چگونگی استفاده از گوگل کروم برای دسترسی از راه دور به رایانه تان

چگونگی استفاده از گوگل کروم برای دسترسی از راه دور به رایانه تان
  • 1392/3/31
  • مژگان فنائی
  • 1

Chrome_Extension

ما نگاهی به برخی از راه های مختلفی که می توانید از طریق آنها از راه دور به رایانه تان دسترسی یابید، انداخته ایم، از جمله استفاده از TeamViewer و VNC ، اما چنانچه کروم نصب کرده باشید، می توانید همین کار را بدون نیاز به چیزی تنها با یک افزونه مرورگر انجام دهید.

مهم نیست که از ویندوز یا OS X (متاسفانه، کاربران لینوکس نادیده انگاشته شده اند) استفاده می کنید، تمام آنچه که نیاز دارید افزونه Chrome Remote Desktop (میزکار راه دور کروم) است.

یک نسخه از این افزونه را از فروشگاه وب کروم بگیرید؛ روی دکمه افزودن به کروم (Add To Chrome) و پس از آن افزودن (Add) کلیک کنید.

Chrome Remote Desktop_Add

شما می بایست افزونه را هم بر روی رایانه ای که می خواهید قادر به استفاده از راه دور از آن باشید و هم هرگونه دستگاهی که می خواهید قادر به استفاده از آن برای شماره گیری باشید، نصب کنید. با دستگاهی که می خواهید قادر به کنترل و نظارت آن باشید شروع کنید.

در حقیقت این افزونه به طور شگفت آوری بزرگ است، حجم آن تقریبا 22.6 مگابایت است، اما با این وجود بسیار سریع نصب خواهد شد. پس از نصب، روی برگه جدید (New Tab) کلیک کنید تا بتوانید به ابزار دسترسی راه دور از فهرست برنامه های نصب شده دست یابید.

Chrome_ Extension-_Chrome Remote Desktop

نخستین بار که Chrome Remote Desktop را راه اندازی می کنید، می بایست اجازه دسترسی به رایانه تان را به آن بدهید. روی ادامه (Continue) کلیک کرده، از اینکه به حساب کروم تان وارد شده اید اطمینان حاصل کنید، سپس روی “اجازه دسترسی” (Allow access) کلیک نمایید.

Chrome Remote Desktop_Allow access

Chrome Remote Desktop را می توان به یکی از این شیوه ها مورد استفاده قرار داد؛ کمک از راه دور را به فردی پیشنهاد داد یا اینکه کنترل دیگر رایانه خودتان را در دست بگیرید. روی دکمه “شروع به کار” (Get started) در بخش رایانه های من (My Computers) کلیک کنید. روی دکمه “فعال کردن ارتباطات راه دور” (Enable remote connections) کلیک نمایید.

Chrome Remote Desktop_Enable Remote Connections

به عنوان یک اقدام امنیتی، می بایست برای محافظت از رایانه تان، یک PIN را انتخاب کنید، سپس یک کد را که طول آن حداقل شش رقم باشد را وارد کرده و تأیید کنید و سپس روی OK کلیک نمایید.

Chrome Remote Desktop_Enter PIN

شما همچنین می بایست روی بله (Yes) در محاوره کنترل حساب کاربری (User Account Control) که برای اجازه دادن به تغییرات، نمایان می شود کلیک کنید. هنگامی که این کار انجام شد، PIN تان را دوباره وارد کرده و روی تأیید (Confirm) و پس از آن OK کلیک کنید.

Chrome Remote Desktop_PIN Confirm

اینک توجه خود را معطوف به دستگاهی سازید که مایل به استفاده از آن برای در اختیار گرفتن کنترل نخستین رایانه تان هستید. همان مراحل را برای نصب افزونه لازم در کروم انجام دهید. از اینکه به حساب کروم تان وارد شده اید مطمئن شوید و سپس به افزونه اجازه دسترسی به آن را بدهید.

روی دکمه “شروع به کار” (Get started) در بخش پایین صفحه کلیک کنید و شما می بایست یک اجازه ورود برای رایانه دیگرتان را مشاهده نمایید. به طور پیش فرض، این با استفاده از نام دستگاه برچسب گذاری شده است، اما شما می توانید آن را با کلیک بر روی نماد (آیکون) مداد در سمت راست و وارد نمودن یک نام جدید، تغییر دهید.

Chrome Remote Desktop_Edit Computer Name

برای شروع یک دوره یا جلسه راه دور، روی نام رایانه ای که مایل به اتصال به آن هستید کلیک کرده، PIN را که تنظیم کردید وارد کنید، و روی اتصال (Connect) بزنید.

Chrome Remote Desktop_Start Remote Session

می توانید بروید و کنترل رایانه راه دور تان را در اختیار بگیرید انگار درست در برابر آن نشسته اید. در بالای صفحه، کشوی لغزان پایین رو را خواهید یافت جایی که شمار محدودی از گزینه ها وجود دارند.

دکمه قطع ارتباط (Disconnect) خود گویا و روشن است، در حالی که فهرست “ارسال کلید ها” (Send keys) فرستادن ترکیبات صفحه کلید به دستگاه راه دور را بدون آنکه به وسیله رایانه محلی متوقف شوند امکانپذیر می سازد.

Chrome Remote Desktop_Disconnect

از فهرست “گزینه های صفحه” (Screen options)، می توانید حالت تمام صفحه را فعال یا غیر فعال سازید و همچنین میان مشاهده میزکار (دستکتاپ) راه دور در وضوح و تفکیک پذیری اصلی آن یا اینکه مقیاس آن متناسب با اندازه پنجره مرورگر تان باشد انتخاب کنید.

منبع: HowToGeek

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *