نگاهی کوتاه به Sony Xperia Tablet Z

نگاهی کوتاه به Sony Xperia Tablet Z
  • 1392/3/22
  • امين قاسمي‌زاده
  • 1

لینک منبع بعد از تایید این خط پاک شود

تبلت جدید و ضد آب سونی Xperia Z، باریک ترین و سبک ترین تبلت 10 اینچی دنیا

DSC01257_610x407

تبلت جدید سونی در بازارهای اروپا و آمریکا معرفی شده است. این محصول جدید 10.1 اینچی است و دارای ویژگی های یک پردازنده چهار هسته ای می باشد. این سومین تبلت بزرگ سونی با استفاده از سیستم عامل آندروید در دو سال اخیر است. تبلت Xperia Z در حال حاضر بهترین تبلت شرکت سونی شناخته می شود.

بسیار بسیار نازک و خیلی پر نور

DSC01263_610x407

کمپانی سونی ادعا می کند که این تبلت باریک ترین و سبک ترین تبلت 10.1 اینچی موجود در بازار است و در واقع واقعا یک قطعه حساس و ظریف است. سونی ادعا می کند که مشخصات این تبلت 6.9 میلی متر است که در واقع باریک تر از اپل مینی است.

وزن آن حدود 1.09 پوند است و هنگامی که این تبلت را در دست می گیرید درک می کنید که این وزن برای یک تبلت 10.1 بسیار سبک است. تبلت جدید شرکت سوی به جای استفاده از طراحی نا متقارن تبلت های پیشین خود که سنتی و قدیمی بودند، اقدام به طراحی یک تبلت مستطیلی کرده است. این تبلت در دو سری سفید و مشکی براق است که به لطف شاسی پلاستیکی آن احساس شکننده تری نسبت به Nexus 10 دارد و همین طور پشت آن فلزی نیست و داوم تبلت Xperia S را ندارد.

تبلت کاملا حرفه ای با تدابیر حفاظتی و امنیتی

DSC01256_610x344

از ویژگی های تبلت جدید سونی می توان به سه پورت مختلف بر روی بدنه آن اشاره کرد: سوکت هدفون و شیار حافظه micro SD (پشتیبانی تا کارت های 64 گیگابایت) و پورت اتصال میکرو USB. در حالی که پوشش سوکت هدفون به نظر کمی بیش از حد بزرگ به نظر می آید اما در پشت آن یک دلیل محکم و مناسب پنهان است. تبت سونی XPeria Z قادر است در عمق 3 متر آب به مدت 30 دقیقه شناور بماند، که این باعث می شود در وان حمام و آشپزخانه بیشتر از آن استفاده شود و جذابیت خاصی به کار با این تبلت ببخشد.

ویژگی های نرم افزار

DSC01257_610x407

بر روی تبلت سونی Xperia Z سیستم عامل 4.1 آندروید (Jelly Bean ) نصب شده است که قابلیت ارتقا به آندروید ورژن 4.2 را دارد.

ویژگی های سخت افزاری

DSC01261

از ویژگی های سخت افزاری این محصول جدید کمپانی سونی می توان به پردازنده 4 هسته ای GHz 1.5 آن و رم 2 گیگابیت آن نیز اشاره کرد. این تبلت قابلیت های پشتیبانی از WI-FI و بلوتوث و NFC و MHL و ژیروسکوپ، شتاب سنج را نیز به همراه دارد.

صفحه نمایش آن مقاوم و ضد خش است و اندازه صفحه نمایش آن 1920 * 1200 پیکسل است. متن ها در این صفحه نمایش بسیار با کیفیت قابل مشاهده هستند. این تبلت یک دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه دارد و ویژگی های نرم افزاری جدید این تبلت سونی در سری های قبل قابل مشاهده نیست. یک دوربین 2.2 مگاپیکسلی هم در جلوی تبلت قرار گرفته است. هر دو دوربین از فن آوری جدید سونی برای کاهش نور است استفاده می کنند.

اولین اندیشه و تفکر

DSC01273

پس از سال گذشته که تبلت ارزان سونی Xperia S به بازار عرضه شد، سونی یک بار دیگر پذیرای فناوری اطلاعات و ارتباطات شده است. ویژگی های دوربین آن قابل توجه است و پردازنده و وضوح صفحه نمایش آن بسیار خوب شده است.

در حالی که ویژگی ضد آب بودن را به همراه دارد فقط درصد کمی از کاربران از این قابلیت استفاده می کنند. این تبلت حریفی حرفه ای برای اپل نیست ولی یک تبلت خوب با سیستم عامل آندروید است. این تبلت در بهار امسال با قیمت 499 دلار برای 16 گیگ و 599 دلار برای 32 گیگ در بازار آمده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. بنظرم بهترین تبلت اندرویدی تا کتون باشه
    حیفه فعلا پولشو ندارم وگرنه میخریدمش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *