روش های ارتقای ویندوز ۸ و RT به ویندوز ۸.۱

روش های ارتقای ویندوز ۸ و RT به ویندوز ۸.۱
  • 1392/4/6
  • علیرضا
  • 0

How-to-Correctly-Install-Windows-8-1-Preview-2

نسخه پیش نمایش ویندوز ۸.۱ روز چهارشنبه مورخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ عرضه شد . این نسخه دارای بهبودهای فراوانی است که ویندوز جدید را کاربرپسندتر کرده و همچنین قابلیت های جدید نیز به آن اضافه شده است. البته به دلیل اینکه نسخه فعلی ویندوز ۸.۱ در حالت Preview یا همان پیش نمایش عرضه شده است، ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشد. اگر می خواهید قابلیت های ویندوز ۸.۱ را مشاهده کنید، بهتر است لینک پایان مطلب را مطالعه کنید.

اکنون کاربرانی که مایل باشند، می توانند ویندوز هشت خود را به ویندوز ۸.۱ ارتقا دهند. البته این کار از دو طریق انجام خواهد شد که بسته به نسخه های مختلف ویندوز هشت، متفاوت است. اما مایکروسافت به صورت کلی دو راه پیش روی کاربران قرار داده است.

۱- استفاده فروشگاه ویندوز

۲- استفاده از فایل ISO

مایکروسافت در ادامه روش هایی را به کاربران نسخه های مختلف ویندوز ۸ پیشنهاد می دهد.

اولین گزینه مایکروسافت که آن را به عنوان امن ترین، بهترین و سریع ترین روش ارتقا بیان می کند، استفاده از Windows Store یا همان فروشگاه ویندوز است. مایکروسافت پیشنهاد می کند که اگر در حال استفاده از ویندوز ۸، با یکی از ۱۳ زبان پیشتیبانی شده در ویندوز ۸.۱ هستید، بهتر است که از طریق فروشگاه ویندوز اقدام کنید. در این حالت دیگر نیازی به یک درایو دیگر برای نصب ویندوز ۸.۱ نیست و تمام مراحل دانلود نصب از طریق فروشگاه ویندوز انجام خواهد شد. اگر هم از ویندوز RT استفاده می کنید، تنها گزینه پیش روی شما، استفاده از فروشگاه ویندوز است.

اما در صورتی که از ویندوز هشت استفاده می کنید و زبان ویندوز نیز یکی از ۱۳ زبان پشتیبانی شده در ویندوز ۸.۱ نیست، بهتر است که از فایل ISO ویندوز ۸.۱ استفاده نمایید. همچنین اگر از نسخه سازمانی ( Enterprise ) ویندوز هشت استفاده می کنید، تنها روش ارتقا به ویندوز ۸.۱، استفاده از فایل ایزو است.

در حالت آخر هم اگر می خواهید ویندوز ۸.۱ را روی یک درایو جدید نصب کرده و به اصطلاح Clean Installation را انجام دهید، باید از فایل ایزو استفاده کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر از فایل ایزو برای نصب استفاده می کنید، باید Product Key ویندوز ۸ را در کنار آن قرار دهید. اما اگر از طریق فروشگاه ویندوز هشت اقدام کنید، نیازی به کلید محصول نخواهید داشت.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *