظاهری جدید پدید آید. گزینه های بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار میگیرد که از جمله آنها میتوان به رنگ متن ها ، فونت ها و شفافیت پس زمینه اشاره کرد. Cloud.tv که یک توسعه دهنده میباشد به تازگی مجموعه ای کاملا تازه از ویجت ها و حدود 60 قالب مختلف را برای این برنامه عرضه کرده است. بسته های الحاقی بیشتری نیز برای این برنامه وجود دارد که به آسانی در دسترس قرار گرفته اند.

.SO.HO

رابط کاربری فیسبوک به نام Facebook Home شناخته میشود یکی از موارد مورد توجه برای کاربران میباشد و بسیاری از افراد تمایل دارند آن را تجربه کنند. اما اگر نمی توانید از رابط کاربری فیسبوک استفاده کنید برنامه .SO.HO جلوه های مشابهی را دارد و نوعی رابط کاربری اجتماعی ایجاد میکند.

5

علاوه بر نمایش اعلان های فیسبوک ، این برنامه از شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام نیز پشتیبانی میکند. شما میتوانید بر روی پست های دوستان خود نظر بدهید و آنها را لایک کنید بدون این که از برنامه جانبی دیگری بهره بگیرید. این برنامه تجربه ای تازه را برای فراهم کردن قابلیت های شبکه اجتماعی بر روی دستگاه های اندرویدی ایجاد کرده است. استفاده از آن نیز بسیار آسان میباشد و کافی است اطلاعات مربوط به حساب های کاربری خود را در قسمت تنظیمات وارد نمایید.

DashClock Widget

اگر سابقه استفاده از اندروید 4.2 را داشته باشید حتما میدانید که قابلیت اضافه کردن ویجت ها بر روی صفحه قفل در این نسخه از اندروید پدید آمده است. این ویژگی یکی از مهم ترین و مفید ترین تغییرات ایجاد شده در سیستم عامل میباشد و به شما امکان مشاهده آسان پیام ها ، یادداشت ها و اعلان های دیگر را میدهد. اما برنامه DashClock کمی جلوتر رفته و امکانات بیشتری را در این زمینه فراهم کرده است.

6

به کمک این برنامه میتوانید اطلاعاتی مانند آب و هوای محلی ، تماس های بی پاسخ و پیام های خوانده نشده را بر روی صفحه قفل نمایش دهید. پشتیبانی از سرویس جیمیل و دیگر سرویس دهندگان ایمیل نیز از دیگر قابلیت های برنامه میباشد. اما مهم ترین مزیت برنامه نمایش کلیه اطلاعات در یک صفحه است که دیگر زحمت تغییر صفحات و رفتن به جاهای گوناگون را برای کاربر ندارد. هم چنین برنامه DashClock با برنامه های دیگر نیز به خوبی تعامل دارد و توسعه دهندگان بسته های الحاقی مختلفی را نیز برای آن طراحی کرده اند. DashClock Keep Extension و DashClock Battery Extension گزینه مناسبی هستند که استفاده از برنامه را برای شما آسان و کارآمدتر می کنند.

+ منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *