۵ راز جالب در نسخه بتای iOS 7

۵ راز جالب در نسخه بتای iOS 7
  • 1392/4/5
  • بهراد جاود
  • 0

نسخه بتای iOS 7 منتشر شده و در اختیار دولوپر ها قرار داد، ولی در همین نسخه بتا امکانات و ویژگی های جالبی وجود دارد که کمتر به آنها اشاره شده. البته ما مطمئن نیستیم آیا این امکانات در نسخه نهایی این سیستم عامل هم وجود خواهند داشت یا خیر یا اینکه آیا به همین روش عمل می کنند یا تغییر خواهند کرد، اما بررسی این اماکانات مخفی و صدالبته جالب خالی از لطف نیست. ضمنا یادتان باشد اگر دولوپر نیستید به نسخه بتا آپدیت نکنید چون احتمال اینکه به مشکلات بزرگی بر بخورید زیاد است.

iOS7_5Secrets_01

حالا نگاهی به رمز و رازهای جالب در نسخه بتای iOS 7 می اندازیم:

با میلباکس های هوشمند مخفی آشنا شوید:

در OS X شما می توانید یک میلباکس با چند ابزار فیلترینگ درست کنید که کمک می کند تمام ایمیل هایی که برایتان جالب است را کنار هم داشته باشید. نسخه بتای iOS 7 البته به شما این امکان را نمی دهد که  میلباکس های هوشمند بسازید. در عوض ۴ یا ۵ میلباکس جدید دارد که ایمیل های شما را دسته بندی می کنند، مثل ایمیل های فلگ شده، ایمیل های دارای فایل پیوست و دسته هایی از این قبیل. ببینیم چطور می توان این میلباکس های مخفی و مفید را در iOS 7 بتا فعال کرد.

وارد نرم افزار Mail شوید تا با مجموعه ای از میلباکس ها رو به رو شوید. میلباکس هایی که هر کدام برای یکی از اکانت های شما ساخته شده اند به اضافه میلباکس VIP، میلباکس هوشمندی که در iOS 6 معرفی شد.

برای پیدا کردن میلباکس های هوشمند جدید کافی است روی دکمه ویرایش در قسمت سمت راست و بالای صفحه تپ کنید. بخش میلباکس ها گسترش می یابد و حالا شما می توانید میلباکس های هوشمند Flagged, Unread, To or CC, Attachments, All Drafts, All Sent و All Trash را ببینید.

روی هر کدام که می خواهبد فعال شوند تپ کنید و سپس روی Done در بالای صفحه تپ کنید. حالا اگر به لیست میلباکس های خود نگاهی بیاندازید، این میلباکس های هوشمند را هم می بینید که برای خدمت رسانی به شما آماده اند. فقط کافی است روی هر کدام از آنها تپ کنید تا لیست ایمیل های مرتبط با میلباکس انتخاب شده را مشاهده کنید.

مارک کردن همه ایمیل ها به عنوان Read:

iOS7_5Secrets_02

یکی از انتظارات من از نرم افزار Mail در iOS این بود که بتوانم به راحتی همه ایمیل ها را به عنوان Read مارک کنم و اینباکس خود را به صفر برسانم. کاری که اخیرا نرم افزارهایی مثل Mailbox قادر به انجام آن هستند و برای این توانایی خود تبلیغات زیادی هم می کنند.

اما به نظر می رسد در iOS 7 دیگر نیازی به نرم افزار های متفرقه نیست و شما می توانید به صورت پیش فرض این کار را بکنید. چطور؟

بعد از این که وارد نرم افزار Mail شدید روی یکی از اکانت ها یا میلباکس All Mail تپ کنید. وقتی وارد لیست ایمیل های یکی یا همه اکانت های خود شدید، در رابط کاربری کاملا جدید آن روی Edit در بالای صفحه تپ کنید. اکنون دایره های بزرگی در کنار هر پیام ظاهر می شوند. با تپ روی این دایره ها می توانید یک پیام خاص را مارک کنید، جا به جا کنید یا به Trash منتقل کنید.

اگر می خواهید همه ایمیل ها را یکجا مارک کنید بعد از اینکه روی Edit تپ کردید باید روی Mark All در پایین صفحه تپ کنید. حالا یک منو به شما نشان داده می شود که دو گزینه Mark As Read و Flag را در بر دارد. هر کدام را که انتخاب کنید تغییرات برای همه ایمیل ها صورت می پذیرد.

استفاده از AirDrop و مدیریت تنظیمات حریم شخصی در Control Center:

iOS7_5Secrets_03

یکی از بهترین ویژگی های iOS 7 که در نسخه بتا هم وجود دارد AirDrop است، پروتوکل اشتراک گذاری فایل مخصوص اپل که پیش از این فقط در OS X وجود داشت. اما اکنون راهش را به iOS 7 باز کرده. در ادامه می آموزیم چطور باید با آن کار کنیم و از طریق کنترل سنتر، حریم شخصی را مدیریت کنیم.

خوبی AirDrop این است که بیشتر فایل های این سیستم عامل را پوشش می دهد حتی کارت های Passbook را. بنابراین اگر به عنوان مثال در حال تماشای عکس های خود در آیفون هستید می توانید از میان گزینه های به اشتراک گذاری AirDrop را انتخاب کنید تا عکس یا عکس های مورد نظر شما با افرادی که در نزدیکی شما هستند به اشتراک گذاشته شود. آنها در ابتدا روی صفحه آیفون خود مطلع می شوند که شما می خواهید فایلی را با آنها به اشتراک بگذارید و سپس می توانند فایل های شما را در یک چشم به هم زدن از شما دریافت کنند.

حالا اگر می خواهید حریم شخصی AirDrop را برای خود تنظیم کنید سه گزینه در اختیار دارید: خاموش، فقط برای کانتکت ها یا برای همه. برای انتخاب یکی از این سه گزینه باید انگشت خود را از پایین به بالای صفحه بکشید تا کنترل سنتر فعال شود. حالا بخش AirDrop در سمت چپ را انتخاب می کنید و سپس گزینه موردنظر خود را از بین سه گزینه موجود انتخاب کنید. بعد از اینکه گزینه دلخواه را انتخاب کردید، کنترل سنتر را به سمت پایین اسلاید کنید.

شماره ها را از زنگ زدن یا مسیج فرستادن بلاک کنید:

iOS7_5Secrets_04

به عقیده من یکی از برترین ویژگی هایی که به iOS 7 راه یافته امکان بلاک کردن شماره ها از ارسال پیام یا تماس گرفتن است. از همان زمان انتشار اولین آیفون تا کنون اینکه بتوان از دست مزاحمان خلاص شد و جلوی زنگ زدن یا مسیج فرستادن آنها را گرفت درخواست بسیاری از کاربران آیفون بوده.

نسخه بتای iOS 7 دو راه برای بلاک کردن شماره ها دارد. ببینیم این دو راه چه هستند و چطور می توان شماره ها را مسدود کرد.

اول وارد Settings می شوید و وارد بخش Messages می شوید و در انتهای این بخش روی Blocked تپ می کنید. حالا روی Add New تپ کنید تا کانتکت های شما از پایین صفحه به بالا کشیده شوند. حالا می توانید با خیال راحت هر کدام از کانتکت ها را که برایتان مزاحمت ایجاد می کنند انتخاب کنید و آنها را از ارسال مسیج به خودتان محروم کنید.

این راه اول که مربوط به مسیج ها بود. اما راه دوم که مربوط به تماس های تلفنی است تقریبا مثل روش مسیج ها پیش می رود. باید به بخش Settings بروید و گزینه Phone را انتخاب کنید. باز هم در انتهای صفحه یک بخش Blocked می بینید که باید روی آن تپ کنید و از آنجا می توانید افراد مورد نظر را انتخاب و بلاک کنید.

البته شاید این ویژگی برای بسیاری چندان ضروری به نظر نرسد. اما افرادی هستند مثل من که مزاحمت هایی دارند و نمی خواهند به خاطر این مزاحمت ها مجبور شوند سیم کارت خود را عوض کنند. از این پس دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشیم، فقط کافی است مزاحمان را بلاک کنیم.

راهنمای لحظه به لحظه در حالت راهپیمایی در نرم افزار نقشه:

iOS7_5Secret_05

امکان دیگری که تا کنون شاهدش نبودیم اضافه شدن راهنمای لحظه به لحظه در حالت راهپیمایی در نرم افزار نقشه است. قبل از این اگر می خواستید بین دو نقطه را با پای پیاده طی کنید مجبور بودید هر لحظه به آیفون خود نگاه کنید تا ببینید آیا مسیر را درست می روید یا خیر. در این صورت هر لحظه ممکن بود کاربر با موانع خیابان یا افراد حاضر در خیابان ها برخورد کنند یا خدای نکرده تصادف کنند.

اما اکنون دیگر با این مشکل رو به رو نخواهید بود. کافی است که مقصد و مبدا خود را چه از طریق نرم افزار نقشه و چه از طریق سیری تعیین کنید و مسیر را روی حالت راهپیمایی قرار دهید، سپس هدفون خود را توی گوش خود گذاشته و آیفون را در جیبتان قرار دهید. حالا به صورت لحظه به لحظه می توانید راهنمایی های صوتی دریافت کنید.

منبع Cultofmac.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *