دانلود کنید: نسخه 15 مرورگر اپرا برای اندروید

دانلود کنید: نسخه 15 مرورگر اپرا برای اندروید
  • 1392/4/19
  • علیرضا
  • 3

1

یکی از بهترین مرورگرهای دنیای وب، مرورگر نروژی اپراست. چون که بهترین امکانات را در خود جای داده است. اما به رغم اینکه این همه قابلیت را به صورت جمع و جور در خود جای داده است، اما به موفقیت زیادی در بازار مرورگرهای دسکتاپی نایل نشده است. البته اپرا در آخرین نسخه مرورگر دسکتاپی خود تغییر بزرگی را ایجاد کرده است و موتور اصلی خود را از Presto به وب‌کیت تغییر داده است. یعنی همان موتوری که مرورگر کروم نیز از آن استفاده می کند.

اما از همه این بحث ها که بگذریم، به دنیای مرورگرهای موبایلی می رسیم. جایی که اپرا با بیش از 300 میلیون کاربر یکه تاز میدان رقابت و کسی توان رقابت با آن را ندارد. تقریبا می توان گفت که مرورگر موبایلی اپرا در همه سیستم عامل ها پشتیبانی می شود و تعداد کاربران آن تا پایان سال ۲۰۱۲ حدود ۲۳۰ میلیون کاربر بوده است.

اکنون نسخه ۱۵ مرورگر اپرا برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. این نسخه نیز مانند همتای دسکتاپی خود با تغییراتی گسترده چه در ظاهر و چه در پشت صحنه در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این نسخه از مرورگر اپرا داشته باشیم.

تصویر۲

تغییر موتور اصلی

در این نسخه از مرورگر اپرا شاهد تغییرات گسترده تری هستیم و این تغییرات با تغییر موتور اصلی یا همان قلب تپنده اپرا آغاز می شوند. در این نسخه از موتور وب‌کیت استفاده شده است که در نسخه ۲۸ مرورگرهای کروم و کرمیوم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پس اکثر قابلیت هایی که در کروم ۲۸ ارایه می شوند، در اپرا نیز در دسترس خواهند بود.

 

بهبود در سرعت راه اندازی

یکی از معیارهایی که قدرت یک مرورگر را نشان می دهد، مدت زمان راه اندازی یا Startup time آن است. در نسخه ۱۵ اپرا این مدت زمان بسیار بهبود یافته است و مرورگر در کمترین زمان ممکن باز خواهد شد. البته لازم به ذکر است که قدرت سخت افزاری دستگاه شما نیز در این امر دخیل است.

 

دانلود کردن ویدئوها

هنگام وبگردی مسلما با ویدئوهایی برخورد می کنیم که ممکن است بخواهیم بعدا آن را تماشا کنیم. البته به دلیل اینکه سرعت پخش استریم ویدئوها در کشور ما زیاد نیست، پس برای کاربران ایرانی بهتر است که ویدئوها را دانلود کنند. قابلیت جدیدی که در نسخه ۱۵ اپرا وجود دارد به شما این امکان را می دهد تا ویدئوها را دانلود کرده و بعدا آن‌ها را تماشان کنید.

 

مشخص کردن مسیر ذخیره سازی دانلودها

در نسخه های قبلی اپرا نمی توانستیم مسیر ذخیره سازی دانلودها را مشخص کنیم و همه فایل ها به صورت پیشفرض به داخل فولدر Downloads اندروید می رفت. اما در این نسخه می توانیم یک مسیر خاص را به منظور ذخیره سازی دانلودها انتخاب کنیم.

 

بهبود انیمیشن تب‌ها

در این نسخه تب ها با افکت انیمیشنی بهتری نمایش داده خواهند شد. همچنین برخی گیرها که در هنگام باز و بسته کردن تب ها در نسخه های قبلی وجود داشت، در نسخه ۱۵ دیگر مشاهده نمی شود.

 

باز کردن فایل ها از کارت حافظه خارجی

ممکن است بخواهیم فایلی را در اپرا بارگذاری کنیم و این فایل روی یک کارت حافظه‌ خارجی باشد. در این نسخه پشتیبانی از بارگذاری فایل از کارت حافظه های خارجی صورت گرفته است و به راحتی هرچه تمام تر این کار انجام می شود.

 

وبگردی در حالت خصوصی

همیشه این نیاز احساس می شود که بخواهیم به صورت خصوصی وبگردی کنیم و پس از اینکه کارمان تمام شد کسی متوجه جستجوهای ما نشود. این قابلیت در اکثر مرورگرهای دسکتاپی پیدا سازی شده است و با معمولا با نام Private Browsing شناخته می شود. در این نسخه از مرورگر اپرا هم این قابلیت وجود دارد و می توانید به صورت خصوصی به وبگردی بپردازید. کافیست یک Private Tab باز کرده و کارتان را انجام دهید. اگر هم خواستید یک لینک را در حالت مرور خصوصی باز کنید، کافیست انگشت خود را چند ثانیه روی آن نگه داشته و سپس گزینه Open in private tab را انتخاب نمایید.

 

بهبود در پاکسازی کوکی ها

کوکی ها شامل اطلاعاتی هستند که از وبگردی ها ما به جا می مانند و برخی از این کوکی ها اطلاعات حساسی را در خود ذخیره می کنند. اگر دستگاه شما در دسترس افراد مختلفی قرار می گیرد، بهتر است پس از اتمام کارتان کوکی ها را پاکسازی کنید.

قابلیت پاکسازی کوکی ها نیز در نسخه ۱۵ اپرا موبایل بهبود فراوانی یافته است و پاکسازی کوکی ها در مدت زمان بسیار کم و با دقت بالا انجام می شود.

 

حل مشکل حذف کردن اپرا در دستگاه های شرکت سامسونگ

در نسخه های قبلی اپرا مشکلی در هنگام حذف آن در دستگاه های ساخت شرکت سامسونگ رخ می داد که در این نسخه برطرف شده است و به هنگام uninstall کردن آن دیگر شاهد بروز خطا نخواهیم بود.

 

حل مشکل نشت حافظه

هنگامی که نشت حافظه ( Memory Leak ) در یک برنامه رخ دهد، باعث بروز خطاهای متعدد و عدم عملکرد صحیح آن خواهد شد. در نسخه های قبلی اپرا موبایل نیز این مشکل وجود داشت که در این نسخه برطرف شده اند.

 

پایداری بیشتر

پایداری بیشتر همیشه یکی از دعدغه های تولید کنندگان و مصرف کنندگان یک برنامه است. مخصوص مرورگرها که به دلیل بارگذاری موارد متعدد و ارایه قابلیت های مختلف همیشه می توان از آن‌ها انتظار ناپایداری را داشت. در این نسخه سعی شده است تا پایداری اپرا بهبود یابد کرش هایی که گاها در نسخه های قبلی مشاهده می شد رخ ندهند.

 

در پایان باید بگوییم که اگر نسخه ۱۵ اپرا که برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است دارای تغییرات زیادی بوده است که مسلما تجربه کاربری شما را دگرگون خواهد کرد.

 دریافت مرورگر اپرا از کافه بازار ( بدون تحریم )

دریافت مرورگر اپرا از گوگل پلی

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام
    برنامه فوق در ایران شیلتره اگه خبرندارید بدونید وتبلیغ بیخودی نکنید!

    1. سلام.
      عزیزم اون اپرا مینی هست که فیلتره. اپرا موبایل به راحتی کار میکنه.
      موفق باشی……

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *