3 نکته کلیدی برای کاربران مرورگر سافاری (Safari)

3 نکته کلیدی برای کاربران مرورگر سافاری (Safari)
  • 1392/3/24
  • سهیل دارائی
  • 0

Capture

تا به حال هیچ کدام از نسخه های قبلی مرورگر سافاری به اندازه نسخه ششم آن که با مکینتاش “OS X Mountain Lion” (شیرکوهی) منتشر گشت ؛ نتوانسته بود امکانات و آپشن های جدیدی به کاربرانش معرفی کند.امروز قصد دارم برای شما کاربران خوب گویا آی تی در رابطه با قابلیت های سافاری نسخه شش ؛ بیشتر شرح دهم.

  • بدون هیچ گونه بهم ریختگی ای ، یک وب پیج را از طریق ایمیل به اشتراک گذارید!

این ترفند بسیار جالب و کاربردی است.هنگامی که اپل با سروصدای زیادی سافاری نسخه شش را منتشر کرد ، روی امکان اشتراک گذاری ؛ توئیت ؛ بوک مارک وب پیج ها و حتی لینک دادن آن ها به فیس بوک تنها با کمک کلید Share که در سمت چپ آدرس بار واقع بود مانور شدیدی داد.

Mail-1

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید ؛ پس از فشردن آن کلید ؛ منویی باز می شود که یکی از گزینه های موجود درآن “Email this Page” می باشد.این گزینه به شما این امکان را میدهد که وب پیج مورد نظرتان را برای دوستان خود ایمیل کنید.اگر روی آن کیلیک کنید ؛ فورا پنجره ارسال ایمیل (Compose) برای شما اجرا می شود که داخل آن ، وب پیج ارسالی مورد نظر شما گنجانده شده است.تنها ایرادی که می شود به این قابلیت وارد دانست این است که وب پیج مورد نظر شما به همان شکلی که در مرورگر دیده می شود ارسال خواهد شد !

Mail-3

منظورم این است که حتی ممکن است فونت ها از سایز استاندارد خود کوچک تر به نمایش درآیند.یا مثلا تصاویر گرافیکی ای که وجودشان ضروری هم نیست به نمایش درآیند.اما آیا راه حلی برای مقابله با این مشکل وجود دارد ؟ پاسخ مثبت است ! راه حلی ساده برای این مشکل وجود دارد.در سمت راست ، یک منوی کشویی ملاحظه می کنید ؛ ( بالای قسمت محدوده درج پیام ) از این طریق می توانید فرمت وب پیج مورد نظرتان را تغییر دهید. همان طور که در یک شات تصویری ای که از آن تهیه نموده ام مشاهده می فرمایید ، توصیه من این است که فرمت را روی PDF یا Safari Reader قرار دهید.

Mail-4

Mail-2

  • به کمک “Finder” بوک مارک هایتان را ساماندهی کنید !

این ترفند به شما کمک می کند تا با کمک گرفتن از “Finder” بتوانید به سرعت به ساماندهی بوک مارک های خود بپردازید.اما از کجا شروع کنیم ؟ برای شروع ؛ منوی بالای مرورگر سافاری خود را مشاهده کنید.روی گزینه “Bookmarks ” کیلیک کنید.حال گزینه “Show All Bookmarks” را انتخاب نمایید.

Bookmarks-1

حالا اگر نگاهی به پنجره بوک مارک باز شده سافاری خود داشته باشید خیلی زود در می یابید که بوک مارک های سافاری کاملا به صورت تصادفی سازماندهی گشته اند ! و اگر شما بخواهید وقت گذارید و یکی یکی آن ها را مرتب سازید یا اضافی ها را حذف کنید ؛ کیلیک های زیادی را باید انجام دهید و وقت زیادی از شما صرف می گردد.

Bookmarks-2

توصیه می کنم به جای انجام این کار ؛ بوک مارک هایتان یا حتی پوشه های بوک مارک هایتان را بر روی دسکتاپ بکشید.حالا دستتان برای ویرایش آن ها باز تر است !

Bookmarks-3

Bookmarks-4

بعد از این که بوک مارک هایتان را به دلخواهتان ویرایش نمودید ؛ پوشه یا پوشه هایتان را به صفحه اصلی سافاری خود بکشید تا فولدر جدید افزوده به لیست بوک مارک ها گردد.حواستان جمع باشد که پوشه ها را حتما به صفحه اصلی سافاری بکشید و نه نوار اسلاید باری که زیر آدرس بار است !!!

حالا کافیست پوشه های قدیمی موجود در لیست بوک مارک ها را حذف کنید.پس از این اقدام ؛ شما تنها پوشه ویرایش شده خود را در ا لیست بوک مارک های سافاریتان خواهید دید.

Capture

  • جستجو در پنجره جدید سافاری :

از ویژگی های کاربردی و خوبی که در سافاری موجود است ؛ دو کاره بودن آدرس بار آن است.منظور از دوکاره بودن آدرس بار این است که ؛ هم نقش فیلد جستجو را دارد و هم نقش مسیریابی URL های اینترنتی را ایفا می کند.واضح تر بگویم ، شبیه چیزیست که در  Omniboxکروم عرضه شده است.

Search-1

این ویژگی شما را کمک می کند تا برای جستجو در اینترنت ؛ متن مورد نظرتان را در آدرس بار تایپ نمایید و سپس از روی کیبرد کلید Return/Enter را فشار دهید.با این کار در واقع متن شما در موتور جستجوی گوگل سرچ می شود و شما یافته های حاصل از جستجو را مشاهده می کنید.البته این را هم بگویم که اگر URLاینترنتی یک وب سایت را در آدرس بار سافاری وارد کنید ؛ سافاری سریعا آن را شناسایی می کند و به جای جستجوی آن در موتور جستجوی گوگل ؛ وب سایت مورد نظر شما را نمایش می دهد.

Search-2

برای این که قبل از جستجو پنجره یا تب جدیدی باز نکنید ؛ فقط کافیست در پنجره جاری متن مورد نظرتان را تایپ کنید.اما اگر قصد دارید نتایج شما در پنجره جدیدی برایتان به نمایش درآیند ؛ قبل از زدن کلید Return/Enter ؛ کلید Shift را بگیرید و برای باز شدن نتایج در تب جدید ؛ کلید Command را بگیرید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *