معرفی کامل و جامع قابلیت های OS X Mavericks

معرفی کامل و جامع قابلیت های OS X Mavericks
  • 1392/3/26
  • مهدي ده نبي
  • 0

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کاربران خوب و دوست داشتنی گویا آِ تی

همونطور که اطلاع دارید ، اپل از OS X Mavericks رونمایی کرد و تا این لحظه علاقمندان بیشماری پیدا کرده است . اگر از سایت های مختلف دنبال کرده باشید ، حتما میدونید که قابلیت های مختلفی به آن اضافه شده که می میخوایم تو این موضوع به بررسی ویژگی ها و در واقع معرفی کامل OS X Mavericks دوست داشتنی اپل بپردازیم . پس با ما همراه باشید .

hero_wave

سیستم عامل جدید اپل با نام OS X Mavericks در نهایت رونمایی شد و بسیاری از علاقمندان دنیای تکنولوژی را به ذوق و شوق آورد . به جرأت میتوان گفت که این سیستم عامل ، پیشرفته ترین سیستم عامل دنیای تکنولوژی برای کامپیوترها به شمار میرود . قابلیت های جدیدی که به آن اضافه شده است ، همه را به شگفتی وا میدارد .

اپل بالاخره سنت شکنی کرد و برای اولین بار بعد از چندین سال اخیر که نام گربه سانان رو برای سیستم عامل های خود انتخاب میکرد ، این بار نام محلی در کالیفرنیا به نام Mavericks رو برای سیستم عامل جدید خود انتخاب کرد .

بعد از توضیحاتی در مورد این سیستم عامل ، به معرفی امکانات اضافه شده به آن میپردازم :

icon_ibooks

iBooks

از این به بعد ، میتونید کتاب هایی که در آی پد ، آیفون یا آیپاد تاچ تون خریداری کردید رو روی مک خودتون هم مشاهده کنید و بخونید . در iBooks Store اپل ، حدود 1.8 میلیارد کتاب وجود دارد که در انتظار دانلود توسط شما به سر میبرند . هم اکنون میتونید از خواندن کتاب ها لذت ببرید . همچنین میتونید با Sripe کردن صفحه ها رو عوض کنید و با Pinch کردن روی عکس های زوم کنید . اگر شما از علاقمندان کتال و کتاب خوانی هستید ، هم اکنون میتونید همزمان چندین کتاب مختلف رو باز کرده و مطالعه کنید .

هنگام درس خواندن ، میتونید به نت برداری از نکات مهم بپردازید .

توسط قابلیت iCloud ، میتونید هماهنگی های بسیار زیادی بین دیوایس های خود ایجاد کنید . به عنوان مثال وقتی روی آی پد ، آیفون یا آیپاد تاچ خود کتابی رو میخونید ، میتونید به ادامه خوندن کتاب روی مک خودتون بپردازید . چون iCloud بخش و شماره صفحه ای که در اون قرار دارید رو به حافظه میسپره و به تمامی دیوایس هاتون منتقل میکنه . فوق العاده اس ، نه ؟ 🙂

با هم عکس هایی از محیط این نرم افزار رو میبینیم :

ibooks_ibookstore

iBooks Store — فروشگاه کتاب های iBooks

ibooks_icloud

iBooks در iCloud

ibooks_studying

خواندن جزوات درسی و یادداشت برداری در iBooks

ibooks_multipleخواندن چندین کتاب همزمان

___________________________________________________________________________

icon_maps

Maps

از این به بعد ، شما نقشه تمامی جهان رو برای روی سیستم عامل خود خواهید داشت . این نرم افزار به شما اجازه میده تا از تک تک پیکسل ها با بهره گیری از گرافیک بالا برای مشاهده نقشه جهان استفاده کنید . زوم کردن بسیار آرام و نرم انجام میپذیرد و تمامی متن ها بسیار واضح و قابل خواندن است . همچنین با استفاده از قابلیت Flyover میتونید به راحتی نقشه سه بعدی و واقعی تمام مناطق دنیا رو تماشا کنید و از دیدن آن از نزدیک لذت ببرید . به وسیله این نرم افزار میتونید به راحتی آدرس رستوران ها و هتل ها را پیدا کنید و با به کار گیری از قابلیت های اون میتونید شماره تلفن و حتی عکس های آنها رو هم مشاهده کنید . با بهره گیری از نمایش نقطه به نقطه ، شرایط آنلاین ترافیک و مسیرهای پیشنهادی ، میتونید مسیر های مورد نیازتون رو مشاهده و در زمان مناسب اقدام به حرکت کنید . به محض آماده شدن برای حرکت ، میتونید نقشه و در واقع مسیر رو به آیفون خودتون ارسال کنید تا مسیریاب صوتی دستگاه شما رو برای رسیدن به محل مورد نظر راهنمایی کنه . همچنین در سیستم عامل OS X Mavericks ، نرم افزار نقشه با نرم افزارهای Mail , Contacts و Calendar به صورت کامل ست و هماهنگ شده . به این ترتیب هرجا که آدرسی رو مشاهده کردید ، میتونید به راحتی اونو روی نقشه ببینید و راه های دسترسی بهش رو پیدا کنید . شگفت انگیزه ، اینطور نیست ؟ 🙂

با هم عکس هایی از محیط این نرم افزار رو میبینیم :

maps_features

محیط نرم افزار

maps_flyover

قابلیت Flyover

maps_local

قابلیت Local Search

maps_send

قابلیت ارسال به iOS

___________________________________________________________________________

icon_calendar

Calendar

نرم افزار تقویم ظاهر ساده و جدید وپرقدرتی به خود گرفته است . با اسکرول کردن به آینده یا گذشته که به نرمی تمام انجام میشود ، میتونید به راحتی به مرور وقایع گذشته ، یا برنامه ریزی وقایع آینده بپردازید .

در قسمت جدیدی که به نام Event Inspector اضافه شده است ، میتونید به راحتی وقایع رو به همراه آدرس و زمان مشخص آن ثبت و یا ویرایش کنید . سپس به صورت اتوماتیک مکان مشخص شده روی نقشه نمایش داده میشود ، طول مدت مسیر مشخص شده اندازه گرفته میشود و همچنین پیشبینی اوضاع آب و هوا به شما نشان داده میشود . به این ترتیب میتونید به سرعت مسیر مشخص شده ، مدت زمان رسیدن به آنجا و شرایط آب و هوایی رو مشاهده کنید .

با هم عکس هایی از محیط این نرم افزار رو میبینیم :

calendar_week

calendar_inspector

calendar_month

___________________________________________________________________________

icon_safari

Safari

سافاری در سیستم عامل OS X Mavericks با پیشرفت قابل ملاحظه ای روبرو شده است . سرعت آن به طور فوق العاده ای افزایش یافته است . از امکانات اضافه شده به آن میتوان به قابلیت های Shared Link ، Sidebar و صفحه Top Sites با ظاهر جدید اشاره کرد . در قسمت Shared Link ، شما میتونید از آخرین آپدیت های دوستاتون با خبر بشید . با Sidebar جدید ، میتونید قسمت های Shared Link ، Reading List و Bookmarks رو در کنار یکدیگر و در کنار صفحات وب مشاهده کنید و از آنها استفاده نمایید . قسمت Top Sites هم تغییرات ظاهری جدیدی رو به خود دیده و میتونید از این قسمت استفاده بیشتری رو ببرید .

مرور صفحات وب باعث کاهش میزان شارژ باطری دستگاه خواهد شد ، اما با استفاده از تکنولوژی ذخیره باطری در سافاری جدید ، دیگر نگران مصرف زیاد شارژ دستگاه خود نباشید .

در کل ، سافاری در سیستم عامل OS X Mavericks بهترین مرورگر دنیا خواهد بود .

با هم عکس هایی از محیط این نرم افزار رو میبینیم :

safari_topsites

قسمت Top Sites

safari_sidebar

قسمت Sidebar

safari_sharedlinks

قسمت Shared Links

___________________________________________________________________________

icon_icloud_keychain

iCloud Keychain

به یاد سپردن پسوردهای اکانت ها در محیط اینترنت یک معضل بزرگ برای کاربران به حساب می آید . اما وقتی شما قابلیت iCloud Keychain رو در اختیار داشته باشید ، دیگه لازم نیست نگران چیزی باشید . این قابلیت ، یوزرها و پسوردهای شما رو ذخیره کرده و توسط محافظ robust AES 256-bit از آنها مراقبت میکند و آنها را روی تمامی دستگاه های شما به روز نگه میدارد و آنها را به صورت خودکار در قسمت هایی که به آنها نیاز دارید ، در اختیار شما قرار میدهد .

توسط قابلیت Password Generator میتونید به صورت آنلاین ، پسوردهایی غیر قابل دسترس برای اکانت های خود در نظر بگیرید .

iCloud Keychain همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت های اعتباری رو نیز دارد .

به یاد سپردن پسورد ها هیچوقت تا این اندازه آسان نبوده است . به این دلیل که دیگه نیاز نیست اونارو به ذهن خود بسپارید . با این قابلیت ، آنها همیشه و هر لحظه که اراده کنید در اختیارتون خواهند بود . 🙂

با هم عکس هایی از محیط این نرم افزار رو میبینیم :

icloud_keychain_password

قسمت Password Generator

icloud_keychain_creditcard

به یاد سپردن اطلاعت کارت های اعتباری

icloud_keychain_securepush

هماهنگی اطلاعات در تمامی دستگاه ها

___________________________________________________________________________

icon_multiple_displays

Multiple Displays

در سیستم عامل جدید اپل ، یعنی OS X Mavericks میتونید مانند مانیتور دستگاه اصلی ، روی مانیتور دوم متصل شده به دستگاه تون هم نهایت کنترل رو داشته باشید . به این صورت که منو ها و حتی داک هم روی صفحه دوم هم ظاهر میشود و میتونید مانند مانیتور اصلی از آن نهایت استفاده رو ببرید . همچنین شما میتونید چندین پنجره روی مانیتور دوم باز کنید ، یا حتی از پنجره های فول اسکرین استفاده کنید ، بدون اینکه مزاحمتی برای مانیتور اصلی دستگاه ایجاد کند . در حالت Mission Control هم میتونید پنجره های دلخواه تون رو از یک مانیتور به مانیتور دیگر انتقال بدید .

همچنین به وسیله Apple TV و قابلیت AirPlay میتونید تصاویر روی مانتیور خودتون رو به یک تلویزیون انتقال بدید .

با هم عکس هایی از این قابلیت رو میبینیم :

multiple_displays_menus

منوها و داک

multiple_displays_fullscreen

اپلیکیشن های فول اسکرین

multiple_displays_missioncontrol

Mission Control

multiple_displays_airplay

قابلیت AirPlay

___________________________________________________________________________

icon_notifications

Notifications

نوتیفیکیشن ها به شما این امکان رو میدن که همواره به روز باشید . در این ورژن از سیستم عامل اپل ، امکانی به آن اضافه شده که میتونید مستقیما از طریق همان نوتیفیکیشن ، بدون خارج شدن از نرم افزارها پاسخ پیغام ها و دیگر موارد رو بدید . به این ترتیب که میتونید به صورت سریع به پیغام ها پاسخ بدید ، به تماس های FaceTime پاسخ بدید و همچنین ایمیل های دریافتی رو در صورت عدم نیاز مستقیما پاک کنید . همچنین میتونید با ثبت نام در سایت های مختلف ، نوتیفیکیشن های آنها را در آن قسمت دریافت کنید . همچنین اگر با مک خود مدتی کار نکنید ، تمامی اتفاقات در انتظار شما ، به صورت کلی به شما نمایش داده میشود .

با هم عکس هایی از محیط این قابلیت رو میبینیم :

notifications_interactive

پاسخ سریع به پیغام ها

notifications_websites

با خبر شدن از آخرین آپدیت ها

notifications_login

مجموع اتفاق هایی که در مدت کار نکردن شما با مک افتاده

___________________________________________________________________________

icon_finder

Finder Tabs

Finder Tabs به شما کمک میکنه تا دسکتاپ شلوغ خودتونو به دسکتاپ مرتب و منظم تبدیل کنید . شما میتونید تب های مختلف رو به صورت جداگانه مدیریت کنید . به این صورت که هر تب را در قسمتی خاص و با حالت نمایشی خاص تنظیم کنید . برای انتقال فایل بین تب ها میتونید به راحتی از یه درگ و دراپ ساده استفاده کنید . همینطور میتونید تب ها رو به صورت فول اسکرین مشاهده کنید .

با هم عکسی از محیط این قابلیت رو میبینیم :

finder

___________________________________________________________________________

icon_tags

Tags

تگ ها روش جدیدی برای سازماندهی و جستجوی فایل ها ( حتی فایل های موجود در iCloud ) به شمار میروند . شما میتونید به راحتی به فایل های خودتون تگ های مختلف نسبت بدید و در جستجوها و یا سازماندهی فایل ها از اونا استفاده کنید . برای دسترسی به فایل های موجود در تگ ها مختلف ، فقط کافی است روی تگ مربوطه در Sidebar کلیک کنید . به این ترتیب تمامی فایل هایی که دارای آن تگ هستند ، در آن پنجره نمایش داده میشوند . شما همچنین میتونید چندین تگ مختلف رو به فایل ها نسبت بدید .

با هم عکس هایی از محیط این قابلیت رو میبینیم :

tags_finder

تگ ها در Finder

tags_apps

تگ ها در اپلیکیشن ها

tags_icloud

تگ ها در iCloud

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *