باز کردن چندین لینک در تب های جداگانه فایرفاکس به طور هم زمان

باز کردن چندین لینک در تب های جداگانه فایرفاکس به طور هم زمان
  • 1392/4/8
  • بهراد جاود
  • 0

به لطف نرم افزار های IM، به اشتراک گذاشتن چندین لینک – چه دو لینک چه یک دوجین لینک – کار ساده ای است. نرم افزار ها و سرویس هایی مانند اسکایپ، آی مسیج و هنگ اوت گوگل به شما این امکان را می دهند که حتی اگر دوستانتان آفلاین باشند، لینک های مورد نظر خود را برایشان ارسال کنید. این کار خیلی آسانی است، اما فقط برای ارسال کننده ساده است؛ شخص دریافت کننده کار مشکلی در پیش دارد و برای باز کردن همه لینک ها مجبور است هر بار بین نرم افزار IM که در آن لینک ها را دریافت کرده و مرورگر پیش فرض خود سوییچ کند تا بتواند همه لینک ها را باز کند. با Multi-Link Paste and Go آشنا شوید، یک افزونه بسیار ساده برای فایرفاکس که می تواند تا حداکثر ۵۰ لینک را که در کلیپ بورد خود کپی کرده اید بخواند و هر زمان که این لینک ها با استفاده از کلید میانبر Ctrl+Shift+v پیست شدند هر کدام از لینک ها را در یک تب جداگانه در فایرفاکس باز کند. این افزونه هر نوع فاصله بین لینک ها را حساب نمی کند و شما می توانید با خیال راحت همه لینک ها را در تب های جداگانه باز کنید، حتی اگر لینک ها با فاصله و هر کدام در یک خط برای شما ارسال شده باشند.

Multi-Link Paste and Go_01

Multi-Link Paste and Go به شما کمک نمی کند که چندین لینک را در کلیپ بورد کپی کنید، این کار را باید خودتان انجام دهید که البته کار سختی هم نیست. اگر با یک لیست بلند بالا در IM یا ایمیل خود رو به رو شدید فقط کافی است همه آنها را انتخاب و سپس کپی کنید، همان کاری که معمولا با پرونده های متنی معمولی انجام می دهید. حالا فایرفاکس را اجرا کنید و یک تب جدید باز کنید و در این تب با استفاده از کلید میانبر Ctrl+Shift+v همه لینک ها را پیست کنید. این افزونه هر لینک را در یک تب جداگانه برای شما باز می کند. اگر بین لینک ها هر گونه متنی قرار داشته باشد، برای این متن ها هم تب جدیدی باز می شود ولی در این تب ها با پیام « مشکل در باز کردن صفحه » رو به رو می شوید. از آنجایی که این افزونه فقط لینک ها را می فهمد و فاصله ها و خط های خالی را به حساب نمی آورد، خود لینک ها بدون هیچ مشکلی باز می شوند.

این افزونه بسیار شبیه به افزونه Drag-n-Drop Multiple Files است که به شما این امکان را می دهد چندین فایل را به یک پنجره فایرفاکس Drag and Drop کنید تا هر کدام در یک تب جداگانه باز شوند. هر دو افزونه زمانی که کاربر مجبور است متنی را کپی پیست کند یا فایلی را درگ اند دراپ کند را به طرز چشمگیری کاهش می دهند. جالب است که چطور هنوز خود مرورگرها به صورت پیش فرض چنین امکانی را فراهم نکرده اند و هنوز هم افزونه ای مشابه این دو در گوگل کروم پیدا نکرده ایم.

آنچه ما به عنوان امکانات بهتر از Multi-Link Paste and Go انتظار داریم این است که بتواند در کنار لینک ها، متن ها را هم در فایرفاکس جست و جو کند، یا اینکه مثل فاصله ها و خط های خالی، متن ها را هم نادیده بگیرد تا دیگر با صفحه ارور در هنگام پیست شدن متن با این افزونه رو به رو نشویم.

نصب افزونه Multi-Link Paste and Go برای فایرفاکس

منبع: Addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *