مدیریت آسانتر افزونه های کروم

مدیریت آسانتر افزونه های کروم
  • 1392/4/27
  • بهراد جاود
  • 2

بخش مدیریت افزونه ها در کروم چندان در دسترس نیست و بر خلاف فایر فاکس با کلید های میانبر صفحه کلید هم نمی توان به این بخش دسترسی پیدا کرد. کروم در این زمینه راه مشکلی را پیش روی کاربران قرار داده و کاربر باید از طریق Settings > Tools به بخش مدیریت افزونه وارد شود، چیزی که برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست. SimpleExtManager افزونه ای برای کروم است که به کاربر اجازه می دهد افزونه ها، تم ها و اپ ها را دسته بندی کنید. می توانید از منوی افزونه ها، تنظیمات افزونه ها را تغییر دهید، آنها را غیر فعال کنید یا کلا حذفشان کنید. خود منو کاملا قابل ویرایش است و شما می توانید خودتان تعیین کنید که چه کلیدها و دکمه هایی نمایان شوند. همانطور که آیکن دسترسی به تنظیمات افزونه ها قابل فعال یا غیر فعال شدن است، تیک کنار نام هر افزونه که نشان دهنده فعال بودن یا نبودن خود افزونه هست هم می تواند به انتخاب شما فعال یا غیر فعال باشد.

SimpleExtManager_01
پس از نصب این افزونه یک آیکن در کنار نوار URL اضافه می شود. روی آن کلیک کنید تا لیستی از افزونه ها و تم ها و اپ ها را به صورت جداگانه مشاهده کنید. هر افزونه ای که فعال باشد یک تیک کنار آن نمایان می شود و آیکن چرخ دنده هم در کنار هر افزونه شما را به بخش تنظیمات همان افزونه هدایت می کند. آیکن سطل زباله نیز همانطور که مشخص است برای حذف کردن افزونه به کار می رود. بالای هر گروه از افزونه ها می توانید تعداد افزونه های فعال از مجموع کل افزونه های همان دسته را مشاهده کنید. با کلیک بر روی دکمه Disable All می توانید تمامی افزونه ها را در یک لحظه غیر فعال کنید. نوار جست و جو در پایین منو به شما اجازه می دهد تا افزونه مورد نظر خود را جست و جو کنید و بخش Group نیز برای دسته بندی و مرتب کردن افزونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

SimpleExtManager_02
برای ساخت یک گروه جدید وارد بخش تنظیمات افزونه شوید و روی Create new group کلیک کنید. افزونه های مورد نظر خود را انتخاب کنید، این گروه از افزونه ها را نام گذاری کنید و سپس آن را ذخیره کنید. شما هر زمان که بخواهید می توانید گروه ها را ویرایش کنید یا افزونه ها را از گروه حذف کنید یا کل گروه را پاک کنید.
تنظیمات افزونه ها اکثرا داری تنظیمات ویرایشی است. شما می توانید افزونه ها را بر اساس دسته بندی یا بر اساس حروف الفبا منظم کنید، تنظیمات را از دید پنهان کنید یا آیکن ها را حذف کنید. در حالت پیش فرض تقریبا همه گزینه ها در بخش تنظیمات فعال هستند که شما به انتخاب خود می توانید هر کدام را غیر فعال کنید.

SimpleExtManager-03
اگر تغییرات زیادی در بخش تنظیمات ایجاد کرده اید و می خواهید دوباره به همان حالت اولیه بازگردید می توانید از دکمه Reset settings استفاده کنید. در مجموع این افزونه ابزاری مناسب برای مدیریت افزونه ها در کروم است.

نصب این افزونه

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. من چند روزیه که با کروم به مشکل برخوردم…
    وقتی دارم به سایت گوگل سر میزنم(سایت ها معتبری مثل گوگل)بهم میگه که Certificate اون سایت برای کامپیوتر من قابل قبول نیست…
    چطوری میتونم این مشکل رو حل کنم…

    1. سلام،
      احتمالا تاریخ سیستمتون درست نیست، تاریخ رو تنظیم کنید و بهتره که تنظیم اتوماتیک تاریخ بر اساس سرور مایکروسافت و یا ناسا رو انتخاب کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *