کدام یک بهتر است؟ مقایسه سطحی Galaxy S4 Zoom و Lumia 1020

کدام یک بهتر است؟ مقایسه سطحی Galaxy S4 Zoom و Lumia 1020
  • 1392/4/26
  • امیر امام جمعه
  • 1

بعد از انتشار شایعات بسیار ، چندی پیش شرکت نوکیا تصمیم به معرفی پرچمدار خود گرفت. این دستگاه که از خانواده لومیا می باشد و با پسوند 1020 عرضه شده است دارای ویژگی های سخت افزاری مناسبی است. اما در میان تمام آنها چشمگیرترین ویژگی این محصول دوربین 41 مگاپیکسلی آن می باشد. در سوی دیگر شرکت سامسونگ با S4 Zoom از خانواده کهکشانی های خود قرار گرفته است که رقیبی جدی برای پرچمدار نوکیا به شمار می رود. اما تفاوت های اصلی میان این دو دستگاه کدام است؟ و این تفاوت ها موجب برتری کدام یک می شوند؟

1

Galaxy S4 Zoom از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با سنسور CMOS استفاده می کند که تا 10 برابر قابلیت زوم دارد. تصاویری که توسط آن گرفته شده است دارای کیفیت بسیاری می باشند و چیزی از یک دوربین حرفه ای کم ندارد. هم چنین تمامی این مزیت ها محدود به دوربین اصلی دستگاه نمی شوند و دوربین تماس ویدیویی آن نیز کیفیت راضی کننده ای دارد.

2

در سوی دیگر لومیا 1020 قرار دارد که سنسور 41 مگاپیکسلی بر روی آن قرار دارد و از برند PureView این شرکت بهره می برد. لنز آن نیز از نوع Zeiss است. محصول نوکیا می تواند تا 6 برابر زوم دیجیتال را در اختیار کاربر قرار دهد. شاید این مقدار کم به نظر برسد ولی به گفته این شرکت در هنگام زوم کردن هیچ گونه افت کیفیتی رخ نخواهد داد.

3

لنز بزرگ موجود بر روی این دستگاه ها موجب شده است که طراحی آنها از رده یک گوشی هوشمند خارج شود و بیشتر شبیه یک دوربین باشد. محصول سامسونگ لنز برآمده ای در پشت دستگاه دارد. لومیا 1020 نیز به همین صورت است با این تفاوت که کمی تخت تر از Galaxy S4 Zoom می باشد.

4

به طور کلی اندازه Galaxy S4 Zoom به مقدار 125.5×63.5×15.4 می باشد و این رقم برای لومیا 1020 به مقدار 130.4×71.4×10.4 است. در آخر می توان نتیجه گرفت که محصول نوکیا بلند تر و کشیده تر از کهکشانی سامسونگ است ولی قطر کمتری دارد.

باید توجه کرد که تصاویر ثبت شده توسط این دستگاه ها دارای حجم بسیاری بالایی هستند و به همین دلیل نیازمند حافظه بسیاری برای ذخیره سازی آنها می باشید. Galaxy S4 Zoom دارای هشت گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 32 گیگابایت می باشد. در سوی دیگر لومیا 1020 دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است ولی در آن خبری از شکاف کارت حافظه نمی باشد. شاید از نظر بسیاری از کاربران حافظه داخلی فراوان یکی از مزیت های مهم آن به شما برود در حالی که کاربران دیگر نبود شکاف حافظه را یک ضعف اساسی می دانند.

5

سیستم عامل یکی از مهم ترین عواملی است که کاربران را به سمت یک محصول خاص می برد. در این میان Galaxy S4 Zoom از جدیدترین نسخه اندروید یعنی 4.2.2 (لوبیا ژله ای) استفاده می کند و لومیا 1020 از ویندوز فون 8 قدرت می گیرد. با این که سیستم عامل هر دو دستگاه متفاوت است ولی از نرم افزار های پیش فرض بسیاری بر روی آنها استفاده شده است که سیستم عامل روان تر و بهتر از سخت افزار بهره برداری کند.

+ منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    خوب بود ولی فکر کنم یکم بیشتر و مفصل تر بود بهتر بود
    داشتم تازه وارد عمق ماجرا میشدم که یدفعه تمام شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *