NSA و توانایی ذخیره سازی یک میلیارد تماس تلفنی در هر روز

NSA و توانایی ذخیره سازی یک میلیارد تماس تلفنی در هر روز
  • 1392/4/8
  • علیرضا
  • 0

ff_nsadatacenter_f

رسوایی آمریکا در شنود و دسترسی به اطلاعات خصوصی مردم آمریکا و سایر کشورهای جهان، بحران بزرگی را برای دولت این کشور بوجود آورده است.

اکنون آقای ” گلن گرین‌والد ” از روزنامه نگاران رونامه‌ی گاردین که نقش مهمی در بازتاب اسناد ادوارد اسنودن در مورد فعالیت های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا ( NSA ) داشت، گفته است که در مقاله بعدی خود قصد دارد تا ابعاد دیگری از این مسئله را روشن کند.

موضوع مقاله بعدی آقای گرین‌والد، صحبت در مورد تکنولوژی‌ای می باشد که به NSA اجازه می دهد تا در هر روز بتواند یک میلیارد تماس تلفنی را ذخیره کند. بله، کاملا درست شنیده اید؛ یک میلیارد!

گرین‌والد در ادامه می گوید: چیزی که ما می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم این است که سیستم مذکور، بدون ذخیره سازی و بررسی کامل هرگونه ارتباط الکترونیکی توسط NSA، اجازه برقراری آن را نخواهد داد. البته این بدان معنا نیست که آنها همه تماس ها گوش می دهند. بلکه منظور این است که پس از ذخیره سازی می توانند هر زمانی که بخواهند به آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین همیشه به میلیون ها میلیون تماس و ایمیل ها رد و بدل شده دسترسی دارند.

این بحران همچنان در رشد کردن است و با اطلاعاتی که هر روز در مورد فعالیت های NSA فاش می شود و تاثیری که بر مردم جهان می گذارد، بیشتر و بیشتر پررنگ تر می شود.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *