با استفاده از GifCam برای ویندوز، صفحه نمایش رایانه تان را در قالب GIF ضبط کنید

با استفاده از GifCam برای ویندوز، صفحه نمایش رایانه تان را در قالب GIF ضبط کنید
  • 1392/3/28
  • مژگان فنائی
  • 1

پیش از این، ما چندین برنامه واقعا عالی ضبط فعالیت های صفحه نمایش برای ویندوز همچون Screenbird، Rylstim Screen Recorder، Acala Screen Recorder و Screencast-O-Matic را پوشش داده ایم، که هریک ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. هرچند بیشتر این ابزارهای ضبط فعالیت های صفحه نمایش، اجازه ذخیره سازی فایل های خروجی در قالب (فرمت)های ویدئویی همانند WMV، MP4، MPEG و غیره را می دهند. چنانچه به دنبال برنامه ویندوزی هستید که بتواند تصاویر ضبط شده صفحه نمایش را به عنوان فایل GIF ذخیره سازد، GifCam را بیازمایید. این برنامه کار ذخیره و ضبط فعالیت ها بر روی صفحه نمایش به صورت مستقیم در قالب GIF بجای نخست ضبط ویدئو در قالبی دیگر و سپس تبدیل آن به GIF از طریق مبدل های شخص سوم را برای هر فردی آسان می سازد. افزون بر این، این یک برنامه قابل حمل (portable) است؛ که اجازه استفاده از آن در حال حرکت و جابجایی را می دهد و شما را از زحمت نصب رها می سازد.

GifCam یک طراحی پایه و اساسی زیبایی را نمایان می سازد که در حفظ سادگی امور یاری می رساند. این برنامه در تمامی جنبه ها کاربرپسند و به نسبت بصری است. بخش خالی در مرکز، منطقه ضبط و ذخیره سازی برنامه است؛ هرگونه فعالیتی که در این فضا انجام می دهید هنگامی که روی دکمه “ضبط” (Rec) می زنید به صورت خودکار به وسیله GifCam ضبط و ذخیره می شود. پنجره GifCam به طور کامل از قابلیت تغییر اندازه برخوردار است، بدین معنی که شما می توانید اندازه منطقه ضبط و ذخیره سازی را در هر زمان افزایش یا کاهش دهید.

جالب اینکه، دو روش متفاوت ضبط و ذخیره سازی فعالیت صفحه نمایش وجود دارد. یکی اینکه روی دکمه “ضبط” کلیک کنید تا GifCam بی درنگ شروع به ضبط و ذخیره سازی فعالیت، بدون هیچ گونه تلاش اضافی از سوی شما نماید. گزینه دیگر، کنترل و نظارت بیشتری را با اجازه کلیک بر روی دکمه “قاب” (Frame) به شما، به منظور ضبط و ذخیره سازی دستی یک قاب (فریم) صفحه در یک زمان را ارائه می دهد. طول ضبط و ذخیره سازی فعالیت های صفحه نمایش، به شمار فریم هایی که می گیرید بستگی دارد. کلیک بر روی “ویرایش” (Edit) به شما اجازه تغییر و پیرایش تصاویر ضبط شده با حذف هر گونه فریم ناخواسته در یک پنجره جداگانه را می دهد.

GifCam

GifCam می تواند فایل خروجی را تنها در قالب GIF ذخیره کند که – تعجبی ندارد – به هرحال ویژگی اصلی این نرم افزار است. این برنامه به شما اجازه پیکربندی تنظیمات رنگ خروجی را می دهد، و شامل گزینه ای برای انتخاب قالب رنگ از میان Quantize (تعیین و سنجش کیفیت با فرمول)، 256 رنگ، 20 رنگ، GrayScale (متمایز کننده رنگ  های سیاه و سپید)، و Monochrome (تک رنگ) است. شما می توانید با کلیک بر روی دکمه پیکان کوچک در کنار ذخیره از میان اینها انتخاب کنید. به منظور پاک کردن فریم های موجود و از ابتدا شروع کردن، تنها روی “جدید” (New) کلیک کنید. هنگامی که کار ضبط و ذخیره سازی فریم ها را به پایان رساندید، روی ذخیره (Save) بزنید و نام فایل و مکانی که می خواهید آن را ذخیره کنید را مشخص سازید.

GifCam_Color

من ضبط و ذخیره سازی تعدادی از فعالیت های صفحه نمایش در قالب GIF با استفاده از GifCam را امتحان کردم، و تمامی آنها در واقع بسیار خوب انجام شد. نگاهی گذرا به تصویر نمونه در پایین بیندازید:

GIF_thumb

GifCam یک برنامه قابل حمل است و بی عیب و نقص بر روی ویندوز 8 کار می کند. این برنامه همچنین از نگارش های پیشین ویندوز، شامل XP، ویستا و ویندوز 7 پشتیبانی می کند.

برای دریافت این برنامه به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Download GifCam

نوشته ای از Waqas Ahmed

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *